Ανοιχτή πόρτα Πόρτα στην Πολιτική

Survivor και Πρωταγωνιστές χωρίς κράνος, του Νίκου Σταθόπουλου

Spread the love

Νίκος Σταθόπουλος

 

Για ποιους λόγους συμβαίνει, είναι άγνωστο: οι κερατοειδείς απολήξεις του σώματος, δηλαδή τα νύχια και τα μαλλιά, είναι τεράστια φετίχ και ταμπού. Ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι από όλα τα μέλη του σώματος, αυτά είναι τα μόνα που μεγαλώνουν ασταμάτητα, μια ιδιότητα μοναδική.

Μου φαίνεται εντυπωσιακό, πόση δουλειά κάνουν τα κομμωτήρια τώρα, στον καιρό της κρίσης. Έχετε προσέξει, πόσο μεγάλο ποσοστό των κοριτσιών έχει περιποιημένα νυχάκια γύρω μας; Συναγωνίζεται με τα ποσοστά τηλεθέασης του Survivor και είναι αντιστρόφως ανάλογο με τα ποσοστά του Ποταμιού στις δημοσκοπήσεις.

Μεγάλο θέμα οι τρίχες, φαίνεται: Σαν τις μουσουλμάνες που είναι υποχρεωμένες να καλύπτουν τα μαλλιά τους με μαντήλες και τους Εβραίους με τη γιαρμούλκα, οι φαντάροι μας τιμωρούνται αν κυκλοφορούν ασκεπείς. Ως και τη δεκαετία του ’60, αλίμονο στον Έλληνα μαθητή που δεν φορούσε πηλίκιο.

Σε μια κοινωνία δικυκλιστών, ιερό ταμπού θα ήταν το κράνος. Αυτό θα είχε κάποια λογική και αξία, καθώς θα προστάτευε τους ανεγκέφαλους που δεν αντιλαμβάνονται τι μπορεί να συμβεί αν το κρανίο τους συναντήσει με ορμή κάτι σκληρό. Αυτή ήταν άλλωστε, πριν την έλευση της επιστήμης, η πρακτική χρησιμότητα των θρησκειών: να κάνουν ιερό ταμπού τις συμπεριφορές που θα προστάτευαν την κοινότητα από τις βλακείες των αμαθών μελών της.

 

Το survivor έχει τόσο μεγάλη απήχηση, διότι παρουσιάζει δυο κοινότητες αμαθών, που αλληλοεξοντώνονται με ευπρέπεια. Αλληλοεξοντώνονται με δίκαιους κανόνες, για την θέσπιση και τήρηση των οποίων αρμόδια είναι η παντεπόπτης και παντοδύναμη, εν είδει θεότητος, τηλεοπτική παραγωγή: μέχρι και για την ίδια την τροφή τους εξαρτώνται από την ευσπλαχνία της!

Η έλλειψη δίκαιων κανόνων και ευσπλαχνικής επικοινωνιακής χειρός άνωθεν, είναι αρκετά για να εξηγήσουν την αδιαφορία του κόσμου για την ασυνάρτητη διαμάχη περί την πρωτοκαθεδρία, που συνεχίζεται αέναη στο χώρο του πάλαι ποτέ πολιτικού Κέντρου. Από όλους τους διαγωνιζόμενους, μόνον ο Γιώργος έχει γυμνασμένους μυς, αλλά δεν τον πάει το κοινό.

Η ομάδα των Πρωταγωνιστών, έχει, φυσιολογικά, τις μεγαλύτερες απώλειες. Μετά από τόσες κουτρουβάλες, δε λέει να κατανοήσει την χρησιμότητα ενός συμπαγούς οργανωτικού κράνους ως προστατευτικού εξωσκελετού. Και από τη νευρικότητά της, τρώει ακατάπαυστα τα μέλη της που μπορούν να μεγαλώνουν από μόνα τους, όπως τα νυχάκια, ή τα ψαλιδίζει σαν μαλλάκια, για να αλλάξει τάχα στυλ.

***

Στην κεντρική σκηνή, ο μάγος Αλέξης συνεχίζει να κρατάει το κοινό αποσβολωμένο με τα τρικ του. Τηλεμεταφέρεται ακαριαία από τον Πανάγιο Τάφο στο μουσείο Μπελογιάννη, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει σήραγγες στα Τέμπη και την Πελοπόννησο για να μπουκάρει στις φαρμακαποθήκες κυνηγώντας τους ληστές και, την ίδια στιγμή, τον βλέπουν στη Ρώμη με κάτι γραβατωμένους από όλη την Ευρώπη. Κάποιοι που παρακολούθησαν κρυφά τις πρόβες της παράστασης, ψιθυρίζουν ότι στη συνέχεια θα σφίξει κι άλλο τα κάπιταλ κοντρόλς, για να ενισχύσει το σύνδρομο της Στοκχόλμης των θεατών.

Στις πίσω θέσεις του θεάτρου γίνεται μια μικροφασαρία, καθώς κάποιοι με προσκλήσεις από τον νέο πρωταγωνιστή του άλλου θίασου, πάνε και διώχνουν αυτούς που κάθονται με τα παλιά εισιτήρια διαρκείας, που τους είχε δώσει ο θιασάρχης τους.

***

Έξω, άνοιξη.

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του. 

The article EXPRESSES  the views of the author

iPorta.gr

 

SHARE
RELATED POSTS
Άνδρος: Ένοιωσα πώς αγκομαχούσε ο κουρσάρος, του Αννίκερι*
Στα ίχνη του γκρίζου ρινόκερου, του Πάνου Μπιτσαξή
Γιώργος Μιχαηλίδης: Απώλεια και τύψεις, του Μάνου Στεφανίδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.