Ανοιχτή πόρτα

Σιλιόνοφσκα, το Νέμο και ο πόλεμος στο Ισραήλ, του Πάνου Μπιτσαξή

Spread the love

 

Ο Πάνος Μπιτσαξής είναι ποινικολόγος και συγγραφέας του αυτοβιογραφικού-ιστορικού βιβλίου “΄Οταν το μέλλον έπαιζε κρυφτό..”

 

Σιλιόνοφσκα…Αντώνης Σαμαράς κλπ

•Η νέα πρόεδρος της Βόρειας Μακεδονίας. Ενδιαφέρουσα μορφή. Γνέφει στον Αντώνη Σαμαρά. Αφού δεν σ΄ αρέσουν οι Πρέσπες είμαστε σύμφωνοι. Ούτε και μένα μ’ αρέσουν. Να τις καταργησουμε. Τα δυο πρόσωπα του αδιεξόδου εθνικισμού συναντώνται. 137 χώρες είχαν αναγνωρίσει τα Σκοπια ως Μακεδονία, εν αις Αμερική, Ρωσία και Κίνα και είχαμε γίνει η παγκόσμια χλεύη εξ αιτίας του. Τον χάλαγε το Βόρεια. Επέμενε στο ΠΓΔΜ.

•Σε μια εκπομπή στη τηλεόραση όταν το θέμα έβραζε άκουγα τον πατριώτη νεοδημοκράτη συνομιλητή μου, δεν θυμάμαι και ποιος ήταν, να αγορεύει για το ΠΓΔΜ. Τον ρώτησα on air. Αυτό το «μου» στο ΠΓΔ -μου τι είναι; Μολουκοι, Μυρμιδόνες, Μαυριτανοί; Αλλο αυτό μου λέει .Έτερον εκατερον. Είναι πρώην «μου». Α, μάλιστα.

•Τώρα θα κάνετε λαοσύναξη; Υπέρ μετά πάθους της συμφωνίας των Πρεσπών; η θα αναμείνετε οι 137 χώρες να γίνουν 200 για το χατήρι της ευήλικης αλλά κομψής κυρίας. Είστε και συνομήλικοι Αντώνη. Θα τα βρείτε.

•Η έλευση του Vmro ήταν προβλέψιμη. Αλλά η ΝΔ παγιδευμένη στην δεξιά εσωτερικότητα της έκανε τον Κινέζο. Αντί να χτίσει σχέσεις με τα πρωτόκολλα το έπαιζε δυσαρεστημένη με τις Πρέσπες. Τρεχάτε τώρα υπέρ της προδοτικής συμφωνίας. Προδοτική τη λέει και η Σιλιανοφσκα.

•Θυμήθηκα και τη δικηγορική σοφία. Ο καλύτερος συμβιβασμός είναι αυτός που δυσαρεστεί εξ ίσου και τους δυο συμβαλλόμενους.


Το Νέμο..το; το γιατί όχι; τα; τα γιατί όχι

•Το Νέμο,το μεγάλο νικητή της Eurovision, θύμωσε, τσαντιστηκε γιατί δεν επετράπη να υψώσει τη σημαία των non binaries. Έσπασε το κρυσταλινο τρόπαιο. Δεν διευκρινίστηκε όμως ποια σημαία ακριβώς θέλησε να υψώσει. Γιατί υπάρχουν τουλάχιστον 10 διαφορετικές ανάλογα με το τι ακριβώς non binary είσαι. Άλλη οι ρευστοφυλοι, άλλη η αφυλοι, άλλη μια άλλη κατηγορια που την αποδίδουν ελληνικά ως παραξενοφυλη και άλλα πολλά μη σας κουράζω. Ένα έχω να πω. Ό,τι γουστάρετε παιδιά. Ό,τι τραβάει η ψυχή σας. Κανενα πρόβλημα. Το; το. Τα;τα. Αρκεί να μας αφήσετε ήσυχους. Γιατί εμείς οι straight δεν έχουμε σημαία και ούτε θελουμε να αποκτήσουμε.

•Και μην απορειτε φιλαράκια. Το θέμα έχει μείζονα μεταφυσική διάσταση. Μιλάμε για τη συγκλονιστική κουλτούρα Quariwarmi. Στην προκολομβιανη περίοδο στις Ανδεις. Εκεί οι σαμάνοι ήταν οι διαπραγματευτές μεταξύ των πόλων του διάδικου σύμπαντος, αρσενικού και θηλυκού. Ως γνήσιοι transgenders, μύστες, αναζητούσαν την επαφή με ένα τρίτο συμπαν που ήταν ανδρόγυνο. Λατρευαν τη θεότητα jaguar. Τον πάνθηρα. Ετυμολογικά στη γλώσσα τους είναι «αυτό που σκοτώνει μ ένα πήδημα». Περιλαμπρη προκολομβιανή θεότητα.

•Κάτι αντίστοιχο στη προ αποικιακή περίοδο συνεβη στις νήσους της χελώνας (turtle islands). Πρόκειται για τη κοινωνία των «τριων πνευμάτων». Είναι τώρα πεμπτη τη τάξει επαρχία στις Φιλιλιππινες. Η επαρχία Ταουι Ταουι.  Οργιαστική φύση. Αλλοι σαμανοι εκεί.

