Το Ραμαζάνι, για όσους δεν γνωρίζουν, πραγματοποιείται κατά τον ένατο μήνα του ισλαμικού ημερολογίου, τον μήνα κατά τον οποίο το Κοράνι αποκαλύφθηκε στον Προφήτη Μωάμεθ. Κατά τη διάρκεια του ιερού μήνα, οι μουσουλμάνοι νηστεύουν για ένα πλήρες σεληνιακό μήνα. Η νηστεία αρχίζει με την κλήση προς την προσευχή, ακριβώς πριν από την ανατολή, και σταματάει με τη δύση του ηλίου.
Περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο μουσουλμάνοι σε όλο τον κόσμο απέχουν από το φαγητό και το πόσιμο νερό από την αυγή μέχρι το σούρουπο κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού. Η Eid Al-Fitr είναι η τριήμερη θρησκευτική εορτή που σηματοδοτεί το τέλος του μήνα νηστείας του Ραμαζανιού και γιορτάζεται από μουσουλμάνους παγκοσμίως.
Το Υπουργείο Παιδείας λοιπόν χθες έβγαλε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία δίνονται οδηγίες για τον εορτασμό του προς τους Μουσουλμάνους σύμφωνα με τις οποίες το Ραμαζάνι αντιμετωπίζεται ως εορτή όπως ακριβώς και το Χριστιανικό Πάσχα με τους χώρους λατρείας κλειστούς. Ωστόσο την αμέσως επόμενη μέρα διάφορα δημοσιεύματα είδαν το φως της δημοσιότητας όπου οι Μουσουλμάνοι δεν δείχνουν διατεθειμένοι να εναρμονιστούν με ότι προβλέπει ο Νόμος ή μάλλον βρίσκουν κενά του Νόμου για να ασκήσουν πιο ελεύθερα τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.
Παράδειγμα η ανακοίνωση που υπογράφεται από τον Μουφτή Διδυμοτείχου Χαμζά Οσμάν: «Πολλοί, ειδικά εκτός Θράκης, συγχέουν τη γνωστοποίηση της ώρας των υποχρεωτικών προσευχών για τους Μουσουλμάνους (εζάνι) που γίνεται από τον μιναρέ με την ίδια την προσευχή που γίνεται μέσα στο Τέμενος. Για αυτό το λόγο, επειδή συνεχίζει να ακούγεται το εζάνι, νομίζουν ότι τα Τεμένη είναι ανοιχτά ενώ οι Εκκλησίες είναι κλειστές. Όμως, επειδή στη μουσουλμανική θρησκεία δεν υπάρχουν καμπάνες για την ενημέρωση των πιστών, ο μόνος τρόπος είναι η φωνή του Μουεζίνη” Άρα σύμφωνα με τον κο Χαμζά Οσμάν επειδή το εζάνι είναι γνωστοποίηση της ώρας της προσευχής και όχι η ίδια η προσευχή (τη μετάδοση της οποίας με μεγάφωνα έχει πράγματι απαγορεύσει η Πολιτεία) δεν απαγορεύεται η χρήση μεγαφώνων!
Επιπλέον, σύμφωνα με τα γενικότερα μέτρα για την μετακίνηση προσώπων και την αποφυγή συναθροίσεων, το δείπνο λύσης της νηστείας (Ιφτάρ) καθημερινά επιτρέπεται να πραγματοποιείται μόνο σε σπίτια, με τη συμμετοχή όσων διαμένουν στο σπίτι, χωρίς οιοδήποτε τρίτο πρόσωπο (συγγενή, φίλο ή επισκέπτη). Το Ιφτάρ είναι το γεύμα που ακολουθεί μετά τη δύση του ήλιου που συνήθως μαζεύονται οι οικογένειες και οι κοινότητες. Και ενώ οι αρμόδιοι από το υπουργείο Παιδείας λένε «ότι θα ισχύσει ότι και στο δικό μας Πάσχα δηλαδή δεν επιτρέπονται οι μεγάλες συναθροίσεις ανθρώπων» ο κ. Ερντέμ Χουσείν, επικεφαλής αντιπολίτευσης δήμου Αρριανών δημοσιεύει άρθρο όπου καλεί τους πιστούς Μουσουλμάνους να συμπληρώνουν ειδικό έγγραφο για να κυκλοφορούν ελεύθερα στον δρόμο και να χτυπάνε τα νταούλια για να σηματοδοτήσουν το ιφτάρ , στις 3 και 4 τα ξημερώματα. Κάτι που βεβαίως όπως λένε Χριστιανοί της περιοχής που αντιδρούν δεν επιτράπηκε στους Χριστιανούς με τον Επιτάφιο. Όσο θα περνά ο καιρός ολοένα και παρόμοια δημοσιεύματα θα βλέπουν το φως της δημοσιότητας και δεν είναι λίγοι αυτοί που σκέπτονται να αντιδράσουν δυναμικά σε αυτή την δύο ταχυτήτων αντιμετώπιση της Κυβέρνησης – εάν βεβαίως ανεχτεί αυτές τις διακρίσεις – προς το Μουσουλμανικό στοιχείο.
Τα πρόσφατα γεγονότα εξάλλου στον Έβρο, οι καταστροφές πολλών εικονοστασίων και μικρών ξωκλησιών στα νησιά του Αιγαίου από Μουσουλμάνους μετανάστες και η πικρία των Χριστιανών για την δίχως άλλο σκληρή και εν πολλοίς υβριστική αντιμετώπιση από πολλές γραφίδες για την διάθεσή τους να γιορτάσουν την εορτή του Πάσχα έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό σκηνικό που δεν θέλει και πολύ για να ξεσπάσει με τα χαρακτηριστικά ενός θρησκευτικού πολέμου εντός των ελληνικών συνόρων. Η ελληνική Κυβέρνηση οφείλει να έχει τα μάτια της δεκατέσσερα…
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr