Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης και Ομότιμος Καθηγητής του ΕΚΠΑ. Διαβάστε τα άρθρα του Μάνου Στεφανίδη ΕΔΩ
O αυστριακός Christian Griepenkerl (1839 – 1916) είναι ο ζωγράφος που φιλοτέχνησε μετά το 1880 τις μακέτες που ζωγράφισε αρχικά ο βιεννέζος Carl Rahl γύρω στα 1864, τον επόμενο χρόνο πέθανε, για την κεντρική αίθουσα της Ακαδημίας Αθηνών. Την οποία σχεδίασε μεν ο Christian Hansen αλλά έχτισε ως εργολάβος του κτηρίου ο νεαρός τότε Ernst Ziller. O Christian Griepenkerl πάντως έμεινε στην ιστορία όταν ως διευθυντής της Ακαδημίας Τεχνών της Βιέννης απέρριψε το 1908 τον, υποψήφιο για την σχολή, Αδόλφο Χίτλερ. Ο ίδιος σε συνεργασία με τους Χάνσεν τοιχογράφησε το παλάτι του βαρώνου Σίνα. Ήταν η εποχή που οι βαθύπλουτοι Έλληνες ομογενείς δέσποζαν στην πρωτεύουσα των Αψβούργων. Ο ίδιος ζωγράφος υπήρξε ο δάσκαλος του Egon Schiele. Άρα, νομίζω ότι ήρθε η εποχή για να δούμε την βαθιά σχέση της νεοελληνικής τέχνης και με την Βιέννη εκτός από το Μόναχο.
Υπενθυμίζεται ότι το θέμα της Ακαδημίας που εμπνεύστηκε ο σπουδαίος ακαδημαϊκός ζωγράφος Rahl, ο ίδιος που σχεδίασε και Την επιβλητική τοιχογραφία των Προπυλαίων του Πανεπιστημίου, αναφέρεται στην μάχη Θεών και Τιτάνων και στη ζοφερή μοίρα του Προμηθέα, του πλαστουργού του ανθρώπου.