Το σχόλιο της ημέρας

Αυτή τη διαδρομή ελάτε να την κάνουμε γιορτή!, του Δημήτρη Κατσούλα

Spread the love

Δημήτρης Κατσούλας

Δημήτρης Κατσούλας

Αυτό το… ανορθόδοξο, αυτή η παραξενιά και – τολμώ να πω – το ‘βίτσιο’ που έχει καταλάβει τον Έλληνα την σήμερον ημέρα με το να μη υπολογίζει οικονομικές στενότητες από τη στιγμή όπου 7 στους 10 οφείλουν σε τράπεζες και ειδικά σε εφορία πάνω από 120δις ευρώ, με τους λογαριασμούς κοινής ωφελείας να γίνονται ντάνες στο σπίτι και όποτε ‘δώσει ο Θεός ας πληρωθούν…’, με έναν χειμώνα να προδιαγράφεται ζοφερός (εδώ η Γερμανία προειδοποιεί από τώρα τους πολίτες της ότι το ‘δελτίο’ στην θέρμανση τον χειμώνα θα είναι επιβεβλημένο), οι δε Έλληνες να επιμένουν στις παλιές τους συνήθειες χρησιμοποιώντας κατά κόρον το αυτοκίνητό τους τι κι αν η βενζίνη αγγίζει τα 2.5 ευρώ με τάση έως το τέλος του χρόνου να “σκαρφαλώνει” στα 3 ευρώ και η κυβέρνηση να ‘δημιουργεί χώρους για διεύρυνση του fuel pass…’ και άλλα τέτοια εύθυμα χαζολογήματα. Είναι πέρα από κάθε λογική το να βλέπεις στο κέντρο της Αθήνας αλλά και πέριξ των προαστίων της σε ένα μεγάλο ποσοστό τα αυτοκίνητα να κινούνται με μόνον… επιβάτη, τον οδηγό τους. Πού πάει όλος αυτός ο κόσμος, προς τα πού μετακινείται καθημερινές και σχόλες; Στην επαρχία, δεν παρατηρούνται τέτοια γιουρούσια, απεναντίας πολλοί στοιβάζονται είτε στα επιβατηγά Ι.Χ. τους (κούρσες τα λένε), είτε στις καρότσες των αγροτικών προοριζόμενοι είτε για υποθέσεις που έχουν να κάνουν είτε  με τα δικαστήρια είτε με τις κατά τόπους Νομαρχίες, τα κέντρα υγείας, τα εμπορικά, τα σούπερ μάρκετ ακόμα και για τα μπάνια τους.

Ευρισκόμενος προ μιας εβδομάδος στην Αθήνα και βγαίνοντας με φίλους για να τσιμπήσουμε κάτι, έριξα την ιδέα να επισκεφτούμε την Θεσσαλονίκη για ένα τετραήμερο – χρόνος ικανός για όλων μας τις εργασίες – . Όλοι ενθουσιάστηκαν, θα συναντούσαμε ταυτόχρονα και παλιούς αγαπημένους μας φίλους, επιστρέφοντας εν χαραίς και δόξαις! Συνεχίζοντας όμως την πρότασή μου ότι αντί αυτοκινήτων θα χρησιμοποιούσαμε το υπερσύγχρονο τρένο, θα αναχωρούσαμε από τον  Σταθμό Λαρίσης στις 07:22 το πρωί  και έπειτα από 4 ώρες, 11:20 θα φθάναμε στον προορισμό μας. Τότε, λες και έπεσε καταχνιά! Όλων τα πρόσωπα σκοτείνιασαν, ο ένας κοιτούσε τον άλλον λοξά και παράξενα. Ήταν σαν να συνωμοτούσαν εναντίον μου, ωσάν κάτι το ξενόφερτο να τους κόμιζα λες και επεδίωκα να τους ταράξω την ηρεμία και την δροσιά του Ι.Χ. τους.

