& PANE DI CAPO ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ- ΑΡΧΟΝΤΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ
Ναι. Συμφωνώ. Δεν είναι αθώοι.
Ποιός όμως θα κρίνει και θα αποφασίσει γι’ αυτό;
Ναι. Συμφωνώ. Δεν είναι αθώοι.
Πολιτικά, το εκλογικό σώμα τους καταδίκασε να μην εκπροσωπούνται στο Εθνικό Κοινοβούλιο.
Σε αυτό το κομμάτι της Εξουσίας, του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, συμμετέχω ―Συνταγματικά― κι εγώ.
Ναι. Συμφωνώ. Δεν είναι αθώοι.
Δικαστικά όμως θα αποφασίσει η Δικαιοσύνη.
Σε αυτό το κομμάτι τής εξουσίας ―τη Δικαστική― δεν συμμετέχω εγώ.
Αυτό που μπορώ να κάνω είναι να ξεριζώνω τα μικρά δηλητηριώδη βλασταράκια φασισμού, ναζισμού και ολοκληρωτισμού όπου τα συναντάω.
Ένα τέτοιο μικρό «ζιζάνιο» ολοκληρωτισμού, νομίζω ότι, είναι και απουσία διάκρισης εξουσιών. Όταν νομίζεις, δηλαδή, ότι μπορείς ταυτόχρονα να νομοθετείς, να δικάζεις και να εκτελείς· στο όνομα μιας «ιδέας», του «υπέρτερου αγαθού», ενός «ιδανικού» ή μιας «ιδεοληψίας».
Ναι. Συμφωνώ. Δεν είναι αθώοι.
Το ζητούμενο όμως για μένα δεν είναι να διατρανώσω τη δική μου πεποίθηση περί τής ενοχής τους αλλά η όσο γίνεται ευρύτερη στοχαστική εμβάθυνση στα μέσα αποτροπής κάθε ανάλογου τρόπου σκέψης αυτών για τους οποίους λέμε «δεν είναι αθώοι».
Η με κάθε τρόπο εκδίωξη των ζιζανίων ―πριν γίνουν «μπαομπάμπ»― της αυταρχικής νοοτροπίας από τη δημόσια ζωή, νοοτροπίας που δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των φασιστών. Διαχέεται με πολλές μορφές (σεξισμός, ρατσισμός, σπεσισμός, αδυναμία ή άρνηση πολιτικού διαλόγου) και εμποτίζει μεγάλο μέρος τής κοινωνίας μας.
Με κυρίαρχα εργαλεία την παιδεία, τον διάλογο, την επιστημοσύνη, την ανεκτικότητα στο «άλλο» και την αποφυγή μισαλλοδοξίας και προκαταλήψεων μπορούμε νομίζω όχι τόσο να εξαλείψουμε δια παντός παρόμοια φαινόμενα αλλά ―τουλάχιστον― να τα καταστήσουμε απεχθή, κάτι σαν ένα ρούχο πολύ λερωμένο ή σαν κακομαγειρεμένο φαΐ που κανένας δεν θέλει ούτε να το βλέπει ούτε να το δοκιμάζει ούτε να το τρώει.
Πάντως, καλά κάνετε, όλες και όλοι, που μου θυμίζεται ότι «δεν είναι αθώοι» οι επιβουλευόμενοι τη Δημοκρατία και τον Βασικό Πυλώνα της, που είναι η διάκριση των εξουσιών.
09 Σεπτ 2020
Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr