Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ
Δύο πολύ σημαντικοί, πολύ διαφορετικοί Έλληνες ζωγράφοι. Δεν πειράζει που δεν τους γνωρίζετε. ( Ή μήπως πειράζει;)
Ο Μανώλης Πολυμέρης που ζει απομονωμένος εδώ και δεκαετίες σ’ ένα χωριό έξω από τη Φλώρινα. Εκτός! Κι ας είναι μαζί με τον Μάκη Θεοφυλακτόπουλο και τον Κυριάκο Μορταράκο ο πιο διακεκριμένος εξπρεσιονιστής μας.
Ο Σάββας Πουρσανίδης στο εργαστήριο του. Στη οδό Γονατά της Θεσσαλονίκης. Εδώ ποζάρει εμπρός σε μέρος της τεράστιας σύνθεσης του “Μήδεια” που έχει μήκος 335 μέτρα, εμπνευσμένη από ερασιτεχνική παράσταση του 2001! Εγχάρακτη ζωγραφική, μικτή τεχνική και συγχρόνως εγκατάσταση που την δουλεύει επί έξι χρόνια!
Προσωπικά με συγκινούν οι ζωγράφοι στο ατελιέ τους, σαν αγρίμια στις φωλιές να επωάζουν το καινούριο. Την επανάσταση του ωραίου! Μόνοι, εμμονικοί, παθιασμένοι, περήφανοι. Συχνά ξεχασμένοι να περιμένουν υπομονετικά, πεισματικά την ιστορία.
Μακριά από εφήμερες εξουσίες, μόδες, δημόσιες σχέσεις, χορηγούς, συλλέκτες ή πολιτιστικάριους υπηρεσίας που λείχουν το προφανές και αγνοούν αυτό τους ξεπερνάει. Έτσι είναι.
Κι όμως. Εκεί, σ’ αυτούς τους άδολους, απόμακρους χώρους, τους ασκητικούς, επιβιώνει η άλλη Ελλάδα. Σιγά μην περίμεναν από τους υπουργούς πολιτισμού και τους παρατρεχάμενους τους.
Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr