Ανοιχτή πόρτα

Επίδειξη λίστας ωνίων στην είσοδο και νέοι διαμορφούμενοι χώροι στα super markets, του Δημήτρη Κατσούλα 

Spread the love

Δημήτρης Κατσούλας

Δημήτρης Κατσούλας

Ό, τι είχατε συνηθίσει έως σήμερα προσερχόμενοι στο super market, ξεχάστε το. Μπορεί βέβαια να σας βόλευε εκ πρώτης όψεως το «Έλα μωρέ, ούτως ή άλλως χρήματα δεν περισσεύουν, πέντε πράγματα που μπορώ ν’ αγοράσω, τα συγκρατώ στο μυαλό μου, πού να κάθομαι να καταρτίζω και λίστα, σιγά τώρα…». Όχι κυρίες μου και κύριοι, διότι κατ’ αυτόν τον τρόπο – σκέφτηκαν τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών – προβαίνετε και σε αγορές περιττές, φουσκώνοντας τις πιστωτικές σας κάρτες κι έρχεστε μετά και ξεσηκώνεστε όταν το κράτος σας βγάζει στο σφυρί ό, τι έχετε και δεν έχετε διεκδικώντας τις απαιτήσεις του, επειδή εσείς δεν ήσασταν εγκρατείς σε προϊόντα που ήσαν  τοποθετημένα σε περίοπτες θέσεις, όπως ας πούμε η φέτα Τριπόλεως. 

Μεταξύ των πολλών προτάσεων οι οποίες ευρίσκονται στο οβάλ τραπέζι των συσκέψεων του υπουργού Ανάπτυξης, όπου μέσα από αυτές θα διασφαλίζεται η ομαλή διακίνηση αγαθών από τα εν λόγω καταστήματα τροφίμων, υπάρχει και αυτή της δημιουργίας ξεχωριστών χώρων εντός των super markets πρόταση η οποία είναι προς συζήτηση και η οποία ταυτοχρόνως θα καθιερώνει ως υποχρεωτική και την προσκόμιση εκκαθαριστικού Ε9 επισυναπτόμενη στην ιδιόχειρη λίστα αγορών. Τούτο όμως (το β’ σκέλος της προτάσεως), βρίσκει αντίθετους τους supermarketades οι οποίοι τονίζουν προς το υπουργείο ότι ένα τέτοιο μέτρο θα αποθάρρυνε τα λαϊκά στρώματα με αποτέλεσμα να στραφούν εκ νέου στα συνοικιακά μπακάλικα στα οποία τους παρέχεται η δυνατότητα να κάνουν χρήση του τεφτεριού, κάτι το οποίο θα προσέβαλε την τιμή και την προσφορά τους προς το κοινωνικό σύνολο μέσω των έκτακτων αλλά και εβδομαδιαίων σταθερών τους προσφορών.  

Αναλόγως πάντως των οικονομικών δυνατοτήτων οι οποίες θα προέλθουν μετά και από τις γενναίες να υπερκαλύψουν τον πληθωρισμό αυξήσεις που επέρχονται σε μισθούς και συντάξεις από 1/1/2024, το μέτρο (η επισύναψη δηλαδή του Ε9 στην λίστα ωνίων) μετατίθεται για αργότερα. Και όταν ομιλούμε για διαμόρφωση ξεχωριστών χώρων,  μη πηγαίνει ο νους σας σε τίποτα συρματοπλέγματα ότι θα χωρίζουν τα φθηνά από τα ακριβά τρόφιμα, όχι, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να υπάρξει ούτε κλειδωμένα προϊόντα στα ράφια – όπως επί εποχής υπουργού Ανάπτυξης Αδώνιδος συνέβαινε – θα παρατηρηθούν. Ικανοποιητικές και από παντού ορατές σε διαστάσεις πινακίδες θα τοποθετηθούν (αυτές θα καθοριστούν με νέα υπουργική απόφαση) ιδίου πάντως χρώματος με τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας προτείνουν οι αλυσίδες καταστημάτων, προς αποφυγή συγχύσεων, παρερμηνειών και πάνω απ’ όλα λαμβάνοντες σοβαρά υπόψη την οπτική υγεία των πελατών τους, αποφεύγοντες κατ’ αυτόν τον τρόπο την αντανάκλαση η οποία εγκυμονεί κινδύνους , όπως εγκεφαλικά, διπλωπίες, αστιγματισμούς, νυκταλωπίες και λοιπά. Θα παρέχεται πάντως η δυνατότητα στους πληβείους και στην πλέμπα να επισκέπτονται και τους προορισμένους για την αφρόκρεμα των πελατών χώρους προκειμένου να περιεργάζονται εκ του μακρόθεν τα προοριζόμενα γι αυτούς αγαθά. 

