Ανοιχτή πόρτα

Μυαλά πλακέτες…, του Δημήτρη Κατσούλα

Δημήτρης Κατσούλας

Δημήτρης Κατσούλας

‘Τρέξε κόσμε, βάλε τώρα που γυρίζει, προλαβαίνεις έως τις 31 Μαΐου που λήγουν οι εγγραφές. Σου παρέχουμε και έκπτωση έως 20%…’. Ναι, βεβαίως, σίγουρα θα μπορούσε να είναι γραμμένο επάνω σ’ ένα διαφημιστικό φυλλάδιο φροντιστηρίου, γιατί; απέχει πολύ νομίζετε από αυτά που αναγράφονται αυτές τις μέρες και κυκλοφορούν-διανέμονται  ως επίσημα επάνω σε διαφημιστικά και μάλιστα – όπως μου σημειώνουν αναγνώστες μαθητές και γονείς – ‘πρώτης μούρης’ φροντιστηρίων; Το θέμα βέβαια δεν είναι καινούργιο, ήθελα να ήξερα όμως ποιος είναι εκείνος ο οποίος εφηύρε το τέχνασμα ‘Θερινά τμήματα’, ‘Θερινή προετοιμασία’ για τους μαθητές οι οποίοι θα είναι υποψήφιοι την επόμενη χρονιά! Κι αν, έστω πες ότι το ‘καταπίνουμε’ κι αυτό, για τις υπόλοιπες τάξεις της Γ’ γυμνασίου, της Α’ γυμνασίου, της Β’ γυμνασίου…, τι μπορεί να συμβαίνει, πού τελικά οδεύει το σύστημα που λέγεται ‘βοηθητική, υποστηρικτική των μαθημάτων παιδεία’; ποιος κρύβεται πίσω από αυτό; Μάλλον τα πράγματα δεν είναι τόσο δυσεξήγητα όσο φαίνονται, την απάντηση την δίνει καθηγητής μαθηματικός, εμμέσως μεν υπό μορφή ερωτήσεως στον ίδιο του τον εαυτό σαφώς δε υπονοεί τον εαυτό του και κατ’ επέκταση το φροντιστηριακό δυναμικό αλλά μέρος του προβλήματος είναι και οι ίδιοι οι γονείς. Οι μεν φροντιστές για να εξασφαλίσουν ένα επιπλέον εισόδημα διότι τα έξοδα της ‘επιχείρησης φορτώνονται και είναι δυσβάστακτα…’, αφετέρου οι γονείς οι οποίοι πρέπει να ‘επιτελέσουν το καθήκον’ τους ‘διασφαλίζοντας’ έτσι την γονική τους μέριμνα όσον αφορά στο παρόν και στο μέλλον των παιδιών τους προσφέροντάς τους – νομίζουν – το καλύτερο, ξεζουμίζοντάς τα φυσικά.

Μα είναι φοβερή η κατάσταση, πέραν της υπερβολής που όλοι αποδέχονται αλλά για διάφορους λόγους ο καθείς δεν θέλει να μιλήσει. Μα…, ακόμα τα μαθήματα δεν έχουν τελειώσει και να μη προλαβαίνουν να πάρουν ανάσα τα παιδιά, να επιφορτίζονται από πάνω με νέα μαθήματα; Να ‘βομβαρδίζονται’ με ύλη, με το αιτιολογικό ότι στην εποχή που ζούμε, στην εποχή της έντονης ανταγωνιστικότητας που επικρατεί θα πρέπει ο νέος να καλείται να ανταποκριθεί όλο και πιο ψηλά, να θέτει στόχους υλοποίησης γιατί οι συνθήκες εκεί έξω της ζωής είναι δύσκολες και θα πρέπει καθημερινά να δίνει μάχες; Για καθίστε καλά, βρε, για συνέλθετε επιτέλους! Μη μεταμορφώνεστε σε φόβητρα των τρυφερών τους ψυχών, σας παρακαλώ. Σας διαφεύγουν περιπτώσεις παιδιών αυτών των ηλικιών που είτε εξαφανίζονται από τα σπίτια τους είτε πέφτουν από τα μπαλκόνια είτε για μερικές ημέρες φιλοξενούνται κι εγώ δεν ξέρω πού, αρκεί να απαλλαγούν από αυτόν τον βραχνά της όλης φορτικότητας όπου εμείς ως γονείς τους μεταφέρουμε;

‘Κι αν η πολιτεία και το υπουργείο Παιδείας έχει τους λόγους του κάθε χρονιά να μετατοπίζει προς τους υποψηφίους όλο και περισσότερα βάρη, εγώ να ‘ξερες πόσο άσχημα νιώθω που μπουντρουμιάζω τους μαθητές μου επί έξι εβδομάδες χαλαλίζοντας το καλοκαίρι τους συμμετέχοντας σ’ αυτήν την αγριότητα…’, καταλήγει ο μαθηματικός.

Απόλυτο δίκιο έχεις αγαπητέ, προσθέτω από την πλευρά μου. Αναμένω κάποια στιγμή και την δυναμική, ειρηνική τους επανάσταση, με αποτέλεσμα όλους εσάς να σας καταστήσουν ‘ανέργους’, μη τυχόν και αφυπνιστούν υπουργεία, πολιτεία, κόμματα και κυβερνήσεις.


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Μίκης Θεοδωράκης για την σύλληψη 7 δημοσιογράφων με εντολή Πάνου Καμμένο, ΥΠΕΘΑ
Ο Ιάσων και η “ξεχασιάρα” γιαγιά από την ΠΑΝΑΚΕΙΑ στο Δημοτικό Καλυθιών
Ο Δικέφαλος της Ομοσπονδίας! – The Federation’s double-headed Eagle!, του Γιώργου Σαράφογλου – by George Sarafoglou

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.