Πόρτα στην Πολιτική

Μενδώνη! Κράτα γερά! Με τσαμπουκά!, του Μάνου Στεφανίδη

Spread the love

Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

Διαβάστε τα άρθρα του Μάνου Στεφανίδη ΕΔΩ

Διαφωνώ ριζικά με το παλλαϊκό όπως φαίνεται αίτημα “Μενδώνη παραιτήσου”. Η κυρία Μενδώνη έπρεπε να έχει παραιτηθεί προ πολλού, για άλλους όμως λόγους. Δεν έπρεπε καν να είναι υπουργός αφού υπηρέτησε ως πασόκα με πατέντα, γενική γραμματέας του ΥΠΠΟ επί σειράν ετών τον πλέον διεφθαρμένο υπουργό πολιτισμού της Μεταπολίτευσης, όμως αφού έτυχε να είναι τώρα υπουργός γιατί να παραιτηθεί;

Η κυρία Μενδώνη διόρισε τον τέως διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου όπως είχε το τυπικό εκ του νόμου δικαίωμα και κατόπιν άνωθεν εντολής. Αμφιβάλλω αν ήξερε όχι μόνο τον ίδιο αλλά ούτε καν τον μπαμπά του.

Κάτι μου λέει πως η κυρία Μενδώνη – που δεν έχει καμία σχέση με τον Δώνη, τον ποδοσφαιριστή ντε (αστείο!) – δεν αγαπάει την ποίηση, δεν της αρέσει ο Ελύτης και μάλλον μισεί για δικούς της λόγους την κυρία Ιουλίτα Ηλιοπούλου – που κάποιοι κακοήθεις ονομάζουν και “νερουλίτα” ενώ θαυμάζει σκανδαλωδώς ως ποιητή τον κύριο Κώστα Σκανδαλίδη.

Ως προς τους διορισμούς τώρα και τις υπουργικές αυθαιρεσίες ας θυμηθούμε πως το ίδιο έπραξε ο άλλος, συγκλονιστικός υπουργός πολιτισμού, της αριστεράς αυτός, ο κύριος Ξυδάκης όταν διόρισε ένα ανάλογα αμφιλεγόμενο πρόσωπο στην ίδια θέση, τον Στάθη Λιβαθινό, αποπέμποντας έναν, κατά γενική ομολογία, επιτυχημένο διευθυντή που όμως δεν ήταν “δικός μας”. Αν θυμάμαι καλά, δεν είχαμε τότε ζητήσει όλοι και με μια φωνή να παραιτηθεί ο τρυφερός αριστερός τύπου Καθημερινής Νίκος.

Επειδή, διάολε, αν δεν μπορεί να διορίσει ο κάθε υπουργός όποιον γουστάρει όπου γουστάρει, τότε γιατί είναι υπουργός; Μην είμαστε και πλεονέκτες που έλεγε κι ο Χατζηχρήστος ως Ζήκος στην ταινία Της Κακομοίρας.

Ως προς την κακομοίρα τώρα την κυρία Μενδώνη αυτή ήταν έτοιμη, συμφωνούσε μάλιστα και η συνυπουργός της, η τρομερή περσόνα που ακούει στο όνομα Παναγιωταρέα, να διορίσει αντ’ αυτού – του Λιγνάδη ντε – τον κύριο Μαρκουλάκη αλλά τελευταία στιγμή επικράτησαν πιο σώφρονες απόψεις, άνοιξαν αρχαίες ντουλάπες – ευρισκόμενες υπό την λευκήν σινδόνην της χιόνος που θα έλεγε ποιητικά και ο Ξυδάκης, η μετενσάρκωση του Παπαδιαμάντη στην εποχή μας – και έτσι δεν διόρισε κανέναν αλλά προβίβασε σε προσωρινή διευθύντρια, την ως τώρα υποδιευθύντρια του Εθνικού. Απλά πράγματα, νοικοκυρεμένα. (Ο Ξυδάκης πάλι θα αναθεμάτιζε το σύστημα λέγοντας “σκατοδεξιοί” αλλά δεν θα πέσουμε στο επίπεδο του). Ευτυχώς πάντως που αποφύγαμε τέτοιες υποψηφιότητες για το Εθνικό, γιατί θα ξεκινούσε πάλι η συζήτηση για τα μαχαιρώματα του 2002 και τότε…

