Πόρτα σε ιστορίες/χρονογραφήματα/διηγήματα

Η Μάνα του Λαού, του Μάνου Στεφανίδη

Μάνος Στεφανίδης 

( Στον ζωγράφο και μουσικό Αντρέα Πατράκη που πάντα λέει λιγότερα απ’όσα ξέρει)

Για τη γιορτή της μητέρας ανεβάζω το μυθικό σπίτι που έμενε ως το τέλος της ζωής της η πιο πολυτραγουδισμένη μάνα του λαϊκού τραγουδιού. Πρόκειται βέβαια για την κυρά Γεσθημανή Καζαντζίδη, τη μάνα του Στέλιου:

“Μανούλα θα φύγω
μην κλάψεις για μένα
η μοίρα μου το χει
μοναχός να ζω…”

Βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στην οδό Αλαΐας στην Ν. Ιωνία και ανήκει, όπως μου είπε ο φίλος μου εικαστικός και γείτονας του Καζαντζίδη, Χρήστος Γεωργουδάκης, στον αδελφό του Στέλιου, Στάθη. Και έτσι όμως αυτή η εικόνα ξεπερνάει και το πιο βαθύ κοινωνιολογικό σχόλιο για τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 και ό,τι συνέβαινε στα λαϊκά προάστια. Τοίχοι χωρίς κονίαμα, τούβλα χωρίς σοβάδες, κουπαστές από χυτοσίδηρο, πρόχειρα υποστυλώματα, σκουριά, άγρια βλάστηση και βέβαια αναμονές στα όρια του νόμου και της παρανομίας. Όταν την αισθητική την έφτιαχνε η ανάγκη.

Αλλά και πάντα ένας μικρός κήπος κι ένα ασήμαντο δεντράκι να σπάνε τη μονοτονία του μπετόν. Τέλος, κλειστά παράθυρα, ημίφως και αναμονή για αυτόν που όλο έρχεται και που ποτέ δεν φτάνει.

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.  

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
Εurovision 1967, του Αλέξανδρου Μπέμπη
Σιωπή και φεύγεις…, της Δέσποινας Κοντάκη
Προετοιμασίες εποχής, του Δημήτρη Κατσούλα
2 Σχόλια
  • Μάνος Στεφανίδης
    13 Μαΐου 2020 at 11:26

    Απάντηση στον Γ.Γ.
    Νομίζω ότι είναι πολύ εμπεριστατωμένο το σχόλιο του φίλου μας. Το κεφάλαιο Καζαντζίδης βέβαια έχει πολλές παραγράφους και υποσημειώσεις. Είναι βέβαιο ότι είχε άσχημη σχέση με το χρήμα και στο τέλος της ζωής του έζησε σαν ασκητής. Τώρα η τύχη των τοίχων των κτισμάτων που έστηναν εργολάβοι στις αναπτυσσόμενες προσφυγοσυνοικίες και νομιμοποιούσαν συμβολαιογράφοι είναι δραματικά, βιωματικά γνωστή και βέβαια η ανάλυση της ξεφεύγει από τα όρια του μικρού αυτού σημειώματος, εν είδει ρεπορτάζ.
    Ευχαριστώ πολύ για την επικοινωνία.
    Μ.Σ

  • Γ.Γ.
    12 Μαΐου 2020 at 19:04

    Τι ακριβως βλεπουμε εδω κ.Στεφανιδη…?? Οτι ενας απ τους δυο καλυτερους λαϊκους τραγουδιστες της εποχης (Να θυμισω οτι τα τραγουδια του Καζαντζιδη τα τραγουδισαν πολυ καλα πολλοι νεωτεροι…Τα του Μπιθικωτση που ηταν και συνθετης δεν βρεθηκε κανενας μεχρι σημερα.)αφησε την Μαννα του να μενει εκει…??? Τι δειχνει το σπιτι αυτο…??? Α. πηγαν σε καποιον “μηχανικο” οχι να τους κανει μελετη αλλά να τους “βγαλει αδεια”..Αυτο δεν εγινε πολυ παλια συγκριτικα αφου η συνθεση “Τσελνερ” με δοκιδωτη πλακα χρησιμοποιειται και μαλλιστα σε χαμηλου κοστους κατασκευες μετα το 75 ..μην πω 80.
    Οι βλαβες που παρουσιασε το μπετον αλλα και ο “σκιτζιδικος ” τροποσ υποστυλωσης του προβολου)μπαλκονιου) δειχνουν οτι πιθανοτατα κανεις ΔΕΝ επεβλεψε με την καταλληλη αναθεση και αμοιβη…Η επενδυση και το “σκηνικο” αλλα και η καραμπινατη κακοτεχνη οσο και αντιαισθητικη
    παρανομια της σκαλας και το ολο συνολο μας κανουν να σκεφτουμε…Ο “καλλιτεχνης” που εφτασε σε τασαλκωμους για τα καλλιτεχνικα του δικαιωματα δεν μπορουσε να πληρωσει εναν σωστο “καλλιτεχνη” Αρχιτεκτονα να κανει ενα σωστο σπιτι ενδειξη/αποδειξη της πολυδιαφημισμενης αγαπης προς την Μαννα του…??
    Ερωτηση ..Τα “δικαιωματα” του Καζαντζιδη ποιος/ποιοι τα..κληρονομησαν…???
    Γ,Γ…Αρχιτεκτων..(Χωρις πνευματικα δικαιωματα επι των εργων του…Μονο οι μεσιτες και συμβολαιογραφοι εχουν επ αυτων)

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.