•Ο δικαιωματισμός είναι καλό και αποδεκτό ρεύμα όταν διεκδικεί δικαιώματα. Οταν όμως τα δικαιώματα είναι ήδη κατοχυρωμένα η διάκριση των ανθρώπων με βάση την σεξουαλικη προτίμηση είναι ότι πιο αντιδραστικό μπορεί κανείς να σκεφτεί. Βούτυρο στο ψωμί των ισχυρών της μερας να το παίζουν διαιτητές. Δεν υπάρχουν αστοί, αγρότες, εργάτες. Δεν υπάρχουν δεξιοί και αριστεροί, σοσιαλιστές, συντηρητικοί. Υπάρχουν μόνο straight, gays, non binaries με ένα πέλαγος επιμέρους προσδιορισμών. Κατ’ άλλη εκδοχή τα αντίπαλα δέη , αρσενικό και θηλυκό. Είναι μια μορφή παρακμής της πολιτικής που υπηρετεί τις διακρίσεις και την αντιπαλότητα στο όνομα της καταπολέμησης τους.

•Σημαία/από νάυλον υψώνουμε σημαία/πλαστική/κι ο κόσμος δεν έχει τίποτα να χάσει/και τίποτα να βρει.


Ο πόλεμος του Ισραήλ

•Παρακολουθώ με προσοχή τον πόλεμο από τις 7 Οκτωβρίου. Από την ημέρα της αποτρόπαιας αυτης σφαγής. Στην αρχή έγραψα μερικές φορές. Μετά σιώπησα. Η κατάσταση ξέφευγε, το αίμα κρουνός, άμαχοι, γυναικόπαιδα, λιμός. Πολύ δύσκολο να προσδιορισθεί αντικειμενικά ποιος ειναι ο χώρος δικαίου στο άδικο και ο χώρος του άδικου στο δίκαιο. Πολύ πιο δυσκολο όταν προσεγγίζεις έξω από το χορό. Όμως αυτός ο πόλεμος μας αφορά και μάλιστα πολύ. Δεν είναι ούτε πρώτα ούτε κυρίως ζήτημα που αφορά μια λωριδα γης. Δεν είναι ένας ακόμα αιμοσταγής περιφερειακός πόλεμος. Ειναι ένας πόλεμος πολύ επικίνδυνος. Ενώ έδειχνε να είναι μια μάχη του πολιτισμού κατα της βαρβαρότητας, όπου η σωστή πλευρά της ιστοριας είναι προφανής, η εξέλιξη είναι απρόσμενα κακή ανεξάρτητα από την τελική της έκβαση. Βλέπουμε έναν εκβαρβαρισμό του πολιτισμού που μεταβάλλει τον πόλεμο σε σύγκρουση μορφών βαρβαροτητας. Που είναι η σωστή πλευρά της ιστοριας; Το ερώτημα θολώνει στις κινητοποιήσεις στα πανεπιστήμια. Είναι άραγε αναπόφευκτη η θολούρα; Όχι δεν είναι. Είναι αποτέλεσμα σωρειας λαθών και συμπτώσεων με ασυμμετρες επιπτώσεις στην εξέλιξη της ιστοριας. Κινδυνευουμε από την τεράστια παραδοξότητα της ηθικής νομιμοποίησης της ισλαμικης τρομοκρατίας και του ισλαμοφασισμου. Και ασφαλώς δεν βάζω στο ίδιο τσουβάλι την όποια θρησκεια των ανθρώπων. Αυτο όμως είναι το ιδεολογικό εφαλτήριο. Δεν πειράζει αν χρειαστεί ας μείνουμε μόνοι μας λέει ο Νιετανιαχου. Δεν πάει όμως έτσι. Ιστορικό λαθος ολκής. Αν το Ισραήλ το δει μόνο από αυτη τη γωνια η Χαμάς έχει νικήσει κι ας έχει χάσει. Η Χαμάς είναι μόνο μια πτυχή του ισλαμοφασισμου. Ούτε καν η κύρια.Ναι αλλά για μας είναι υπαρξιακος πόλεμος μου λένε Εβραιοι φίλοι και άνθρωποι δημοκρατικοί όχι ασκεφτοι. Το δέχομαι αμέσως ως αρχή . Όμως το μετά είναι ζωτικό θέμα συζήτησης. Δεν είναι μονοσήμαντο.

•Οι κινητοποιησεις σημαδεύονται απο ακραία μονομέρεια. Αυτό που μας λενε έμμεσα είναι ότι το ισραηλινό αίμα είναι με κάποιο τρόπο ένοχο ενώ το παλαιστινιακό είναι αθωο. Είναι η μητρα του αντισημιτισμού που ξυπνάει. Πώς γίνεται να κινητοποιείσαι επιλέγοντας ποιους αμάχους προτιμάς; Πώς γίνεται να μη βλέπεις τι εστι Χαμάς και τι εκφράζει. Δηλαδή τον ανοιχτό ναζιστικό λόγο.ωΑν μιλήσεις γι ‘ αυτο τότε έχεις κάθε δικαίωμα να καταγγειλεις την ασύμμετρη αντίδραση του Ισραήλ. Αν δεν μιλήσεις καθόλου γι’ αυτο τότε έχεις στρεβλή εικόνα της πραγματικότητας Και τότε τι θα πεις όταν σου χτυπήσουν την πόρτα στο καθε Μπατακλαν της τρέλας τους και σε κάθε γειτονια που μαχαιρώνουν η πυροβολούν αδιακρίτως;


SHARE
RELATED POSTS
Η κατάρα της φυλής μας, του Κώστα Ε. Σκανδαλίδη
«Τα δύσκολα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ κοινωνικής συμβίωσης»: 71ο, της Μαρίας Γεωργαλά
Στη “θάλασσα” του χρέους, του Γιώργου Σαράφογλου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.