Ανοιχτή πόρτα ΕΥ ΖΗΝ Πόρτα στη Δωδεκάνησο

Βάλιας Σεμερτζίδης: η καρδιά της Τέχνης “χτυπά” στη Ρόδο – Δωρεά 103 έργων στο Δήμο Ρόδου του σπουδαίου εικαστικού & χαράκτη

Spread the love

Η καρδιά του Πολιτισμού, η καρδιά της Τέχνης  χτυπά στη Ρόδο και στο Νεστορίδειο Μέλαθρο, κτήριο-δωρεά της Πάολας Νεστορίδου. Από την 1η Δεκεμβρίου 2018 η πλούσια συλλογή αυθεντικών έργων τέχνης του πρώτου ορόφου εμπλουτίστηκε με επιπλέον 103 έργα του σπουδαίου, σημαντικού αν και όχι τόσο γνωστού εικαστικού και χαράκτη Βάλια Σεμερτζίδη, δωρεά της συζύγου του Ρούλης. Τα έργα αφορούν στην περίοδο του Β’Παγκοσμίου Πολέμου μέχρι και την διαμονή του στη Ρόδο, νησί που αγάπησε σαν δεύτερη πατρίδα του, χωρίς να έλκει καταγωγή, καν Δωδεκανησιακή. Ο Βάλιας Σεμερτζίδης γεννήθηκε στον Καύκασο το 1911 από Έλληνα πατέρα που διατηρούσε στην Οδησσό θεατρικές επιχειρήσεις και μητέρα Ρωσίδα, από οικογένεια κτηματιών υψηλής οικονομικής στάθμης.

Τα έργα του Σεμερτζίδη την τελευταία τριετία απετέλεσαν διακαή και διαρκή στόχο του Δημάρχου Ρόδου κου Φώτη Χατζηδιάκου, ο οποίος κατάφερε να συμπληρώσει τον θησαυρό της Ροδιακής Πινακοθήκης με την πρόθεση των 103 έργων του εικαστικού, βάζοντας την υπογραφή του στην εικαστική εξέλιξη της Ρόδου και αφήνοντας ανοιχτό το θέμα του εικαστικού-πολιτιστικού πλούτου του νησιού με την επόμενη δωρεά έργων τέχνης σπουδαιότατου καλλιτέχνη, η οποία θα ανακοινωθεί με τον εγκαινιασμό της  την Άνοιξη του 2019. Συγχαρητήρια αξίζουν και στον νυν Πρόεδρο του Μουσείου Νεοελλληνικής Τέχνης τον κο Νίκο Φρόνα που ολοκλήρωσε επι της θητείας του τούτη την δωρεά έργων.

Και αν για κάτι καυχιέται η Ρόδος, πέραν της φυσικής της ομορφιάς, είναι και για την τεράστιας δυναμικής και αξίας  Πινακοθήκη της, δεύτερη κατά σειρά και σπουδαιότητα στην Ελλάδα, μετά το Μουσείο Μπενάκη, και μία από τις σημαντικότερες της Ευρώπης.  Όλοι οι επιστήμονες, δάσκαλοι, σχολεία, πανεπιστήμια, πολίτες όλων των ηλικιών ακόμη και αν δεν έχουν επίγνωση των έργων Τέχνης που περιλαμβάνει η Πινακοθήκη της Ρόδου επιβάλλεται να αφεθούν στην μαγική τέχνη των πινέλων του Βάλια Σεμερτζίδη. Γιατί τόσο η δωρεά των 103 έργων στο Δήμο Ρόδου, όσο και η άριστη τοποθέτησή τους στο δεύτερο όροφο του Νεστοριδείου Μελάθρου θα αποχρωματίσουν την σπουδαιότητά τους, αν η Έκθεση απλώς παραμείνει τοποθετούμενη στους τοίχους χωρίς την ανθρώπινη παρουσία και επαφή, χωρίς τη συμμετοχή των πολιτών σε έργα που εκτείνονται από την περίοδο της Κατοχής, του Εμφυλίου, του ΕΑΜ, όπου ο Βάλιας Σεμερτζίδης υπήρξε μέλος-στους πίνακές του διακρίνεται και ο Άρης Βελουχιώτης- της Ελλάδας της δεκαετίας του 1960 μέχρι και την περίοδό όπου διαβιούσε στη Ρόδο μέχρι και τον θάνατό του, την 1η Φεβρουαρίου 1983.

Κοντολογίς: στην ήδη εξαιρετική έκθεση της Πινακοθήκης Ρόδου στην Πλατεία Σύμης, στην ήδη έξοχη έκθεση εικαστικών έργων στο Νεστορίδειο Μέλαθρο, ο πλούτος των έργων του Σεμερτζίδη με υπογραφή Φώτη Χατζηδιάκου επιβεβαιώνει το διαχρονικό ρητό του σπουδαίου Ουϊλλιαμ Σέξπηρ: “Ο σκοπός της τέχνης είναι να δώσει στη ζωή σχήμα”.

Καλή ξενάγηση.

Ρεπορτάζ για το iPorta.gr: Τζίνα Δαβιλά

Ακολουθεί το μήνυμα του Δημάρχου Ρόδου κου Φώτη Χατζηδιάκου:

Εγκαίνια της έκθεσης με τα 103 έργα του Βάλια Σεμερτζίδη, που δώρησε η οικογένεια του στην πινακοθήκη του Δήμου Ρόδου. Η αλληλεξάρτηση της φύσης από τον άνθρωπο φαίνεται μέσα από τα έργα του και αποδεικνύουν την πολιτική και κοινωνική προσέγγιση του ίδιου και τις συνθήκες της ζωής του.

Φώτης Χατζηδιάκος

Δήμαρχος Ρόδου

 

    

SHARE
RELATED POSTS
Μονοκονδυλιές και γιορτινά μπότοξ, της Ματίνας Ράπτη-Μιληλή
Τα συσσωρευμένα προβλήματα, του Δρ Βασίλη Μαστρογιάννη
Η Ανάσταση του Λαζάρου, του φίλου του Χριστού

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.