* Ο Γιάννης Πανούσης είναι Καθηγητής Εγκληματολογίας του Παν/μιου Αθηνών
Πιασμένες σε ιστό αράχνης οι μέρες μας
δεν ελπίζουν, δεν προσμένουν, μονάχα τρέμουν από φόβο
Πωλίνα Μπεχράκη,Τα παιδιά ενός “ανύπαρκτου” Θεού
Η Παιδεία προϋποθέτει “δι-αγωγή ζωής” και πρότυπο πεπαιδευμένου πολίτη.
Λόγω παντελούς ελλείψεως των παραπάνω η Πολιτεία ασχολείται με το “νομοθετητέον”, δηλαδή με συστήματα εκπαίδευσης , τα οποία στη χώρα μας μεταφράζονται σε μηχανισμούς κατανομής εξουσιών, δηλαδή “κουκιών”.
Ούτε ο κουρασμένος ή φοβισμένος δάσκαλος του σχολείου, ούτε ο συμβιβασμένος καθηγητής του πανεπιστημίου μπορούν να εμπνεύσουν τη νέα γενιά. Το πολιτικό σύστημα έχει καταφέρει να λυγίσει τις αντι-στάσεις των περισσότερων εκπαιδευτικών, να καταστήσει “κυβερνητικές ουρές” πολλούς πρώην ανεξάρτητους [δήθεν]πανεπιστημιακούς, να ισοπεδώσει ή και ν’απαξιώσει την αυταξία της γνώσης.
Το σχολείο παραμένει ένα ολοήμερο ή μη parking ενώ το πανεπιστήμιο ένα απατηλό greek dream.
Κανείς δεν λέει την αλήθεια και άπαντες κρύβονται πίσω από άχρηστα χαρτιά.
Καλή χρονιά για τους όρθιους δασκάλους. Αυτοί ίσως είναι η μόνη λύση.
ΥΓ 1ο: Αναρωτιέμαι γιατί ο αριστερός Υπουργός Παιδείας δεν θέσπισε το Ασυμβίβαστο που τόσο ένθερμα υπερασπιζόταν ως συνδικαλιστής του ΕΔΠ;
ΥΓ 2ο: Με τους μαθητές στα φροντιστήρια, τους δασκάλους στα “ιδιαίτερα”, τους φοιτητές στις καφετέριες και τους καθηγητές στα γραφεία/ιατρεία τους δεν δημιουργείς όρους Παιδείας αλλά προϋποθέσεις μαύρου χρήματος.
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr
Τα προϊόντα Μέλισσας της Μελισσοκομικής Δωδεκανήσου [www.mel.gr]
συνοδεύσουν τις χαρούμενες στιγμές σας και είναι τα γλυκίσματα της καλοτυχίας!