Ανοιχτή πόρτα

Διαθέτεις μέσον στην tv; Μένεις., του Δημήτρη Κατσούλα

Spread the love

Δημήτρης Κατσούλας

Δημήτρης Κατσούλας

Διαθέτεις μέσον στην tv;, μένεις. Εάν όχι, τότε μη σπαταλάς το χρόνο σου στους διαδρόμους των καναλιών

Κι ενώ ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας καθημερινά μαίνεται με όλο και νέα όπλα να ρίχνονται στις μάχες (ας ελπίσουμε ότι δεν θα προχωρήσει σε κάτι το αγριότερο με ‘αποτελεσματικότερους, άρα ακριβείς και έξυπνους’ φονιάδες, όπως η Ρωσική πλευρά από μέρα σε μέρα μας ξαφνιάζει), αλλά γρήγορα  μια κατάπαυση του πυρός παραχωρώντας την θέση της στην διπλωματία και πάνω από όλα στις ζωές των αμάχων πληθυσμών, θα έρθει να καθίσει πάνω από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων εξαφανίζοντας εγωϊσμούς και επιφέροντας έτσι την πολυπόθητη ειρήνη στην περιοχή.

Ξεκίνησα να γράφω τούτο το σημείωμα λαμβάνοντας αφορμή από μια φράση που είπε φθάνοντας στην Ελλάδα η Φιλίτσα, μια νεαρά ομογενής από την Μαριούπολη, η οποία εξέφρασε τον πόνο, το φόβο αλλά ίσως και την πικρία-αγανάκτησή της προς τους συμπολίτες της Ουκρανούς στρατιώτες λέγοντας ότι: ‘…ενώ εμείς εγκαταλείπαμε την Μαριούπολη, εκείνοι μας εμπόδισαν σημαδεύοντάς μας με τα όπλα,  εν αντιθέσει με τους Ρώσους φαντάρους που ήσαν πιο πέρα με τα τανκς  και οι οποίοι μας ηρέμησαν’.

Εν πάση περιπτώσει, λάθη ασυγχώρητα έγιναν και από τις δυο εμπλεκόμενες στον πόλεμο πλευρές, εγκλήματα όμως – όπως τα Δυτικά Μέσα Ενημέρωσης εμφανίζουν – διεπράχθησαν από τον εισβολέα. Να καταθέσω ακόμα και κάτι το οποίο ως υπερηχητική σφαίρα πέρασε από το τηλεοπτικό κανάλι open το οποίο τύγχανε να βλέπω web (όπως εξ άλλου και τα υπόλοιπα Ελληνικά) για μια φορά και έκτοτε εξαφανίστηκε, όπου ο πολεμικός ανταποκριτής με την κάμερα μέρα μεσημέρι έδειχνε Ουκρανούς ‘πλιατσικολόγους’ να εφορμούν σε κατεστραμμένα από τις βόμβες σπίτια αρπάζοντας ό, τι το πολύτιμο έβρισκαν, να συλλαμβάνονται από τους πολιτοφύλακες (Ουκρανούς στα χακί ντυμένους), να δένονται με πλαστική ταινία γύρω από χέρια, από την γεννητική χώρα και στο κάτω μέρος των ποδιών τους, την κνήμη, ‘εγκαταλείποντάς τους εκεί να ξεπαγιάσουν από το κρύο, αφήνοντας φυσικά και την τελευταία τους πνοή…’

