Και αφού κατακάθισαν οι στάχτες από την πυρκαγιά της Παναγίας των Παρισίων – ενός μνημείου παγκοσμίου ενδιαφέροντος – έφθασε η ώρα του απολογισμού: της αποκατάστασης αυτού στην αρχική του μορφή, όπως ο πρόεδρος Μακρόν συντετριμμένος κατά την επίσκεψη του δήλωσε.
Σημασία δεν έχει εάν η αποκατάσταση πραγματοποιηθεί μέσα σε πέντε χρόνια ή κατά εκτίμηση άλλων σε δέκα, το ζητούμενο είναι να αποκατασταθεί ο μεγαλοπρεπής αυτός ναός μέσα από διαφανείς διαδικασίες και κάτω από την επίβλεψη πεντακάθαρων μυαλών και χεριών.
Ήδη, όπως έχει ανακοινωθεί, το συγκεντρωθέν ποσό ξεπερνά κατά πολύ το ένας δις ευρώ. Από μια πλευρά, καλό και άγιο αυτό, αλλά από την άλλη, ας αναρωτηθούμε ποίοι ήσαν εκείνοι οι οποίοι προσέτρεξαν και προσέφεραν τα μεγαλύτερα ποσά; Μεμπτόν δεν είναι αυτή καθ’ εαυτή η προσφορά τους, μεμπτόν είναι ότι τα χρήματα αυτά προσεφέρθησαν από κολοσσούς οίκους οι οποίοι καλόν θα ήτο να μείωναν και τα κέρδη τους προσφέροντας ένα πιάτο φαγητό στους άστεγους της Γαλλίας και τους άθλιους που για κρεβάτι τους χρησιμοποιούν τα υπόγεια του μετρό, και να μη τους έπιανε ο «πόνος» μόνο στην κατάλληλη στιγμή, επιδεικνύοντας με την δύναμη του χρήματος την φιλανθρωπία τους. Εξυπακούεται ότι αυτή η προσφορά τους τυγχάνει τεραστίων φορολογικών απαλλαγών παντός είδους.
Αλλά, όπως είναι τοις πάσι γνωστόν, ο πλούτος τρέφεται οσάκις ο πόνος εμφανίζεται και οι ίδιοι οι προύχοντες καταλαμβάνονται από μια μανία επίδειξης.
Κι αν τα παραπάνω λίγο έως πολύ είναι γνωστά, εκείνο που όχι απλά ερεθίζει, αλλά εξοργίζει στην πραγματικότητα, είναι ότι η ανάθεση της επίβλεψης των εργασιών όσον αφορά στην αποκατάσταση του ναού, με εντολή Μακρόν δίδεται σε ένα στρατηγό (!) – μακελάρη ο οποίος ισοπέδωσε μια Λιβύη, αιματοκύλισε ένα Αφγανιστάν, περιοχές της πρώην Γιουγκοσλαβίας, των πρώην Γαλλικών αποικιών στην Ακτή του Ελεφαντοστούν. Είναι ο επιτελάρχης εκείνος (Ζαν –Λουί Γκεοργκαλίν) ο οποίος όπως είχε αποκαλύψει το Mediapart ήταν ενήμερος για τη συνεργασία των Γαλλικών μυστικών υπηρεσιών με Κροάτες στρατηγούς οι οποίοι στη συνέχεια διώκονταν ως εγκληματίες πολέμου από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για εγκλήματα πολέμου στην πρώην Γιουγκοσλαβία.
Ιδού λοιπόν, τι θα αποτυπώνει το νέο παγκόσμιο σύμβολο του Πολιτισμού η Παναγία των Παρισίων. Ένα πολιτισμό που θα θυμίζει Έρημο όπως και τα έργα και οι ημέρες του προαναφερόμενου Επιτελάρχη.
Ο Μακρόν, τι επιχειρεί δηλαδή; Μήπως την στρατιωτικοποίηση της Γαλλίας κοινωνίας με πρόσχημα την ανακατασκευή του μνημείου;
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr