Κοινωνία - Ελλάδα - Οικονομία

Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας – Ο αναλυτικός σχεδιασμός

Spread the love
  • 24
    Shares

Ο Μεγάλος Αρχαιολογικός Περίπατος είναι το πλέον εμβληματικό έργο που μπορεί να αλλάξει ριζικά την εικόνα του ιστορικού Κέντρου της Αθήνας. Δίνει την ευκαιρία στον δημότη να ξανασυστηθεί με τα σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία της πόλης του και στον επισκέπτη να γνωρίσει σημαντικά ιστορικά και αρχαιολογικά σημεία, αλλά και τις πολλαπλές δυνατότητες της πόλης.

Το σύνολο του περιπάτου αποτυπώνεται στο σκαρίφημα που ακολουθεί και εκτός των διαμορφωμένων οδών: Δ. Αρεοπαγίτου, Αποστόλου Παύλου και Αγ. Ασωμάτων, περιλαμβάνει την διαδρομή: Β. Αμαλίας, Β. Όλγας, Ηρώδου Αττικού, Β. Σοφίας, Πανεπιστημίου, Αθηνάς και Ερμού.

Η παρέμβαση θα συμπεριλάβει και την 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Επιπλέον, στην τελική του μορφή θα συμπεριλάβει και την σύνδεση του Κεραμεικού με την Ακαδημία Πλάτωνος.

Στόχος είναι στην τελική φάση των αναπλάσεων να δρομολογηθεί ο πιο όμορφος και πιο ιστορικός περίπατος της Ευρώπης, με συνολικό μήκος διαδρομής 6,8 χιλιομέτρων.

Έργα Μεγάλου Περιπάτου

Ομόνοια: Για την ανάδειξη του περιπάτου έχει ήδη δρομολογηθεί η συντήρηση και αναβάθμιση της πλατείας Ομονοίας, η οποία αναμένεται να ανοίξει για την πόλη και τους δημότες της στις επόμενες μέρες.

Πανεπιστημίου – Πατησίων: Σχεδιάζεται μεγάλης κλίμακας αναβάθμιση της Πανεπιστημίου με διαπλάτυνση πεζοδρομίου. Με την παρέμβαση αυτή αναδεικνύεται η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη, Πανεπιστήμιο, Ακαδημία Αθηνών) και οι γύρω οδοί. Παράλληλα θα βελτιωθεί η οδός Πατησίων στο τμήμα Ομόνοια – Αρχαιολογικό Μουσείο. Η εν λόγω ανάπλαση θα αποδώσει περίπου 7.000m2 στο δημόσιο χώρο.

Βασιλίσσης Όλγας: Σχεδιάζεται η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας, η οποία προβλέπει την ενοποίηση του Ζαππείου με τον Ναό Ολυμπίου Διός, τη σύνδεση της Διονυσίου Αρεοπαγίτου με το Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της υφιστάμενης χάραξης του τραμ. Με την πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα αποδοθούν περίπου 10.500m2, νέου κοινόχρηστου χώρου.

Ηρώδου Αττικού: Σχεδιάζεται η μετατροπή της οδού σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ., με συνολική ανάπλαση και αναβάθμιση της οδού. Ενδεχόμενη ανάπλαση θα αποδώσει περίπου 5.000m2 στον δημόσιο χώρο.

Αθηνάς – Ερμού: Για την Αθηνάς και το κάτω τμήμα της Ερμού, σχεδιάζεται η μετατροπή της οδού σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ.. Ενδεχόμενη ανάπλαση των δύο οδών θα αποδώσει περίπου 13.400m2 στον δημόσιο χώρο.

Βαρβάκειος Αγορά: Στο πλαίσιο της ανάδειξης κεντρικών σημείων της πόλης σχεδιάζεται η ριζική ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής της Βαρβακείου Αγοράς με λειτουργική ενοποίηση των δύο αγορών και ενίσχυση του υπερτοπικού τους ρόλου.

Σύνταγμα: Σχεδιάζεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος για την δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης. Με τη συγκεκριμένη διαπλάτυνση θα αποδοθούν περίπου 1300m2 στον δημόσιο χώρο.

