Πρόσωπα - Αφιερώματα

Ο Πρόεδρος και η ηδονή της Ήρας, του Νίκου Σταθόπουλου

Spread the love

Μόνο στη Ρόδο

Αποστόλου Παύλου 50, Βενετοκλέων, 

Pane di capo: Λεωφόρος Ρόδου-Λίνδου (ύψος ΙΚΑ), Λεωφόρος Κρεμαστής & «Πηγές Καλλιθέας»

Νίκος Σταθόπουλος

 

Ο μάντης Τειρεσίας ήταν το μοναδικό πρόσωπο που είχε την ευκαιρία, ενώ ήταν άνδρας, να υπάρξει και γυναίκα για επτά χρόνια. Του δόθηκε αυτή η μοναδική δυνατότητα από τους Ολύμπιους και, όταν κλήθηκε από τον Δία και την Ήρα να γνωματεύσει ποιο από τα δύο φύλα ευχαριστιέται περισσότερο στον έρωτα, ο Τειρεσίας απάντησε χωρίς δισταγμό:

“Αν διαιρούσαμε την ηδονή σε μέρη δέκα, ένα θα έπαιρνε ο άντρας και εννιά η γυναίκα”.
—–
Είχα την σπάνια τύχη να μου επιτρέπεται να παρευρίσκομαι σε πολλές γυναικοκουβέντες. Οι πρώτες φορές, ήταν πραγματικά μια αποκάλυψη. Η αμεσότητα με την οποία αντιμετώπιζαν τα ερωτικά θέματα οι συνομιλήτριες, ήταν πλήρης και απροσχημάτιστη. Η αιδώς, που είχα διδαχθεί από τον κοινωνικό περίγυρο ότι περιβάλλει τα θέματα της ερωτικής συνεύρεσης, απλώς ήταν απούσα από αυτές τις συζητήσεις. Αυτό συνέβαινε συστηματικά, με γυναίκες από όλα τα κοινωνικά στρώματα και μορφωτικά επίπεδα και αδιακρίτως ηλικίας. Γνωρίζοντας και τι λένε οι άντρες, οι κουβέντες αυτές συνέβαλαν καθοριστικά στον σχηματισμό της πεποίθησης, ότι οι περισσότεροι άνθρωποι στον έρωτα, γυναίκες και άντρες, άλλα εννοούν, άλλα κάνουν και άλλα λένε. Η εμπειρία της ζωής επιβεβαίωσε σε κάθε περίπτωση αυτή την πεποίθηση.

Τι είναι αυτό που κάνει κάποιους ανθρώπους να ενοχοποιούν τα θέματα του έρωτα; Η ερωτική έλξη, μια φυσική λειτουργία, πανίσχυρη επειδή συνδέεται με την αναπαραγωγή του είδους, γιατί αποτελεί ιστορικά αντικείμενο περιορισμών και απαγορεύσεων και συζητήσεων και χαρακτηρισμών σε πολλές κοινωνίες; Ο Φρόυντ, που ζούσε στη συντηρητική κεντρική Ευρώπη, έδωσε πριν εκατό χρόνια την απερίφραστη απάντηση: Η πηγή της δυστυχίας είναι ο πολιτισμός μας.

Ο πολιτισμός μας κυριαρχούνταν για δεκάδες αιώνες από τη θρησκεία και, τα τελευταία πενήντα-εξήντα χρόνια, από το Χόλυγουντ. Τα πρότυπα συμπεριφοράς στον κοσμάκη τα επέβαλαν οι επίσκοποι. Ο Ωριγένης, ο πολυγραφότερος πατέρας της εκκλησίας μας είχε αυτοευνουχιστεί για να μην έχει σαρκικούς πειρασμούς, όπως ονόμαζε την φυσιολογική ερωτική λειτουργία του σώματός του. Όταν η επιστήμη, στα μέσα του εικοστού αιώνα άρχισε να κλονίζει από τα θεμέλια την τυφλή πίστη, επιστρατεύτηκαν οι αριστοτεχνικά σκηνοθετημένοι αστέρες της μεγάλης και της μικρής οθόνης.

Τι δίδασκαν όλοι αυτοί, δύο ολόκληρες χιλιάδες χρόνια; Ότι το σεξ είναι κακό και αλοίμονό σου αν σε πιάσουν να το κάνεις. Στις βαθιά μουσουλμανικές χώρες, ακόμα και σήμερα, λιθοβολούν τις γυναίκες που έχουν προγαμιαίες ερωτικές σχέσεις, μην πούμε για τους μοιχούς.

Ούτε στη Δύση, που είμαστε τάχατες ανθρωπιστές, δεν νοείται νομικά, ακόμα και σήμερα, βιασμός εντός γάμου. Αναλογιστείτε για πόσους αιώνες αποφάσιζαν εδώ οι οικογένειες ποιος θα παντρευτεί ποιαν! Στην Ινδία και την Αφρική, ακόμα αυτό γίνεται. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα συστηματικά εγκλήματα, με το οποίο ακόμα δεν έχει ασχοληθεί κανένας στα σοβαρά. Αντί να μιλάμε γι αυτό το έγκλημα, που καταστρέφει τις ζωές από εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους, μιλάμε για παρενοχλήσεις.

