Πόρτα στην Ελπίδα

Ρεσιτάλ λυρικού τραγουδιού στην Πάτρα, της Ελπίδας Νούσα

Spread the love

 

 

Μπορεί να διανύουμε μίζερους πολιτιστικά καιρούς, όμως, ανάμεσά μας υπάρχουν άνθρωποι φωτισμένοι, άνθρωποι με όραμα.

Ένας απ’αυτούς είναι ο διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Θοδωρής Αμπατζής, που με πρωτοβουλία του δημιουργήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο το Εργαστήριο Μουσικού Θεάτρου και που στελεχώθηκε από ταλαντούχους νέους τραγουδιστές.

Στόχος η εκπαίδευση και αξιοποίηση του τοπικού καλλιτεχνικού δυναμικού, καθώς και ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης της πατρινής κοινότητας με το είδος της όπερας. Οι καλλιτέχνες παρακολούθησαν σεμινάρια με συνθέτες, μουσικολόγους, θεατρολόγους, σκηνοθέτες. Προετοιμάστηκαν κατάλληλα στο δύσκολο είδος της όπερας, ώσπου φτάσαμε στη χτεσινή βραδιά, όπου στο Δημοτικό θέατρο Απόλλων της Πάτρας παρουσίασαν Ρεσιτάλ Λυρικού Τραγουδιού με τίτλο “O mio armor”.

Το ρεσιτάλ άνοιξε με το χορωδιακό “Bella vita militar” από την όπερα “Έτσι κάνουν όλες” του Μότσαρτ.Τα ρυθμικά χτυπήματα στις πόρτες και οι απρόσμενες εμφανίσεις των ερμηνευτών στα θεωρεία του θεάτρου ξάφνιασαν ευχάριστα. Έξυπνο και εντυπωσιακό ως σκηνοθετικό εφέ. Η εκτέλεση δυναμική,σε θριαμβευτικό ύφος, προάγγελος της βραδιάς που θα ακολουθούσε.

Το ονειρεμένο ταξίδι στον κόσμο του λυρικού τραγουδιού είχε ξεκινήσει.
Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με άριες από γνωστά μελοδράματα. Αϊντα, Ιδομενέας, Οι γάμοι του Φίγκαρο, Δον-Ζουαν, Φάουστ, Τροβατόρε, Κάρμεν , Σαμψών και Δαλιδά.

Χαρισματικοί οι καλλιτέχνες με εξαιρετικό μπρίο, όπου χρειαζόταν, αφάνταστη άνεση και θαυμάσια σκηνική παρουσία έδωσαν ό,τι καλύτερο έχουμε ακούσει τα τελευταία χρόνια στην Πάτρα στον τομέα της οπερατικής μουσικής.

Ξεχωρίσαμε τα ντουέτα από τη Λακμέ του Ντελίμπ στο λυρικότατο “Sous le dοme  epais” (το πασίγνωστο ντουέτο των λουλουδιών), το σοβαρό και μεγαλοπρεπές ” Caro! Bella! Piu amabile belta “από τον Ιούλιο Καίσαρα του Χαίντελ και στο φινάλε καταχειροκροτήσαμε το σκερτσόζικο και ναζιάρικο: “Η καρδιά μου πονεί για σας ” από την οπερέτα Βαφτιστικός του Θεόφραστου Σακελλαρίδη.

Οι περισσότεροι σιγοψιθυρίζαμε με διάχυτη χαρά και ευεξία τη γνωστή μελωδία του Έλληνα μουσουργού σε εύθυμο ύφος που παραπέμπει η υπόθεση-φάρσα του πασίγνωστου έργου.

Με αυτοπεποίθηση και εξαιρετική σιγουριά οι ταλαντούχοι καλλιτέχνες χρωμάτιζαν κάθε άρια με τα ανάλογα συναισθήματα! Χάρμα ιδέσθαι και ακούειν!
Οι υπέροχες φωνές κυλούσαν αβίαστα ακόμα και σε δύσκολα, απαιτητικά μέρη,κάτι που αποδεικνύει τη σκληρή προετοιμασία των συντελεστών από τον υπεύθυνο του εργαστηρίου Χ.Γωγιό.

Επίσης θα ήταν παράλειψή μας να μην αναφερθούμε στην υπέροχη συνοδεία των κομματιών από τη νεαρή πιανίστα Μαριλένα Σουρή. Ελπιδοφόρο το ότι στο κοινό είδαμε εφήβους και γονείς με μικρά παιδιά τα οποία παρακολουθούσαν με ευλάβεια μύστη τη συναυλία. Οι ερμηνείες μοναδικές καθήλωναν και τον πιο ιδιόρρυθμο ακροατή. Έξυπνη η επιλογή των κομματιών ,ικανών να αναδείξουν τις πραγματικές δυνατότητες κάθε καλλιτέχνη. Υπεράνω των προσδοκιών μας η βραδιά και το πρόγραμμά της.

Τρανταχτή απόδειξη οι επευφημίες των ακροατών που ήθελαν να ευχαριστήσουν τους συντελεστές για τη σπάνια αυτή μουσική απόλαυση. 

Θερμές ευχαριστίες σε όλους τους συντελεστές, διοργανωτές και συμμετέχοντες καλλιτέχνες για τη μοναδική αυτή βραδιά λυρικού τραγουδιού που πρωτίστως καλύπτει τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας για δημιουργία και έκφραση.

Ευελπιστούμε πως θα έχουμε σύντομα και πάλι την ευκαιρία να τους απολαύσουμε σε νέα εγχειρήματα.

 

*Από το πρόγραμμα αντιγράφω τα ονόματα των λυρικών τραγουδιστών-μελών του εργαστηρίου:
Εύα Γιαννοπούλου
Αλίκη Ζαφείρη
Αλέξανδρος Λούτας
Νικόλας ΜαραζιώτηςΔώρα Ζήκου
Αλέξανδρος Κοκκόσης
Μαριέττα Σαρρή
Εύη ΜίχαΜαρία ΚατριβέσηΛίνα Γερονίκου

 
 

 


Ελπίδα Νούσα
Επικοινωνείστε:  [email protected]

 
 
 
 
 
 

 

 
SHARE
RELATED POSTS
“Τorna a Surriento, στις γουλιές του λιμοντσέλο”, της Ελπίδας Νούσα
Στην υγειά μας με μια πόλκα σαμπάνιας!, της Ελπίδας Νούσα
Μοντεβέρντι : “Lamento d’Arianna”, της Ελπίδας Νούσα

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.