Ίσως – και εφόσον ‘αντέχουν’ κόστος βενζίνης, διόδια, φθορά αυτοκινήτου, ταλαιπωρία, φαγητό καθ’ οδόν και καφέδες – να είμαι εγώ ο παράξενος. Εγώ που τους περιέγραψα την άνεσή τους σε ένα τέτοιο υπερσύγχρονο και ταχύ τρένο – το ETR 470 – με τον καφέ τους και το σνακ τους δωρεάν, το Wi-Fi τους επίσης, τον κλιματισμό τους, τα προηγμένα ‘Συστήματα Ενημέρωσης Επιβατών’ και προσιτό φαγητό για όποιον δεν αντέχει 4 ώρες νηστικός! Επειδή τα τρένα αυτά αν και ανήκουν στην Ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οσονούπω HELLENIC TRAIN, είναι κατασκευασμένα στην Ιταλία, βρέθηκε και φίλος ο οποίος έσταξε το δηλητήριό του: “Ε, καλά τώρα! Εάν δεν παινέψουμε και την γυναίκα μας, τι στο καλό τότε;”, εννοώντας προφανώς την Μάριον!.. Δυστυχώς, ακόμα να πληροφορηθεί η Ελλάδα ότι η Ολλανδία έχει στην κατοχή της περισσότερα ποδήλατα από αυτοκίνητα, το ίδιο επιτυγχάνεται κι αυτή τη στιγμή στην Ιταλία αλλά και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, μετουσιώνοντας την πρόταση “Κλιματική αλλαγή” σε πράξη, κάτι το οποίο ο πρωθυπουργός άρχισε να εφαρμόζει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε δύο νησιά του Αιγαίου, την Αστυπάλαια προχωρώντας και προς την Χάλκη, καθώς και την εγκατάσταση φορτιστών σε Ρόδο, Μύκονο, Κω, Τήνο, Θάσο, Πάρο, Αστυπάλαια, Χάλκη με εκκρεμότητες εμφανιζόμενες ακόμα σε Λέσβο, Σαντορίνη και Κύθνο.

Επανερχόμενος στα των υπερσύγχρονων τρένων πλεονεκτήματα, να τονίσω εδώ ότι τόσο για την επιμόρφωση του προσωπικού της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς και για τις υπηρεσίες που ετοιμάζεται να παράγει  προς το επιβατηγό της κοινό “Πόρτα-Πόρτα” όπου θα αναλαμβάνει την μεταφορά του επιβάτη από το σπίτι του έως τον τελικό του προορισμό,  επιτυγχάνοντας έτσι να καταστεί ακόμα πιο ελκυστική. Τέλος, με την Ελλάδα να εισέρχεται σε φάση πράσινης μετάβασης με την ένταξη στην κυκλοφορία των τρένων που θα κινούνται με υδρογόνο – καθώς δειλά-δειλά προβάλουν και τα αυτοκίνητα επίσης με υδρογόνο, κάτι το οποίο όπως υποστηρίζουν τεχνικοί, με την Toyota να προηγείται – αυτό θα επιτευχθεί και θα αρχίσει να επιβάλλεται σταδιακά από το 2027.

Σημείωση: Αυτές τις παραπάνω ανέσεις όσον αφορά στην ασφαλή και πολιτισμένη μας μετακίνηση από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη, σας παρακαλώ πολύ φίλοι, ξανά σκεφτείτε τες. Μη σπαταλάτε ακόπως χρήμα και χρόνο, διαταράσσοντας ταυτόχρονα και τον ψυχολογικό σας κόσμο. Ελάτε να μετατρέψουμε αυτό μας το ταξίδι σε πραγματική γιορτή, προσαρμοζόμενοι στα νέα δεδομένα. Το χρωστούμε άπαντες στον εαυτό μας. Ελάτε με το “Λευκό Βέλος” να διασχίσουμε πεδιάδες και βουνά. Μην εφαρμόζετε αυτό που συνάδελφος είχε κάνει τρόπο ζωής και το μετάνιωσε: “Μέχρι και στο περίπτερο πεταγόμουν μέχρι χθες με το αυτοκίνητο, έβαλα στη ζωή μου πλέον το ποδήλατο…”.

         


Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author iPorta.gr

Βιβλίο: ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

SHARE
RELATED POSTS
Πόσο βαθιά θα είναι η επερχόμενη οικονομική κρίση;, του Αντώνη Η. Διαματάρη
simitis.jpg
28-3-2017: Σχολιασμοί επί θύραις [iPorta.gr]
Δύο φιλικά, του Αλέξανδρου Μπέμπη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.