Ανοιχτή πόρτα

Σύμβολο γελοιότητας…, του Νότη Μαυρουδή

Spread the love

 

Ο Νότης Μαυρουδής είναι Κιθαριστής-Συνθέτης-Μουσικοπαιδαγωγός-Αρθρογράφος τύπου και ραδιοφώνου-Διευθυντής του www.tar.grΕΔΩ διαβάστε και ακούστε συνέντευξή του στην iΠόρτα-Ρ/Σ Παλμός 99.5

όλα τα άρθρα του Νότη Μαυρουδή ΕΔΩ

Εκείνο το ασυνήθιστο οβάλ τραπέζι, στο ανάκτορο του Ρώσου μονοκράτορα, τότε που υποδέχτηκε τον Μακρόν, έχει μείνει πλέον στην Ιστορία τόσο ως γελοίο υποβιβασμό υποδοχής φιλοξενούμενου, όσο και ως χρήσιμο υλικό για τους γελοιογράφους· έχει κολλήσει είναι αλήθεια και στο δικό μου μυαλό από την αρχή, όταν προσπάθησα να το κατανοήσω και κατέληξα πως ήταν απλώς μια επίδειξη ισχύος τής ρωσικής «τσαρικής» μετασοβιετικής κουλτούρας, απέναντι στα κατάλοιπα… του γαλλικού Διαφωτισμού!

Για όποιον δεν έχει δει αυτή την εκ… μακρόθεν «συνομιλία», σε αυτό το αυτοκρατορικό τραπέζι, καλό θα ήταν να το ψάξει, επειδή θεωρώ πως αυτός ο χειρισμός είναι η π ε μ π τ ο υ σ ί α τής πουτινικής υπεροψίας… Θα έλεγα πως αυτή την εποχή τής καταστροφικής εισβολής στην Ουκρανία, με το καθημερινό θέαμα, από τους βομβαρδισμούς ανθρώπων και πόλεων να γίνεται όλο και πιο αποκρουστικό, η εμβληματική αυτή φωτογραφία τού πλουμιστού οβάλ τραπεζιού, επανέρχεται σε παγκόσμια κοινή θέα για να θυμόμαστε μεγέθη συμπεριφορών και αντιλήψεων σε ιστορικές στιγμές, τώρα που κρίνονται οι παγκόσμιες ισορροπίες…

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως, όλα είναι θ έ α μ α, έστω κι αν είναι αιματηρό κι απαίσιο! Η εισβολή, ο πόλεμος, τα πτώματα, οι πορείες εκατομμυρίων  προσφύγων, οι ανατινάξεις κτηρίων και υποδομών, η απόλυτη απελπισία των βομβαρδισμένων, οι γεννήσεις, τα μικρά παιδιά, οι ανήμποροι γέροντες, οι αμέτρητοι άστεγοι· ακόμα και ο διπλωματικός πυρετός, που κι αυτός συνεχίζεται ασταμάτητα προκειμένου να αποφευχθεί ο Τρίτος Παγκόσμιος, έχει εξελιχθεί σχεδόν σε μια απευθείας και διαρκή πίεση προς τον αυταρχικό εισβολέα, με όλα τα κοινωνικά δίκτυα να εστιάζουν την προσοχή τους στο διπλωματικό παιχνίδι τής πουτινικής υπεροψίας!
Αν το σκεφτούμε προσεκτικά, η διπλωματική προσπάθεια ξεκίνησε χλιαρά στην αρχή, αλλά μετά τις 24/2/22 εντάθηκε απ’ όλους τους ηγέτες κρατών, οι οποίοι συναντήθηκαν, ζωντανά ή διαδικτυακά με τον «αδιαφιλονίκητο» Πρόεδρο-εισβολέα. Όλοι οι ηγέτες όμως, «έσπασαν τα μούτρα τους» αντιμετωπίζοντας τη γνωστή, αγέλαστη, παγερή, ανέκφραστη στάση κι αδιαφορία τού Ρώσου προέδρου, για τα σκληρά τεκταινόμενα!
Ένας ολόκληρος κόσμος εκφράζει την αγωνία του για την καταστροφή ενός λαού, όπως και για τον μεγάλο κίνδυνο ενός Γ΄ Παγκόσμιου, εισπράττοντας από τον μονάρχη το γνωστό παγωμένο βλέμμα τής αγελάδας…

Το περίφημο οβάλ τραπέζι μήκους 6,5 μέτρων και πλάτους 2,6 (!) που… εδρεύει στην αίθουσα «Αικατερίνη», στο Μεγάλο Παλάτι τού Κρεμλίνου, κατασκευάστηκε πριν 25 χρόνια από τον Ιταλό σχεδιαστή Renato Polognia· η χρήση του αιτιολογήθηκε από τους Ρώσους ως αναγκαία απόσταση για την «προστασία από τον κορωνοϊό» του ευαίσθητου Προέδρου! Αστεία πράγματα, με δεδομένο πως ένα τόσο φλέγον θέμα (αποδεδειγμένα πάρα πολύ φλέγον) όπως αυτό του Πολέμου που μαίνεται, οι συναντήσεις-συζητήσεις-συσκέψεις είναι αναγκαίες και επείγουσες, καθώς και η απαραίτητη κατάργηση περιττών πρωτοκόλλων και γραφειοκρατικών ανοησιών, οι οποίες συνήθως έχουν ως αποτέλεσμα την ψυχρότητα, την παγερή ατμόσφαιρα, έλλειψη εμπιστοσύνης και, κυρίως, την αναποτελεσματικότητα.
Με λίγα λόγια, ο μονοκράτορας, στο γιγάντιο τραπέζι, δημιούργησε κάτι σαν καινούργιο σ ύ μ β ο λ ο, το οποίο δηλώνει ευθαρσώς «από δω Ε γ ώ κι από εκεί στο βάθος, όλοι οι ά λ λ ο ι»…

Υπεροψίας εγκώμιο, θα λέγαμε· το συγκεκριμένο τραπέζι συμβολίζει την απάθεια του εισβολέα αρχηγού για ό,τι λαμβάνει χώρα εξαιτίας του στις καμένες πόλεις της Ουκρανίας. Το αμετάπειστο και αρνητικό του ύφος, επικρατεί ως αυτή τη στιγμή, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων του το διεθνές δίκαιο, κι όλον τον κόσμο.

Νότης Μαυρουδής

SHARE
RELATED POSTS
O Wei Wei είδε τις «Τρεις Αδελφές», του Μάνου Στεφανίδη
Ο γκρίζος ρινόκερος και η ανοησία της αγέλης, του Πάνου Μπιτσαξή
1026264_232523120239211_805575628_o.jpg
Οι πενήντα (τοξικές) αποχρώσεις της ζήλειας, του Ηρακλή Δ. Χοροζίδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.