Γιατί λοιπόν να παραιτηθεί η κυρία Μενδώνη; Θα έπρεπε να έχει παραιτηθεί από καιρό αλλά όχι τώρα. Θα έπρεπε να έχει αποχωρήσει από καιρό γιατί η ίδια έχει παντελή άγνοια θεάτρου – πώς λέμε Παντελής Ζερβός; – μουσικής, χορού, όπερας, σύγχρονης τέχνης, κυρίως όμως κινηματογράφου. (Αφού όπως έχει δηλώσει η ίδια περιχαρής, αγαπημένη της ταινία είναι “Η Αλίκη στο ναυτικό”). Να παραιτηθεί λοιπόν ο επί των ναυτικών υπουργός, η ίδια η Αλίκη ή, έστω, ο μπαμπάς της, ο Κωνσταντάρας αλλά γιατί η Μενδώνη; Ξέρετε πολλούς υπουργούς πολιτισμού, γνωρίζετε εν γένει πολλούς υπουργούς κάθε είδους και ειδής, να παραιτούνται αντιλαμβανόμενοι την άγνοια τους και αναλαμβάνοντας, τις τυπικές τουλάχιστον, ευθύνες τους;

Μήπως, άραγε, δεν τα έκανε ως τώρα όλα καλώς η συμπαθής κατηχήτρια – αρχαιολόγος κυρία Μενδώνη όπως της υπαγόρευσαν άνωθεν; Δεν ασφαλτόστρωσε την Ακρόπολη μετά από χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση και δεν διέταξε να αποσυναρμολογηθεί η συγκλονιστική, υπόγεια πόλη του σταθμού Βενιζέλου στην Θεσσαλονίκη και να μεταφερθεί στας αποθήκας; Ό,τι έχει να κάνει με Βενιζέλο, αυθεντικό ή γιαλαντζή, η κυρία Μενδώνη το σέβεται και πειθαρχεί απόλυτα. Αλλά και το ίδρυμα Νιάρχου και το ίδρυμα Δασκαλοπούλου και το ίδρυμα Δέστε και το ίδρυμα Ωνάση και τους λοιπούς μεγάλους χορηγούς που έχουν βάλει χέρι – και την καλή τους την καρδιά και την κιμπαροσύνη τους – στους μείζονες θεσμούς πολιτισμού της χώρας με το κράτος να τους χειροκροτεί ανακουφισμένο, η κυρία Μενδώνη τους σέβεται και τους υπακούει απόλυτα. Αν δεν με πιστεύετε ρωτήστε την κυρία Λαμπράκη ή τον κύριο Κουμεντάκη. Γιατί λοιπόν να παραιτηθεί; Πού θα βρούμε καλύτερη;

Εδώ που τα λέμε και όσο το σκέφτομαι σε βάθος, διαπιστώνω ότι πραγματική υπουργός Πολιτισμού της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι η πανάξια κυρία Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ισότιμη της κυρίας Παναγιωταρέα! Κι όχι βέβαια η κακομοίρα η κυρία Μενδώνη. Σας ρωτώ λοιπόν ευθέως και σας κοιτώ κατευθείαν στα μάτια απαιτώντας μία άμεση απάντηση: “Θέλετε να παραιτηθεί η κυρία Αφροδίτη Παναγιωτάκου;”

Φωτογραφία: Ευχαριστούμε το ίδρυμα Ωνάση για την θεσπέσια χιονόπτωση.


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Aνερμάτιστη μπουρδολογία, του Αλέξανδρου Μπέμπη
1557482_10151909930297844_2092844726_n.jpg
Δαιμόνιον Πτολίεθρον, του Μανώλη Δημελλά
Μανώλης Χριστοδουλάκης-ΚΙΝΑΛ: “Κανείς δεν περισσεύει”

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.