Πόρτα σε ιστορίες/χρονογραφήματα/διηγήματα Πρόσωπα - Αφιερώματα

Άλλο ένα τέλος, του Γιάννη Παπαϊωάννου

Γιάννης Παπαϊωάννου 

Giannis Papaioannou

 

Προ-αναγνωστική σημείωση: 

Καθίστε εκεί που έχετε Pick-Up ή κασετόφωνο ή  cd player και βάλτε να ακούσετε όποιον δίσκο σας αρέσει.

Καλή ανάγνωση και καλή ακρόαση.

Γιάννης Παπαϊωάννου-Τσαρούχης.

 

Το 1930 κτίστηκε το πρώτο ολοκληρωμένο εργοστάσιο κατασκευής δίσκων βινυλίου στην Ελλάδα η Columbia.

Από τότε και μέχρι το 1990 που έκλεισε τυπώθηκαν εκατομμύρια δίσκοι 78, 45, 33 στροφών και κασέτες.

Εκεί στην Ριζούπολη στην λεωφόρο Ηρακλείου 127 υπήρχαν όλα τα τμήματα για την παραγωγή και τύπωση ενός δίσκου.

Πήγα πιτσιρικάς στην Columbia, είχα την τύχη να εργαστώ για πάνω από 20 χρόνια ξεκινώντας από το τμήμα συσκευασίας και φεύγοντας μεγάλος από τα ιστορικά studios.

Οι δίσκοι που έχουν τυπωθεί στην Columbia δεν ήταν μόνο για την εγχώρια αγορά, αλλά πήγαν σε όλον τον κόσμο και ένα μεγάλο μέρος αυτών στις Αραβικές χώρες.

Τον Μάιο του 2006 χαράματα και πριν καν βγει ο ήλιος ήρθαν οι μπουλντόζες και δεν άφησαν τίποτα όρθιο…!

Και τώρα σε ένα άλλο τέλος…

Ήταν φθινόπωρο του 1987 που στην λεωφόρο Μεσογείων 275 κτίστηκε το πρώτο ολοκληρωμένο εργοστάσιο κατασκευής ψηφιακών τώρα πια δίσκων cd στην Ελλάδα η Digital Press Hellas.

Μετά από 3 μήνες και στις αρχές του 1988 άρχισε η παραγωγή των δίσκων.

Υπεύθυνος για το στήσιμο όλων των τεχνικών τμημάτων της εταιρείας ήταν και είναι ο Γιάννης Ιωαννίδης.

Κατάφερε μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα να πάει στο εξωτερικό για να φέρει τις καλλίτερες και πιο ακριβείς πρέσες, ακριβά μηχανήματα γαλβανοπλαστικής, μηχανές συσκευασίας, αλλά και κονσόλες για την επεξεργασία των δίσκων.

Είπαμε ολοκληρωμένο εργοστάσιο.

Εκτός από την εγχώρια αγορά και εκεί cd για τις Αραβικές χώρες.

Από τα χέρια του Γιάννη Ιωαννίδη έχουν περάσει όλοι οι κατάλογοι δίσκων όλων των εταιρειών για την επεξεργασία στο καινούριο μέσο που λέγετε cd, το Mastering που λέμε Ελληνικά.

Ο Γιάννης Ιωαννίδης είναι βαθιά γνώστης του αντικειμένου. Πριν στήσει την Digital ήταν υπεύθυνος στο τμήμα transfer της GPI [Εργοστάσιο κατασκευής δίσκων στους Αγίους Αναργύρους ]

Όταν άρχισε η παραγωγή δίσκων στην Μεσογείων παράλληλα ο Γιάννης έστησε και το πρώτο ψηφιακό επαγγελματικό studio στην Ελλάδα [ Είχα την τύχη να είμαι υπεύθυνος εκεί σχεδόν από την αρχή των ηχογραφήσεων ]. Και για το studio πάλι ο Γιάννης να τρέξει για πιο ακριβά μηχανήματα και ότι καλλίτερο υπήρχε στην Ευρώπη και Αμερική.

Ο Γιάννης πρωί-πρωί στο εργοστάσιο για να δει πως πάει η παραγωγή, μετά στο Mastering για την επεξεργασία ενός καινούριου δίσκου και κατά τις 10 να ανεβαίνει στον πρώτο όροφο για να δει πως πάνε οι εργασίες και πότε τελειώνει το studio και ο υαλοβάμβακας [ Υλικό για την μόνωση του χώρου ] να μπαίνει εκτός από τους τοίχους και μέσα στο δέρμα του.

Πρωτοπόρος η Digital και στα DVD και εκεί πάλι ο Γιάννης να τρέξει στο εξωτερικό να βρει μηχανήματα για το καινούριο τμήμα [ Απορώ που έβρισκε χρόνο ]

Μετά το 2000 η εταιρεία μεταφέρθηκε από την Μεσογείων στο Κορωπί.

Υπήρχαν μεγάλα χρονικά διαστήματα που το εργοστάσιο δούλευε μέρα νύχτα και με παραγωγή 250.000 δίσκους το 24ωρο.!Ναι καλά διαβάσατε 250.000.

Και ήρθε το φθινόπωρο του 2019 που η Digital Press Hellas μετά από 32 χρόνια έκλεισε.

Μετά από 150 εκατομμύρια δίσκους…!

Κλείνοντας θέλω να πω στον Γιάννη Ιωαννίδη.

Τον φίλο Γιάννη.

Γιάννη.

Καλή αντάμωση σε καινούρια μουσικά αυλάκια…

Υ.Γ.:  Μιας και δεν επιτρέπεται οι μπουλντόζες να μπουν στην Αττική Οδό, εύχομαι να μην πάνε από παράδρομους στο Κορωπί…!

Υ.Γ.1.Της φωτογραφίες που βλέπετε τις έχω βγάλει εγώ [Κάποιες είναι με λίγο φως…], είναι ακόμα ζεστές γιατί οι μηχανές δεν έχουν προλάβει να κρυώσουν και κάπου ανάμεσα τους ο Γιάννης Ιωαννίδης.

Α…Ξέχασα να σας πω ότι ο Γιάννης Ιωαννίδης είναι και μουσικός. Παίζει τρομπέτα και ξεκίνησε από την Φιλαρμονική Μπάντα του Δήμου Πετρούπολης.

 

SHARE
RELATED POSTS
Με ένα κλωνί απήγανο, του Δημήτρη Κατσούλα
«Ήρθε η ώρα να φύγω…», της Μαρίας Σκαμπαρδώνη
Στέλλα Μανώλη, ερευνήτρια στο Southampton: «Ονειρεύομαι έναν κόσμο μακριά από στερεότυπα, ταμπού και πρέπει», του Κων/νου Καραγιαννόπουλου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.