Κοινωνία - Ελλάδα - Οικονομία

Ρεσιτάλ αργοπορίας (και αδιαφορίας…), του Γιώργου Αρκουλή

Spread the love

Γιώργος Αρκουλής

Γιώργος Αρκουλής

Μόνο όποιος κινείται με το ιδιωτικό του αυτοκίνητο ή μόνο με το metro, δεν μπορεί να αντιληφθεί πόση περιπέτεια (με άφθονη αθλιότητα) περιμένει τους φουκαράδες τους επιβάτες η μετακίνηση με τα αστικά λεωφορεία. Εχω ρεπορτάζ: Χρειάστηκε να μεταβώ από την Ηλιούπολη στο κέντρο του Πειραιά και επειδή το αστικό (040) από την Φιλελλήνων αποτελεί για τα συγκοινωνιακά μας δεδομένα την χειρότερη επιλογή (κάθε εκατό μέτρα και μια στάση, αφού διανύει τον τεράστιο Δήμο της Καλλιθέας), προτίμησα από την Πλατεία Καλογήρων να επιβιβαστώ στο λεωφορείο της γραμμής Δάφνη-Πειραιά (το εφιαλτικό – όπως αποδείχτηκε- Νο 218).  Μπήκα στο αυτοκίνητο έντεκα παρά δέκα πριν το μεσημέρι. Ο οδηγός, αραχτός στο ξεχαρβαλωμένο παγκάκι, όταν τον ρώτησα «πότε ξεκινάτε», μου είπε ράθυμα «έντεκα και τέταρτο»! «Υπομονή», είπα από μέσα μου – άλλωστε δεν είχα άλλη επιλογή, μια και να πάρω τον ηλεκτρικό από την Ομόνοια δεν με βόλευε.

Αν και έχασα το μέτρημα, οι στάσεις αυτής της…φιδίσιας σε πέντε δήμους  διαδρομής (την οποία θα χαρακτηρίσω άγονη γραμμή) ίσως να άγγιξαν τις…218! Σχεδόν μία ώρα έκανε να φτάσει στην Πλατεία Κοραή. Μετά το σύντομο ραντεβού μου, σκέφτηκα να επιστρέψω στη βάση  μου με τον ηλεκτρικό, με προορισμό την Ομόνοια. Αντεξα την ορθοστασία, τον φόβο για τίποτα πορτοφολάδες αλλά  και την ζέχνα  του…προπολεμικού βαγονιού ως τα Πετράλωνα, κατέβηκα πολύ ενοχλημένος με σκοπό να συνεχίσω τον προορισμό μου για το Σύνταγμα, αυτή τη φορά, με το μικρό λεωφορειάκι της γραμμής 227, από τα Πετράλωνα στον Αγιο Αρτέμη. Περίμενα κάπου εικοσάλεπτο στην στάση επί της Δημοφώντος και μαζί μου τρεις γηραιοί άνθρωποι που έδειχναν αγανακτισμένοι. «Κάθε μέρα αυτά τραβάμε, κανείς δεν μας υπολογίζει που ξεροσταλιάζουμε μισή ώρα περιμένοντας» μου είπε ο πιο θαρραλέος. Όταν κάποια στιγμή έφτασε το μικρό όχημα με τις 10-12 θέσεις, ίσα που βρήκαμε να καθίσουμε οι τέσσερις επιβάτες. Η διαδρομή ήταν Νηλέως, Πουλοπούλου, Πειραιώς, Ασωμάτων, Ερμού, Αθηνάς και στην στάση «Αγορά» (δηλαδή στην Βαρβάκειο) ό,τι προέκυψε οδήγησε σε ανατριχίλα. Γύρω στους δεκαπέντε υποψήφιους επιβάτες (που να τους χωρέσει το συγκεκριμένο λεωφορείο…), κρατώντας  πλαστικές τσάντες με ψάρια, φρούτα και κρεατικά, προσπάθησαν να προλάβουν πριν φισκάρει η καμπίνα. Μιλάμε για γέροντες και γερόντισσες στην πλειοψηφία τους με την φτώχεια και την κούραση  ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους. Χωρίς καμία τάση να ανοίξω ταξικό θέμα, ομολογώ πως είχα μπροστά μου  εικόνα αθλιότητας και εγκατάλειψης από την ηγεσία της κρατικής συγ-κοινωνίας.

Όπως πληροφορήθηκα, τέλος, τα δρομολόγια σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές της περιοχής πρωτευούσης έχουν μειωθεί δραματικά. Παράλληλα, τα περισσότερα οχήματα, έχοντας υπερβεί κατά πολύ  τα χιλιόμετρα  που έχει προβλέψει για την θητεία τους ο κατασκευαστής τους, περιμένουν εδώ και καιρό να αντικατασταθούν με καινούργια, αλλά φως στον ορίζονταν δεν έχει φανεί. Οπότε, καλό μας κουράγιο (και τα κεφάλια μέσα…)

Μόνο στη Ρόδο

Αποστόλου Παύλου 50, Βενετοκλέων, 

Pane di capo: Λεωφόρος Ρόδου-Λίνδου (ύψος ΙΚΑ), Λεωφόρος Κρεμαστής & «Πηγές Καλλιθέας»

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του. 

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
ΓΕΣ: Καινοτομία και στην Περιβαλλοντική Πολιτική: Πιστοποίηση ISO για την διαχείριση Ενεργειακών Πόρων Στρατοπέδων του Στρατού Ξηράς
Η “Συμφωνία” και…ο Χότζας!, του Γιώργου Σαράφογλου
Θύμωσε ο Ευάγγελος και η γη γυρίζει…, του Γιώργου Αρκουλή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.