Πόρτα σε ιστορίες/χρονογραφήματα/διηγήματα

Έρημε Μπαγιαντέρα…, του Γιώργου Αρκουλή

Spread the love

Γιώργος Αρκουλής

Γιώργος Αρκουλής

Ξαναπιάνω σήμερα ένα γνωστό θέμα – πρόβλημα για εμένα, που εξακολουθεί να με ενοχλεί. Θεωρώ ντροπή έως και ‘ιεροσυλία’ ένας σύγχρονος άριστος τραγουδιστής με γερό δικό του ρεπερτόριο, να ερμηνεύει παλιά διαμάντια του λαϊκού ή του ρεμπέτικου που γεννήθηκαν μέσα από την ψυχή –βασανισμένων ως επί το πλείστον- ανθρώπων και να το κάνουν χωρίς τον πρέποντα σεβασμό. Κι’ αν ως ερμηνεία δεν  βγαίνει εντελώς κολάσιμο (αν και πρόκειται για ‘αρπαχτές’ ελλείψει νέας παραγωγής…), το να ‘πειράζουν’ ταυτόχρονα τη μουσική βάζοντας στη μελωδία…ηλεκτρόδια, πάει πολύ. Έπεσε στην αντίληψή μου η έξοχη μπαλάντα του Μπαγιαντέρα «Σαν μαγεμένο το μυαλό μου φτερουγίζει», εκτελεσμένο από την έμπειρη Δήμητρα Γαλάνη και την νεότερη Ελ. Ζουγανέλη και οι δύο ικανότατες. Ωστόσο, μιλάμε για διπλή φρίκη. Πρώτον, είχε αφαιρεθεί εντελώς το μπουζούκι. Δεύτερον, το αγιασμένο αυτό τραγούδι το έφεραν στην επικαιρότητα οι δύο κυρίες ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ!! Με άλλα λόγια, λεηλατήθηκε ο Γκόγκος για να κάνουν το σουξέ τους και κάποιοι να κερδίσουν χρήμα εύκολα και με άνεση. Εννοείται πως είναι εξαιρετικά απλό να κάνεις  δημόσιες σχέσεις με ‘ξένα κεφάλαια’.

Το συγκεκριμένο κλασικό τραγούδι αποτέλεσε έμπνευση για μία πανεπιστημιακή κυρία, την Φωτεινή Τσαλίκογλου, η οποία έβαλε τον τίτλο του στην ομώνυμη τηλεοπτική της εκπομπή, και καλά έκανε. Στην δική της περίπτωση ο Μπαγιαντέρας τιμάται. Αυτός που τυφλός στην Κατοχή και πάμπτωχος γύριζε με τον τζουρά του στα ταβερνάκια, έπαιζε τα ωραία του τραγούδια και οι δύο κορούλες του γύριζαν με πιατάκι και συγκέντρωναν ψιλά για το ψωμί της ημέρας.

ΥΓ: Ερώτηση για την εξαιρετική ερμηνεύτρια Δήμητρα Γαλάνη (την οποία θεωρώ μαζί με την Βιτάλη τις σπουδαιότερες φωνές της μετά Μπέλλου εποχής). Εχει τραγουδήσει το ωραιότερο έντεχνο κομμάτι που δημιουργήθηκε τα τελευταία πενήντα χρόνια, την «Αθανασία» του Χατζιδάκι σε στίχους Γκάτσου. Πως θα της φαινόταν να τραγουδιόταν ξαφνικά από κάποια μέτρια φωνή και αντί πιάνου και ακουστικής κιθάρας, να την συνόδευε κάποια ηλεκτρονική ακροβασία;

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
Ευγνωμοσύνη και άγνοια, του Κωστή Α.Μακρή
21 Αυγούστου., της Αλεξάνδρας Καρακοπούλου
Τι κρατώ και τι παίρνω για τη νέα χρόνια, της Αναστασίας Φωκά 

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.