Ανοιχτή πόρτα ΕΥ ΖΗΝ

Γοητευτικό ξύπνημα…, του Γιώργου Αρκουλή

Spread the love

Η στήλη έχει θίξει μια – δυο φορές την ανόητη τακτική των καναλιών να γεμίζουν τα Σαββατοκύριακα με ελληνικές ταινίες που προβάλλονται σχεδόν μια ντουζίνα φορές ετησίως η καθεμιά τους. Κι’ αυτό εκ του πονηρού, αφού πιασάρικες φαρσοκωμωδίες ή κομεντί με Κωνσταντάρα, Βουγιουκλάκη, Βλαχοπούλου κλπ., φέρνουν έσοδα από διαφημίσεις στα ταμεία. Εν πάση περιπτώσει, με την χθεσινή παρέμβαση -σε λογική ώρα- της ΕΡΤ2, να προβάλει το αριστουργηματικό «Κυριακάτικο Ξύπνημα», η κρατική τηλεόραση έδωσε νομίζω την ευκαιρία στους (κυρίως βετεράνους της ζωής) τηλεθεατές να γοητευτούν από μιάμιση ώρα νοσταλγίας και ευαισθησίας απολαμβάνοντας αληθινά ταλαντούχους συντελεστές.

Ο Δημήτρης Χορν με την Ελλη Λαμπέτη, να με συγχωρούν οι νεότεροι ηθοποιοί μας, παραμένει το πιο σημαντικό δίδυμο στην ελληνική φιλμογραφία (κάτι που ισχύει και για το θεατρικό σανίδι). Ο Κακογιάννης, πρωτάρης τόσο στο σενάριο όσο και πίσω από την κινηματογραφική κάμερα, έδωσε στοιχεία του σπουδαίου ταλέντου που θα απλωνόταν τα επόμενα χρόνια. Η Τασσώ Καββαδία και η Σαπφώ Νοταρά, σε χαρακτηριστικούς ρόλους δίδαξαν υποκριτική, ενώ ο μόνος έμπειρος Γιώργος Παππάς, συμπλήρωσε το βασικό καστ με ένα άχαρο ρόλο που τον έφερε σε ιδανικό μέτρο.

Όσο για τα έξοδα αυτής της ταινίας; Νομίζω ότι οι παραγωγοί «Καραγιάννης – Καρατζόπουλος» κατάφεραν να δώσουν στο κοινό μια ταινία απίστευτα χαμηλού κόστους, κάτι που εύκολα το αντιλαμβάνεται ο θεατής αλλά δεν ενοχλείται. Μετά από τόσα χρόνια -μιλάμε για τα μέσα της δεκαετίας του 1950- τόση φρεσκάδα από ταινία του σινεμά είχα καιρό να απολαύσω. Και φυσικά είχα την ευκαιρία -μέσω της ασπρόμαυρης εικόνας- να περιηγηθώ τα στενάκια γύρω από τον Φιλόπαππο αλλά και τους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας. Μια Αθήνας φτωχής, απλής αλλά απίστευτα γοητευτικής.

Γιώργος Αρκουλής

Γιώργος Αρκουλής

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
Μαύρες και άσπρες πινέζες…, του Νότη Μαυρουδή
«Τα δύσκολα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ κοινωνικής συμβίωσης»: 11ο, της Μαρίας Γεωργαλά
“Το Παρίσι είναι πάντα μια καλή ιδέα” του Νικολά Μπαρρό, του Άγγελου Κουτσούκη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.