Το βρίσκω κάπως ύποπτο, αλλά ας είναι.
—–
Σ’ αυτό το εχθρικό για τον έρωτα τοπίο, από αυτοάμυνα, οι άνθρωποι επινόησαν μυστικούς κώδικες για να ερωτεύονται στα κρυφά.

Οι κώδικες, είναι φυσικό να μην ερμηνεύονται σωστά όλες τις φορές. Γίνονται λάθη και παρερμηνείες. Μια πολύ συνηθισμένη παρεξήγηση οφείλεται στο ότι δεν έχει ακούσει από γυναίκες όλος ο ανδρικός πληθυσμός, να λένε ότι γίνονται όμορφες για να αρέσουν πρώτα-πρώτα στον εαυτό τους – και το παρεξηγούν.

Μια άλλη συνηθισμένη παρεξήγηση είναι ότι κάποιοι ακόμα νομίζουν, λόγω του κυρίαρχου ανδροκρατικού προτύπου, ότι αυτοί διαλέγουν ερωτικό σύντροφο, ενώ φυσικά συμβαίνει το αντίστροφο: οι γυναίκες διαλέγουν.

Πολύ συνηθισμένο φαινόμενο είναι τα διπλά μηνύματα, που οφείλονται σε αμφιθυμία του ενός από τους δύο, ή και των δύο: Συμβαίνει να παίζει και κάτι άλλο ταυτόχρονα, υπάρχει φόβος μην μπλέξει κάποιος, θέλω αλλά δεν πρέπει γιατί τι θα πουν οι άλλοι, άρρωστες νουθεσίες της γιαγιάς ‘κράτα το κλειδωμένο’…

Δεν είναι όμως μόνο η άγνοια του ερωτικού κώδικα που μπορεί να οδηγήσει σε παρενοχλήσεις, είναι και η στέρηση των ακαλλιέργητων άσχημων. Πώς να το κάνουμε, οι ελκυστικοί έχουν περισσότερες ερωτικές επιτυχίες από τους άλλους. Κάπου στην εγγύς Ανατολή, τα αρχαία χρόνια, έβγαζαν τα κορίτσια σε πλειστηριασμό ένα-ένα, για να μαζέψουν χρήματα από τους επίδοξους γαμπρούς. Ύστερα, με αυτά που μάζευαν, προίκιζαν τις κοπέλες για τις οποίες δεν πλειοδοτούσε κανείς, ώστε να βρούνε σύζυγο και εκείνες, οι βάρβαροι…

Φυσικά, υπάρχει και η κατηγορία των γοητευτικών άξεστων, που συμπεριφέρονται με θράσος, όπως γουστάρουν, γιατί ξέρουν, ή νομίζουν, ότι τους παίρνει. Αυτή η κατηγορία όμως, μάλλον δυναστεύει άλλους σε όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες, όχι μόνο στον έρωτα.

—–

Δεν φαίνεται πάντως πολύ αθώα η συζήτηση που έχει ξεκινήσει για την σεξουαλική παρενόχληση. Ο νυν πλανητάρχης φέρεται να έχει μια παλιομοδίτικη αντίληψη για τη θέση των δύο φύλων. Επίσης δείχνει να απολαμβάνει περισσότερο από άλλους το να συνοδεύεται από όμορφες κυρίες. Δεν είναι εντελώς απίθανο στη μακρά διαδρομή του να έχει προσπαθήσει να θέλξει περισσότερες από εκείνες που τον ήθελαν. Σε μια υποκριτική πολιτική σκηνή, όπως αυτή στην οποία αυτός πρωταγωνιστεί, θα ήταν καταστροφικό γι αυτόν να κατηγορηθεί για σεξουαλικές παρενοχλήσεις. Η ιστορία της καθαίρεσης του Στρος Καν με συνοπτικές διαδικασίες από τον θώκο του επικεφαλής του δουνουτου για μια υποτιθέμενη σεξουαλική επίθεση, είναι ακόμα νωπή.

Ίσως έχει σημειολογική σημασία το γεγονός ότι όλος αυτός ο ντόρος για τις παρενοχλήσεις, ξεκίνησε από έναν εμβληματικό ναό της ακολασίας, το παγκόσμια προβεβλημένο Χόλυγουντ. Δεν θα μπορούσε κάποιος να υποψιαστεί, ότι ο ντόρος αποσκοπεί στην καλλιέργεια της κοινής γνώμης, ώστε, αν και όταν θελήσουν, αυτοί που τον έχουν ενορχηστρώσει, να κατακρημνίσουν εύκολα τον Πρόεδρο;

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.  
The article expresses the views of the author
iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
Στέφανος Τσιτσόπουλος, ένας από τους σπουδαίους λογοτέχνες του καιρού μας, του Στάθη Παναγιωτόπουλου
Ο Ανάργυρος, ο Ρούλης μου, του Κωστή Α.Μακρή
Μελίνα: 20 χρόνια απούσα, της Τζίνας Δαβιλά

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.