Πλατεία Θεάτρου – Πλατεία Δικαιοσύνης – Πλατεία Κοραή: Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των κατά τόπου περιοχών.

Συνολικά οι αναπλάσεις, υιοθετώντας τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, θα έχουν ως προτεραιότητα τη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος, την καινοτόμο διαχείριση των όμβριων υδάτων, τη βελτίωση του βαδίσματος και την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου. Για την αναβάθμιση του κέντρου, εξετάζονται ειδικότερα μέτρα για τη γενική κυκλοφορία οχημάτων στις περιοχές του Εμπορικού Τριγώνου, στην Πλάκα και στου Ψυρρή.

Αύξηση Πεζοδρομίων Κεντρικών Αξόνων

Οι κεντρικοί οδικοί άξονες στους οποίους θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις για την αύξηση των πεζοδρομίων, ενισχύοντας ήπιες μορφές μετακίνησης (πεζοί, ποδήλατα), περιλαμβάνουν την οδό Πανεπιστημίου και την Πλατεία Συντάγματος, όπως περιγράφεται στη συνέχεια.

Στην οδό Πανεπιστημίου οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αφορούν στο οδικό τμήμα από την Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως την οδό Πατησίων, όπου θα δημιουργηθεί νέος επιπλέον χώρος για πεζούς και ποδηλάτες, πλάτους 3 λωρίδων κυκλοφορίας (9 μέτρα επιπλέον πλάτος πεζοδρομίου) σε όλο το μήκος της οδού Πανεπιστημίου. Στη νέα κατάσταση θα παραμείνουν 2 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα και μία αποκλειστική λωρίδα για τα λεωφορεία (λεωφορειολωρίδα μήκους 1.050 μέτρων παράλληλης ροής που θα εξυπηρετεί 26 γραμμές). Παράλληλα, καταργείται η λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής που εξυπηρετούσε έως σήμερα 3 γραμμές, η απρόσκοπτη κυκλοφορία των οποίων μεταφέρεται σε νέα αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίες στην οδό Ακαδημίας όπως περιγράφεται στα επόμενα. Καθόλο το μήκος του νέου πεζοδρομίου, θα δημιουργηθεί ειδική ζώνη κυκλοφορίας δύο κατευθύνσεων για ποδήλατα.

Στην Πλατεία Συντάγματος, οι επεμβάσεις αφορούν στο οδικό τμήμα που συνδέει την οδό Σταδίου (διασταύρωση με οδό Καραγιώργη Σερβίας) με την οδό Φιλελλήνων (διασταύρωση με οδό Μητροπόλεως), όπου θα δημιουργηθεί νέος επιπλέον χώρος για πεζούς στη δεξιά πλευρά της κατεύθυνσης κυκλοφορίας.

Με τις νέες ρυθμίσεις κυκλοφορίας, θα παραμείνουν 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα και 1 λωρίδα κυκλοφορίας για αποκλειστική κίνηση των λεωφορείων. Επιπλέον, στο τμήμα ανάμεσα στις οδούς Ερμού και Μητροπόλεως, θα δημιουργηθεί εσοχή για στάση λεωφορείων πλάτους μίας λωρίδας κυκλοφορίας. Οι νέες ρυθμίσεις κυκλοφορίας παρουσιάζονται στο Σχήμα 3.

Οδοί ελεύθερες από Ι.Χ.

Η δεύτερη κατηγορία κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αφορά στη δημιουργία των εξής οδών, ελεύθερων από την κυκλοφορία Ι.Χ. οχημάτων (συμπεριλαμβανομένων των μοτοσυκλετών):

Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Αμαλίας έως τη Λεωφόρο Βασ. Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 700μ.
Οδός Ηρώδου Αττικού στο σύνολό της από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας έως τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 630μ.

Οδός Αθηνάς στο σύνολό της, από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ.

Οδός Ερμού στο τμήμα από την Οδό Αιόλου έως την πλατεία Αγίων Ασωμάτων, συνολικού μήκους 540μ.

Οδός Μητροπόλεως στο σύνολό της από την οδό Φιλελλήνων έως την Οδό Αιόλου συνολικού μήκους 600μ.

Οδός Αιόλου στο τμήμα από την οδό Μητροπόλεως έως την οδό Ερμού συνολικού μήκους 40μ.