Κι επειδή η ζωή όπως κι αν έχουν τα πράγματα, σε όποια έκβαση κι αν μας οδηγήσουν, πάντα θα εξελίσσεται με τους ίδιους ή και σε εντονότερους ακόμα ρυθμούς με απώτερο σκοπό πάντα το ωραίο, την μουσική, τον χορό, την συνύπαρξη, την δημιουργία, την χαρά και τον έρωτα, είπα να αλλάξω ‘τροπάριο’, παραμερίζοντας για λίγο τις σκοτεινές πλευρές  που καθορίζονται από τις βόμβες του πολέμου, τα πολεμικά ανακοινωθέντα και τα καταφύγια, ερχόμενοι στον κόσμο του θεάματος, των τηλεοπτικών ζυμώσεων, των μεταγραφών και των μετακινήσεων στον χώρο της τηλεόρασης. Άνοιξη γαρ επίσημα από τις 21 Μαρτίου και η φύση παρά τα ‘πείσματα και τα γινάτια της’ μας καλεί εκεί έξω να μας πάρει αγκαλιά, να τρέξουμε στις δροσερές πηγές της πίνοντας νερό με το χέρι μας από το κεραμίδι που τρέχει, να περιποιηθούμε τους κήπους με τις φρέζες μας και τα πρώϊμα λαχανικά μας. Αρχής γενομένης λοιπόν από την τηλεόραση του ΣΚΑΙ, έκδηλο είναι ότι τα χαμηλά νούμερα τηλεθέασης που καταγράφει έχουν δημιουργήσει πρόβλημα στους επιτελείς του, αναζητώντας τρόπους αυξήσεώς των. Γιατί όμως να προβληματίζονται, όταν η κεντρική παρουσιάστρια του δελτίου των οκτώ ανακοινώνει σε εκπομπή της Κρατικής Τηλεόρασης ότι ‘είναι θείος μου ο πρωθυπουργός’; Ήταν απαραίτητο να το υπενθυμίσει; Ως πολλά αντιλαμβανόμενη, ήθελε πολύ να καταλάβει ότι τοιούτου είδους αναφορές δημιουργούν άσχημη εικόνα στο τηλεοπτικό κοινό και μάλιστα για έναν πρωθυπουργό του οποίου ο υπουργός υγείας αρνείται ακόμα και σήμερα την επάνοδο στην εργασία τους 4500 ιατρών οι οποίοι έχουν τεθεί σε αναστολή από τη στιγμή που ο ίδιος ο πρωθυπουργός εργάζεται για ένα πιο δίκαιο ΕΣΥ;  Τι περίμεναν τάχα – ως ΣΚΑΙ – για να πείσουν περαιτέρω; Μήπως εκείνα τα κονσερβοποιημένα ‘Καλημέρα’ με τον Γιώργο Αυτιά ή τους ‘Αταίριαστοι’ όπου κάθε άλλο παρά αταίριαστοι είναι ή μήπως ποντάρουν ακόμα στην ανεκδιήγητη Ματίνα Παγώνη που ψάχνει σεναριογράφο για να της μεταφέρει στην οθόνη τον βίο και τις ημέρες της πανδημίας; Προς στιγμήν εναπόθεσαν τις ελπίδες τους στην πρωινή ζώνη με την κυρία Μαλέσκου, αλλά τζάμπα το …καρπούζι. Ελπίζουν όμως, ελπίζουν λένε έως τον Μάιο όπου όλα θα έχουν ξεκαθαρίσει αλλά άμεσα όπου να ‘ναι ξεκινάει εκπομπή ο Sakis (μουσική εκπομπή) με επιτροπή κριτών τους Θοδωρή Μαραντίνη, Νίκο Μουτσινά και κανά δυο άλλους που μου διαφεύγουν σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Κωνσταντίνου Ρήγου.

Στον Alpha ξεκινάει νέο show με τον Γιώργο Τσαλίκη, τον τραγουδιστή που ξέρετε αλλά και αντιδήμαρχο Περιστερίου με τίτλο: ‘Τι φάση;’. Ελα ντε, αυτό αναρωτιέμαι κι εγώ. Τι φάση θα είναι αυτή πάλι; Ομιλούμε για μεγάλες εξελίξεις, μεγάλες ανατροπές, έχει να πέσει το γέλιο της αρκούδας! Εμ εκείνο το άλλο πάλι που όλο το διαφήμιζαν και επιτέλους βγήκε στον τηλεοπτικό αέρα του open (εδώ προείχε η μετάδοση του πολέμου, βλέπετε) με την αξιοπρεπέστατη κυρία Μιχελιδάκη έχοντας ως πρώτο ‘χέρι’ βοηθό τον υιό Παπαδάκη, τον Φοίβο ντε! Έχει επενδύσει τα πάντα ο μπαμπάς Γιώργος, αφού μήνες νωρίτερα για να πάρει το ‘βάπτισμα’ τον έβγαλε στο ‘Καλημέρα Ελλάδα’ δημιουργώντας του και site παρακαλώ.

Επιπροσθέτως, νέα σας έχω και για το STAR. Εδώ ‘παίζει’ σε όλες τις συχνότητες (Ραδιοσυχνότητες, uhf, vhf, fm,Μεσαία, Βραχέα, δίχρονα και βραχυκυκλώματα) το μεγάλο αστέρι που ακούει στο όνομα Βίκυ Καγιά η οποία συνεχίζει με αυτό που τέλεια ξέρει να κάνει το shopping star δηλαδή, ενώ της έχει προταθεί και πάλι να παρουσιάζει το GNTM.

Μα …καθόλου δεν θα με παραξενέψει εάν σε κάποια στιγμή αναλάβει και την εκφώνηση του Κεντρικού δελτίου ειδήσεων του καναλιού, σε αντικατάσταση της κυρίας Ζαχαρέα.

Όπως βλέπετε λοιπόν, δύο πράγματα παίζουν ρόλο στο να βρει κάποιος σήμερα εργασία σε ελληνικό κανάλι (εάν αποκλειστικά μόνο εκεί αποβλέπει): ή να έρχεται από αρκετά παλιά έχοντας σωρεύσει ώρες σακιά και εμπειρίας στην πλάτη του ή φίλος τις να εργάζεται στο κανάλι είτε ως cameraman είτε ως βοηθός σκηνοθέτη ή απλός παρουσιαστής μιας εκπομπής. Σημασία δεν έχει ποια εκπομπή,  σημασία έχει να του ‘περνάει’ και να πει τον ‘καλό τον λόγο εκεί που πρέπει’.

Τέλος, ίσως κάποιος αναρωτηθεί εάν το πολιτικό μέσον μετρά όσον αφορά στον διορισμό κάποιου σε Κρατικό Κανάλι, απαντώ: δεν έχω ιδίαν αντίληψη περί αυτού – άραγε και τεκμηρίωσης στερούμαι –, εκτός  εκτός βέβαια από τις εποχικές προσλήψεις ειδικά στα κρατικά κανάλια όπου για μερικά ευρώ συνωθούνται πάμπολλοι. Στο σημείο αυτό να αναφερθώ στην περίπτωση νεαράς δημοσιογράφου της ΕΡΤ η οποία παρά τις διαδρομές της σε αρκετά κανάλια, τόσο περιφερειακά όσο και Αθηναϊκά και παρά το πηγαίο της ταλέντο, κατέληξε στην ΕΡΤ με μια εκπομπή σημείο αναφοράς για το πώς πρέπει να γίνεται τηλεόραση σήμερα. ‘Η ζωή αλλιώς’, Ίνα, ανεξάρτητα εάν είχε θέσει υποψηφιότητα με την Νέα Δημοκρατία του Μητσοτάκη και δεν εξελέγη.

       

SHARE
RELATED POSTS
Ο Ιάσων και η “ξεχασιάρα” γιαγιά από την ΠΑΝΑΚΕΙΑ στο Δημοτικό Καλυθιών
Ποιος έχασε ντροπή;, του Αλέξανδρου Μπέμπη
Πανσέληνος. Έλαμπε όμως τόσο όταν την συλλάβιζες…, του Μάνου Στεφανίδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.