Οι προσπάθειες μας, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, δρομολογούν την υλοποίηση μιας μελέτης που ξεκίνησε το 2006. Εμείς συνεχίζουμε με επιμονή, ώστε να γίνει πράξη και όχι προεκλογική δέσμευση.
Φώτης Χατζηδιάκος
Δήμαρχος Ρόδου
Η είδηση:
Ξεκινούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι διαδικασίες για την κατασκευή του νέου δρόμου που θα συνδέει το αεροδρόμιο με την πόλη της Ρόδου.
Πρόκειται για την μεσογειακή χάραξη, για την οποία η αναγκαιότητα συζητείται αρκετά χρόνια σε τοπικό επίπεδο και κατά καιρούς έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την υλοποίησή της, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με χθεσινή απόφασή του προχώρησε στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, ο οποίος θα συνδράμει στην Διεύθυνση Οδικών Υποδομών για την Ανάλυση Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ), στην διεξαγωγή μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου και στην διενέργεια έρευνες προέλευσης – προορισμού.
Η νέα οδική αρτηρία θα είναι μήκους 6,8 χλμ. περίπου με διατομή 17 μέτρα (δύο κλάδοι με νησίδα) με αντικειμενικό σκοπό να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του παραλιακού άξονα Ρόδου – Καμείρου, που κατά κοινή ομολογία θεωρείται ιδιαίτερα βεβαρημένος με κυκλοφοριακό φορτίο.
Στην αναγκαιότητα του συγκεκριμένου έργου είχε αναφερθεί κατά το Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είχε ανακοινώσει ότι θα δημοπρατηθεί το συντομότερο δυνατό, επειδή θεωρείται έργο προτεραιότητας για τις υποδομές του νησιού.
Σκοπός του υπουργείου, όπως αναφέρεται και στη χθεσινή απόφαση για την πρόσληψη του τεχνικού συμβούλου, είναι να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ), με την οποία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις.
Όπως έγινε γνωστό για το έργο αυτό υπάρχει συνεννόηση και με τον δήμο Ρόδου και πρόσφατα ο ίδιος ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος είχε συναντήσεις για το θέμα αυτό με υπηρεσιακούς παράγοντες στην Αθήνα.
Γεγονός είναι επίσης ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, άρχισε να συζητείται την εποχή που νομάρχης Δωδεκανήσου ήταν ο κ. Γιάννης Παρασκευάς, ο οποίος επιχείρησε να το δρομολογήσει χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια λόγω του απαιτούμενου κόστους.
Εάν τελικά προχωρήσουν οι διαδικασίες για χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είναι πιθανό ότι θα υλοποιηθεί η κατασκευή του και ο νέος άξονας θα συμβάλει σημαντικά στην αποσυμφόρηση της παραλιακής οδού και στην αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών, τόσο προς τους ντόπιους κατοίκους του νησιού, όσο και στους επισκέπτες.