Μετά από πολλά χρόνια απουσίας τους επανέρχονται στις θέσεις τους και τα καρότσια τα οποία είχαν αποσυρθεί, με ελεύθερη την χρήση τους από όλους τους πελάτες δίδοντας την ευκαιρία και στα λαϊκά κοινωνικά στρώματα να μεταφέρνουν τα ώνιά τους αλλά και να κάνουν βόλτα τα μικρά παιδιά τους τοποθετημένα στον χώρο όπου άλλοτε έμπαιναν τα ψώνια, χρησιμοποιώντας τα ως τσουλήθρες. Οι προσφορές εννοείται ότι θα εξακολουθήσουν να κατέχουν την πρώτη θέση και λόγω εορτών αλλά αυτή τη φορά στο καλάθι του νοικοκυριού θα προστεθούν και ορισμένα από τα ληγμένα ΠΟΠ προϊόντα όπως π.χ. μούχλια τυριά σε γενναίες εκπτώσεις της τάξεως του 10-20%. Ιδιαίτερη μέριμνα δίδεται από τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων όσον αφορά στον στολισμό και στην διακόσμηση των αιθουσών υποδοχής των πελατών τους δίδοντας την εικόνα προς όλους ότι ευρίσκονται σε κοσμηματοπωλείο και όχι σε supermarketadiko. Και φυσικά δεν θα λείπει και η εβδομαδιαία κλήρωση για έναν τυχερό ο οποίος θα παραλαμβάνει ή έναν τενεκέ ελαιολάδου αγνώστου χωρητικότητας – αυτό καθόλου άσχημο δεν είναι – είτε ενός τενεκέ λευκού τυριού αναλόγως των περιπτώσεων και των δυνατοτήτων του μεγαλοκαταστήματος. Και εννοείται ότι θα συνεχίσουν να χορηγούνται και τα κουπόνια για την συλλογή πόντων, αρκεί κάποιος να έχει την υπομονή μερικών μηνών προκειμένου να εισπράξει το περίφημο 6ευρο, το οποίο θα εξαρτάται φυσικά από το χρηματικό ύψος αγορών του. 

Τέλος, υποχρεωτική καθίσταται η διανομή των φυλλαδίων εβδομαδιαίων προσφορών εκ μέρους των καταστημάτων τροφίμων προς το καταναλωτικό κοινό (θα παραλαμβάνονται από τους πελάτες κατά την έξοδό τους από το κατάστημα με απλή επίδειξη της ταυτότητάς τους – μόνο της εμπρόσθιας πλευράς της όπου φέρει την φωτογραφία –), επί των οποίων (φυλλαδίων ) θα παρέχεται η δυνατότητα να σημειώνουν οίκει και με την ησυχία τους τα προϊόντα προτιμήσεώς των μαρκάροντάς τα, σε μια προσπάθεια αντικατάστασης των χειρόγραφων λιστών οι οποίες και χρονοβόρες είναι και ανομοιόμορφες, επιτυγχάνοντας ούτω – πέρα από την ομοιομορφία – και την διευκόλυνση του ελέγχου κατά την προσέλευσή τους στα καταστήματα, μειώνοντας στο ελάχιστο τον χρόνο παραμονής τους στις εισόδους αυτών.    

SHARE
RELATED POSTS
Δελτίον καιρού, του Δημήτρη Κατσούλα
Hate Symbols και Πατρωνία, του Μάνου Στεφανίδη
“o tempora, o mores” (“ω καιροί, ω ήθη!), του Δρ Πάνου Καπώνη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.