Το σχόλιο της ημέρας

Ο tempora, ω μόρτες!, του Μάνου Στεφανίδη

Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.  Διαβάστε τα άρθρα του Μάνου Στεφανίδη ΕΔΩ

(Δηλαδή: Βιντεοσκοπούμαι άρα υπάρχω)

Η ντροπή επιστρέφει! Ο Αντέννα τίθεται έτσι στην κορυφή της τηλε – πορνο – ξεφτίλας. Και βέβαια όσοι θα παρακολουθούν από τούδε και στο εξής τους “χιουμορίστες”, είναι συνένοχοι. Τόσο απλά. Από την άλλη όμως είναι κι εκείνες που πήγαιναν, λέει, με τον κακάσχημο, μέσα κι έξω, αρβύλα λόγω της… αναγνωρισιμότητας του. Ήταν, βλέπετε, τηλεπερσόνα άρα περιπόθητος. Επίσης επειδή δέχονταν να βιντεοσκοπούνται οι ερωτικές τους στιγμές αδιαμαρτύρητα. Τις οποίες συνήθως, όπως αποδεικνύεται από την δικογραφία, τραβούσαν τρίτοι. Εμετικό. Άρα για ποιάν ιδιωτικότητα μιλάμε; Αφού κανείς δεν μπορεί να δηλώνει αθώος. Κι αφού αυτό είναι πλέον ο κανόνας, το απαραίτητο συμπλήρωμα του σύγχρονου σεξ. Δηλαδή η δημοσιοποίηση άνευ όρων κάθε ιδιωτικής στιγμής ακόμα και της πιο απόκρυφης ακόμα και της πιο προσωπικής. Ανατριχιαστικό. Επίσης δεν τους ενοχλούσε ούτε η ηλιθιόφατσα του συντρόφου τους, ούτε τα κρυόκωλα αστεία του. Μάλλον την έβρισκαν (!). Έτσι πήγαιναν μαζί του κατά δεκάδες. Ούτε βέβαια τις προβλημάτιζε η εμμονή του με την απαθανάτιση των ερωτικών τους στιγμών. Κι ούτε είχαν δει κάτι στο διαδίκτυο. Αντίθετα, ένιωθαν και οι ίδιες λίγο διάσημες – έστω και ως πορνοστάρ – ή μήπως όχι;

Το δόγμα τους, άρα, ήταν “Εμφανίζομαι άρα υπάρχω”. Ή, μήπως, όχι; Και φαίνεται ότι η βιντεοσκόπηση προσωπικών στιγμών – έτσι τις λέμε τώρα – είναι πλέον must αφού το κάνουν όλοι και όλες! Θα μου πείτε εσένα τι σε νοιάζει; Το ότι τέλος και ο Στάθης και οι Αρβύλες του παραμένουν, δύο εβδομάδες τώρα, πρώτη είδηση σε όλα τα media, δεν αφορά τόσο στους ίδιους, όσο σ’ εμάς, το κοινό πού απολαμβάνει τέτοια, σαρκοβόρα θεάματα. Λες και δεν έχουμε ως κοινωνία άλλα προβλήματα. Ούτε θέλω να σκεφτώ πόσοι έχουν ψάξει στο διαδίκτυο για τα επίμαχα βίντεο. Απλώς διαπιστώνω τα νέα ήθη και δεν είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος για αυτά.

Τώρα ο τυπάκος βρίσκεται στο πυρ το εξώτερον και οι ερωτικές σύντροφοι του βγαίνουν μία-μία από την μαρμίτα του διαδικτύου και ζητούν την δημόσια καρατόμηση του. Δικαίως! Εν πολλοίς όμως δεν φέρουν και εκείνες κάποια ευθύνη; Πόση υποκρισία πια; Από την άλλη οι τηλε – σύντροφοι του ετοιμάζονται να επανέλθουν πανηγυρικά δικαιωμένοι. Αυτοί βλέπετε, δεν ήξεραν τίποτα. Ούτε είχαν δει, ούτε είχαν ακούσει. Δυσωδία. Ή, μάλλον, το λατινικό…o tempora, o mores ( ω καιροί, ω ήθη) γίνεται αυτοδίκαια o tempora, ω μόρτες.

Σχέδιο, Θανάσης Μακρής.


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Επιχείρηση Ελευθερία και υποδόρεια αντί εμβολιαστική ρητορική, του Πάνου Μπιτσαξή
Μόρια : ένα δυσώδες παιχνίδι υψηλών συμφερόντων, του Μάνου Στεφανίδη
Το Χαλέπι των παιδικών μου χρόνων, του Κωστή Α. Μακρή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.