Οδός Ρήγα Φεραίου στο σύνολό της από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 110μ.

Οδός Σίνα στο τμήμα από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 150μ., παραμένει λεωφορειόδρομος, αλλά αλλάζει η κατεύθυνση κυκλοφορίας, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις νέες διαδρομές των λεωφορειακών γραμμών.

Το Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας, που περικλείεται από τις οδούς Αθηνάς – Πλατεία Ομονοίας – Σταδίου – Πλατεία Συντάγματος – Μητροπόλεως.

Την περιοχή της Πλάκας που περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως – Ερμού – Αγίων Ασωμάτων – Αποστόλου Παύλου – Διονυσίου Αρεοπαγίτου – Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας – Φιλελλήνων.

Οδός Σίνα στο τμήμα από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας, συνολικού μήκους 150μ., παραμένει λεωφορειόδρομος, αλλά αλλάζει η κατεύθυνση κυκλοφορίας, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις νέες διαδρομές των λεωφορειακών γραμμών.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οδούς και περιοχές ελεύθερες από τα Ι.Χ.

Λωρίδες αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων

Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν ως κύριο αναπόσπαστο στοιχείο την ενίσχυση της προτεραιότητας στην κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με τη δημιουργία νέων λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων και τρόλεϊ, αλλά και τη δημιουργία οδών ελεύθερων από ΙΧ οχήματα, στις οποίες μπορούν να κυκλοφορούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Πιο συγκεκριμένα, οι οδοί στις οποίες ενισχύεται η προτεραιότητα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είναι:

Οδός Πανεπιστημίου Νέα λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων παράλληλης ροής στη δεξιά λωρίδα, μήκους 1.050μ., από Βασ. Σοφίας έως Πατησίων (26 γραμμές), με κατάργηση της λεωφορειολωρίδας αντίθετης ροής 400μ από οδό Σίνα έως την οδό Βασ. Γεωργίου (3 γραμμές).

Οδός Ακαδημίας Νέα λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων παράλληλης ροής στη δεξιά λωρίδα, μήκους 770μ., από Ιπποκράτους έως Βασιλίσσης Σοφίας (17-24 γραμμές)

Πλατεία Συντάγματος / Οδός Φιλελλήνων: Νέα λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων παράλληλης ροής στη δεξιά λωρίδα, μήκους 310μ. από Καραγιώργη Σερβίας έως Λ. Αμαλίας (14-19 γραμμές).

Λεωφόρος Βασ. Σοφίας Νέα λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων παράλληλης ροής στην αριστερή λωρίδα, μήκους 310μ., από οδό Ακαδημίας έως Λ. Αμαλίας (6 γραμμές).

Οδός Αθηνάς Κυκλοφορία λεωφορείων σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ. οχήματα, από την Πλατεία Ομονοίας έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 800μ. (3/6 γραμμές ανά κατεύθυνση)

Οδός Ερμού Κυκλοφορία λεωφορείων σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ. οχήματα, στο τμήμα από την Πλατεία Μοναστηρακίου έως την Πλατεία Αγίων Ασωμάτων, μήκους 440μ. (6 γραμμές)

Οδός Μητροπόλεως (και Αιόλου – Ερμού έως Πλατεία Μοναστηρακίου) Κυκλοφορία λεωφορείων σε οδό ελεύθερη από ΙΧ οχήματα από την οδό Φιλελλήνων έως την Οδό Αιόλου στη συνέχεια στην Οδό Αιόλου έως την Οδό Ερμού και στη συνέχεια από την Οδό Ερμού έως την Πλατεία Μοναστηρακίου, συνολικού μήκους 740μ. (3 γραμμές)

Ο κορονοϊός ανέδειξε πολλά θέματα που αφορούν το σύστημα Υγείας, αλλά η επιστροφή σε μια άλλη διαφορετική ομαλότητα αποδεικνύει επίσης ότι χρειαζόμαστε περισσότερους ανοικτούς δημόσιους χώρους. Ειδικά σήμερα, που είναι απαραίτητη η τήρηση αποστάσεων μεταξύ μας.

