Ανοιχτή πόρτα Πόρτα στην Πολιτική

Παρα-μυθία;, του Γιάννη Πανούση

Spread the love
“ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΣΕ ΔΕΚΑ ΠΡΑΞΕΙΣ”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΙΛΝΤΙΣΙ

Θα το βρείτε: σε “Πολιτεία”, “Πρωτοπορία” Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Πάτρας, “Ιανός” Αθήνας και Θεσσαλονίκης, και σε όλα τα βιβλιοπωλεία της Ελλάδας και του εξωτερικού που θα ζητηθεί σε 2-5 ημέρες. β) ΗΠΑ μέσω του “Εθνικού Κήρυκα”. γ)στις εκδόσεις Φίλντισι  on line, με μειλ ή τηλεφωνικά 210 65 40 170 – [email protected]

όλα τα συγγραφικά έσοδα θα διατεθούν σε οικογένειες με παιδικό καρκίνο.

Ο Γιάννης Πανούσης είναι Καθηγητής Εγκληματολογίας του Παν/μιου Αθηνών.

Διαβάστε όλα τα άρθρα του Γιάννη Πανούση ΕΔΩ

Εγκλωβισμένοι στη ματαιοδοξία

και την υστεροφημία τους

Ωραιοζήλη-Τζίνα Δαβιλά, Εξομολόγηση σε Δέκα Πράξεις

Πολλές φορές οι πολιτικοί για λόγους συγκυριακής σκοπιμότητας υπερβαίνουν το μέτρο της δημαγωγίας ή του λαϊκισμού και τάζουν «λαγούς με πετραχήλια» στους αφελείς πιστούς του κόμματος.

Κακό, κάκιστον αλλά όχι τόσο πολιτικά ανήθικο όσο η συμπεριφορά του παραμυθά πολιτικού. Αυτού δηλαδή του ανθρωπολογικού τύπου ο οποίος κοροϊδεύει σε μόνιμη βάση όλους (κοινωνία, κομματικά στελέχη, ψηφοφόρους) εμφανιζόμενος ως συνετός (ενώ απλώς είναι ισορροπιστής), ως υπερασπιστής των δικαιωμάτων των άλλων (ενώ απλώς υποστηρίζει τα συμφέροντα των δικών του), ως «αριστερός» (ενώ αποτελεί «κρυμμένο χαρτί» της Δεξιάς για τις δύσκολες ώρες).

Αυτόν τον παραμυθά έπρεπε να τον αποκαλύπτουμε κι όχι να τον εμπιστευόμαστε. Αυτόν τον παραμυθά πρέπει να τον αποβάλουμε από την πολιτική ζωή κι όχι να τον τιμούμε. Αυτός ο παραμυθάς δεν πρέπει να μας εκπροσωπεί και να μας εκφράζει διότι τότε γινόμαστε όλοι σαν κι αυτόν.

ΥΓ1:. Δεν είναι αλήθεια ότι «ο Βασιλιάς (= ο Αρχηγός)-Παραμυθατζής είναι γυμνός». Αντίθετα κάθε ώρα και κάθε μέρα φοράει άλλο κουστούμι (αριστερό, δεξιό, κεντρώο) κι άλλο προσωπείο (συνετού μεταρρυθμιστή, ακραιφνούς συνδικαλιστή, κινηματία αριστερού) και γι’ αυτό πολύ δύσκολα ανα-γνωρίζεται από εχθρούς και φίλους (μιας και είναι «εχθρός» και «φίλος» κατά περίσταση και κατά προσωπικό συμφέρον με όλους).

Τώρα γιατί ένας τέτοιος «Βασιλιάς» (= ο Αρχηγός) έχει υπηκόους που τον πιστεύουν και τον ακολουθούν και δεν βλέπουν τις «μεταμορφώσεις» είναι ένα μεγάλο ερώτημα που μόνον η ψυχανάλυση μπορεί ν’ απαντήσει αφού και τα παραμύθια έχουν τα όριά τους…

YΓ2: Έχει επιστημονικό και θεωρητικό ενδιαφέρον η αντίκρουση των απόψεων και θέσεών μου για τις προσεγγίσεις και παρεμβάσεις των δικαιωματιστών στα ζητήματα των φυλακών [βλ.άρθρο μου με τίτλο’ ’Πού (μπορεί να) κάνουν λάθη οι φυλακολόγ(ι)οι’’, Ποινική Δικαιοσύνη 8-9/2020, σελ.801-809] από τον καθηγητή, πρώην υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παρασκευόπουλο [βλ.άρθρο του με τίτλο “Αποσυμφορητικοί νόμοι και καλλιέργεια φόβου’’,  Ποινική Δικαιοσύνη 1/2021, σελ.1-5

Δεν θ’αναφερθώ στις επιστημονικές μου διαφωνίες για το εάν οι [κρυφο] αμνηστιακοί αποσυμφορητικοί νόμοι έχουν θετικό αποτύπωμα στην αντεγκληματική/σωφρονιστική πολιτική ή εάν αποτελούν κινήσεις αμηχανίας και κατα-χρήσεις “ανθρωπιστικού  λαϊκισμού”. Δεν θ’αναφερθώ ούτε στην αντίστιξη της επιχειρηματολογίας του καθηγητή Ν.Παρασκευόπουλου [με 5 παραπομπές έναντι των 163 δικών μου], ούτε στον μονοσήμαντο  συσχετισμό αριθμών, δημοσιευμάτων και φόβου.  Θα υπογραμμίσω μόνο την επικίνδυνη ιδεοληπτική αντίληψη ότι “όποιος διαφωνεί μαζί μας είναι συντηρητικός και πολιτικά εχθρός” και τους υποδόρειους υπαινιγμούς για αντιδραστική αξιοποίηση του άρθρου μου[sic]. Σεβόμενος το ιερό δικαίωμα απολογιστικής ή και απολογητικής θεμελίωσης ενός αμφιλεγόμενου νομοθετήματος , το οποίο περιέργως δεν αντιμετώπησε ΑΝΕΛ-έητο πόλεμο από τα πλέον δεξιά/φοβικά στοιχεία της εποχής, δεν δίνω συνέχεια.

Ο καθείς λοιπόν με τα  επιστημονικά του όπλα  και τη συνείδησή του. Η Ιστορία θα δείξει ποιός είχε δίκιο και ποιός  “έκανε παιχνίδι”, γιατί η κοινωνία έχει ήδη αποφανθεί επί του προκειμένου.

ΥΓ3.’’Έχοντας αποτύχει στις αισθήσεις

βάλθηκε να τα βρει

με τις παραισθήσεις’’ [Κ.Σοφιανός, Ένας ήρωας του καιρού μας]

SHARE
RELATED POSTS
… το όνομά μου ήταν Lemur…, του Σπύρου Ντασιώτη
191 χρόνια από Ναυμαχία του Ναυαρίνου-Κολοκοτρώνης: «Ο Θεός έβαλε τήν υπογραφή Του (δια την ελευθερίαν της Πατρίδος μας) και δεν την παίρνει πίσω»
Οι χρόνοι του ρήματος «γιορτάζω», του Κωστή Α. Μακρή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.