Η ιδέα για τον «μεγάλο περίπατο της Αθήνας» έρχεται την στιγμή που οι Αθηναίοι  χρειάζονται μία τέτοια ανάπλαση περισσότερο από ποτέ, μιας και δεν θα λέγαμε πως έχουμε ήδη πολλές πράσινες γωνιές στο κέντρο.

Έτσι ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, και οι συνεργάτες του, σχεδίασαν ένα πλάνο ριζικής αλλαγής στο κέντρο της πρωτεύουσας και συγκεκριμένα στους δρόμους γύρω από το Σύνταγμα και το ιστορικό κέντρο, όπου εκατομμύρια άνθρωποι περπατούν, διασκεδάζουν και χαίρονται τις διακοπές τους ή λίγες στιγμές χαλάρωσης, σε ένα από τα ομορφότερα σημεία της πρωτεύουσας.

Το σχέδιο υπερψήφισαν επίσης οι δημοτικές παρατάξεις του Νάσου Ηλιόπουλου, του Παύλου Γερουλάνου, του Γιώργου Βουλγαράκη και του Βασίλη Καπερνάρου.

Η παρέμβαση θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα τέλη Ιουνίου, με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να τίθενται σε άμεση εφαρμογή, τις επόμενες εβδομάδες, κάνοντας έτσι ξανά μετά από πολλές δεκαετίες ελκυστικό το κέντρο της Αθήνας,

Έχοντας ως βάση αναλυτικά επεξεργασμένες μελέτες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που έγιναν όλο το προηγούμενο διάστημα σχετικά με τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις των αλλαγών που θα γίνουν.

Ο Μεγάλος Περίπατος στο κέντρο της Αθήνας θα ενώνει για πρώτη φορά τις ιστορικές γειτονιές της Αθήνας, τους παγκόσμιας εμβέλειας αρχαιολογικούς χώρους της.

Πότε θα ξεκινήσει και πότε θα είναι έτοιμο

Το ζωτικής σημασίας έργο ξεκινά άμεσα, με το μεγαλύτερο μέρος της υλοποίησής του να ολοκληρώνεται εντός του 2022. Οι ουσιαστικές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό υπολογίζεται ότι θα είναι περίπου 50.000m2 ελεύθερου, δημόσιου χώρου στους κατοίκους και τους τουρίστες, δημιουργώντας τον πιο όμορφο περίπατο της Ευρώπης, με συνολικό μήκος διαδρομής 6,8 χιλιόμετρα.

Ο νέος ποδηλατόδρομος

Η κατασκευή του Μεγάλου Περιπάτου έρχεται να προσθέσει στη νέα εικόνα του αθηναϊκού κέντρου ένα νέο ποδηλατόδρομο, στην οδό Πανεπιστημίου. Οι ιστορικές περιοχές της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου, αλλά και οι οδοί Ηρώδου Αττικού, Μητροπόλεως, Ερμού και Αθηνάς θα μετατραπούν σε περιοχές ελεύθερες από Ι.Χ.. Οι συνολικές παρεμβάσεις που προγραμματίζονται θα δημιουργήσουν νέες λεωφορειολωρίδες μήκους 1,9 χλμ και αναπλάσεις οδικών αξόνων μήκους 6,3 χλμ. Παράλληλα, σημαντική θα είναι η αύξηση των μετακινήσεων με ΜΜΜ -εκτίμηση για αύξηση 7,5% εντός 6μήνου-, καθώς και η αύξηση της ταχύτητας κίνησης των λεωφορείων/τρόλεϊ στις οδούς Πανεπιστημίου και Ακαδημίας κατά 45%.

Ο ρόλος των κατοίκων στην υλοποίηση του πεζόδρομου

Θα είναι η πρώτη φορά μάλιστα που ένα έργο τόσο μεγάλης εμβέλειας πραγματοποιείται με την συμμετοχή των πολιτών, δημιουργώντας μια ξεχωριστή σχέση κατοίκων και πόλης. Κι αυτό γιατί ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας θα είναι ανοιχτός στους πολίτες, από την πρώτη μέρα που θα ξεκινήσει η υλοποίησή του.

Η πιλοτική εφαρμογή του έργου θα γίνει αρχικά με ήπιες διαμορφώσεις οδών μέσω σήμανσης και χρωματισμών του οδοστρώματος, τοποθέτηση φυτών και στοιχείων αστικού εξοπλισμού όπως ζαρντινιέρες, παγκάκια, καλαθάκια. Σε δεύτερη φάση θα ξεκινήσει η υλοποίηση των μόνιμων έργων. Με αυτόν τον τρόπο, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αθήνας θα μπορούν να δουν τα οφέλη της μεγαλύτερης αστικής παρέμβασης στην ιστορία της, εξερευνώντας, δοκιμάζοντας και αξιολογώντας καθημερινά τις παρεμβάσεις και τις ρυθμίσεις, που θα πραγματοποιηθούν.

Ποιες θα είναι οι διαδρομές

Το σύνολο του Περιπάτου εκτός των ήδη διαμορφωμένων οδών Δ. Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου, περιλαμβάνει την διαδρομή Β. Αμαλίας, Β. Όλγας, Ηρώδου Αττικού, Β. Σοφίας, Πανεπιστημίου, Αθηνάς, Μητροπόλεως και Ερμού, καθώς και την περιοχή της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου. Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του Περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Σε επόμενο στάδιο θα υλοποιηθεί και η σύνδεση του Κεραμικού με την Ακαδημία Πλάτωνος, ώστε να συμπεριληφθεί στον Περίπατο και ο συγκεκριμένος, μοναδικός αρχαιολογικός χώρος.

Στόχος

Στόχος είναι στην τελική φάση του έργου το ιστορικό κέντρο της Αθήνας να έχει ενοποιηθεί, δημιουργώντας τις πιο όμορφες διαδρομές αστικού τοπίου στην Ευρώπη.

Αναλυτικά οι παρεμβάσεις

Ομόνοια

Μέρος του Μεγάλου Περιπάτου είναι και η πλατεία Ομονοίας, η αναβάθμιση της οποίας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τις επόμενες ημέρες ανοίγει για όλους.

Πανεπιστημίου – Πατησίων

Στην Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα και η αισθητική αναβάθμισή της.

Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000m2 στον δημόσιο χώρο.

 

Αναδεικνύεται έτσι η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).

Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Βασιλίσσης Όλγας

Το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό Ολυμπίου Διός, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του Τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500m2, νέου Δημόσιου χώρου.

Ηρώδου Αττικού

Η οδός μετατρέπεται σε οδό ελέυθερη από Ι.Χ.

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– εξυπηρέτησης κατοίκων

– υπηρεσιακά αυτοκίνητα

– ταξί μετά από κλήση τους

Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000m2 στον δημόσιο χώρο.

 Αθηνάς – Ερμού

Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Άγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ., με κυκλοφορία λεωφορείων μόνο σε καθορισμένους άξονες.

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

– εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

– ταξί μετά από κλήση τους

 Σύνταγμα

Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.

 

Πιο συγκεκριμένα, η παρέμβαση προβλέπει:

– 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα

– 1 νέα λεωφορειολωρίδα

– 1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων

Πλάκα

Η περιοχή της Πλάκας που συνδέει το Μοναστηράκι με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το Θησείο θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

– εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

– ταξί μετά από κλήση τους

Εμπορικό Τρίγωνο

Η περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

– εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

– ταξί μετά από κλήση τους

Μητροπόλεως

Η οδός Μητροπόλεως θα μετατραπεί σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

– εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

– ταξί μετά από κλήση τους

Πλατεία Θεάτρου – Πλατεία Δικαιοσύνης – Πλατεία Κοραή

Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των γύρω περιοχών.

Κεραμεικός – Ακαδημία Πλάτωνος

Σε δεύτερο χρόνο θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.

 

Πηγή: Το Βήμα-Τα Νέα

  • 24
    Shares
SHARE
RELATED POSTS
Δήμος Πεντέλης: 26 Μαρτίου Γιορτή βράβευσης Εθελοντών
“Ο Βασιλιάς” ή αλλιώς “μικρό χωριό, κακό χωριό”, της Ωραιοζήλης (Τζίνας) Δαβιλά-Δαμασκηνού
Ηλίας Καραβόλιας
Ποιος ήταν τελικά ο Ανάργυρος των New York Times;, τoυ Ηλία Καραβόλια

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.