ΕΥ ΖΗΝ Πόρτα στη Δωδεκάνησο

Έκθεση αγιογραφίας δωρεά της Αθήνας Γιομπλάκη στον Δήμο Ρόδου -Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου στην Οπλοθήκη Ντεμιγύ

Spread the love

 

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ – ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΓΙΟΜΠΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΠΠΟΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ

Ηρωική Ρόδος

Η σειρά της συλλογής δωρήθηκε στο Δήμο Ρόδου

Έκθεση της ζωγράφου και αγιογράφου Αθηνάς Γιομπλάκη με θέμα «Ηρωική Ρόδος», διοργανώνει ο Δήμος Ρόδου και η ΔΕΡΜΑΕ στην οπλοθήκη De Milly (Ντεμιγύ- απέναντι από τα γραφεία της ΔΕΗ) στην Πύλη Ελευθερίας, από τις 16 Σεπτεμβρίου έως και τις 15 Οκτωβρίου.

Τα έργα της συλλογής που φιλοτέχνησε η εξαιρετική δημιουργός, μετά και τη γενναία χειρονομία της να τα δωρίσει στην πόλη που αγάπησε, αποτελούν πλέον περιουσία του Δήμου Ρόδου. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την προσεχή Κυριακή στις 7 το απόγευμα.

Ροδίτικες εικόνες της εξορίας

Η έκθεση περιλαμβάνει μία πλούσια συλλογή έργων για την ιστορία των ιπποτών της Ρόδου, κυρίως δε την Πρώτη Πολιορκία του 1480 και εικόνες της ροδίτικης αγιογραφίας και ιστορικής παράδοσης. Όπως η Παναγία της Φιλερήμου, η Παναγία η Δαμασκηνή, η Παναγία η Ελεημονήτρα κ.α. που μετέφεραν οι Ροδίτες όταν πήραν μαζί με τους ιππότες τον δρόμο της εξορίας, μετά την συνθηκολόγηση με τον Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή την αυγή της 2ας Ιανουαρίου του 1523. Οι τεχνικές που χρησιμοποιεί είναι αυγοτέμπερα επάνω σε παλιό ξύλο με ιδιαίτερη επεξεργασία και ακρυλικά σε μουσαμά.

«Η εξαιρετική δημιουργός μέσα από τα έργα της αποτυπώνει με ιδανικό τρόπο την ηρωική αντίσταση της ιπποτικής περιόδου του νησιού μας το 1480. Εξίσου σημαντική και η χειρονομία της κας Γιομπλάκη να δωρίσει τα έργα της σειράς «Ηρωική Ρόδος» στο Δήμο της Ρόδου» αναφέρει ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος.

Η ιστορική περίοδος της αποτύπωσης της ιστορίας των ιπποτών, ξεκινά με την Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453 από τους Τούρκους όταν πλέον οι ιππότες της Ρόδου, συνειδητοποιούν ότι ο εχθρός είναι πια «προ των πυλών». Οι Μάγιστροι οχυρώνουν όσο καλύτερα γίνεται την πόλη, το λιμάνι και τα κάστρα της υπαίθρου και ανεφοδιάζονται με τρόφιμα και όπλα. Η περίοδος αυτή ως το 1480 υπήρξε πολύ ταραγμένη με επιδρομές από τον τουρκικό στόλο, με διαμάχες με τη δημοκρατία της Βενετίας και αποτυχημένη προσπάθεια σύναψης ειρήνης των Ιπποτών με τους Τούρκους.

«Η κα Αθηνά Γιομπλάκη εμπνευσμένη από την ιπποτική περίοδο φιλοτέχνησε με εξαιρετική πιστότητα και ικανότητα την σειρά έργων «Ηρωική Ρόδος». Της είμαστε ευγνώμονες, γιατί τα έργα αυτά, τα πρόσφερε στην πόλη της Ρόδου. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω το ΥΠΠΟΑ, ιδιαίτερα την Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου κα Μάνια Μιχαηλίδου για την παραχώρηση του χώρου, κυρίως δε για την καθημερινή συνεργασία στη Μεσαιωνική Πόλη.

Ευτυχής συγκυρία ότι η έκθεση συμπίπτει και με την 30η επέτειο από την εγγραφή της ΜΠ στον Κατάλογο των Πόλεων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς» τονίζει ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Μεσαιωνικής Πόλης κ. Τέρης Χατζηιωάννου.

«Η έκθεση της Αθηνάς Γιομπλάκη περιγράφει ένα μεγάλο κεφάλαιο της Μεσαιωνικής ιστορίας της Ρόδου. Η αποτύπωση της πολιορκίας του 1480, περικλείει τις θυσίες του ροδιακού λαού στο πλευρό του Τάγματος των ιπποτών του Αγίου Ιωάννη. Είναι άξια συγχαρητήριων πέραν από την καλλιτεχνική -και για τη ουσιαστική της προσφορά» τονίζει ο Πρόεδρος ΔΕΡΜΑΕ κ. Γιώργος Κακούλης.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Αθηνά Γιομπλάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε συντήρηση έργων τέχνης, αγιογραφία και ψηφιδωτό στις σχολές ΠΕΤΡΑ με έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους Έλληνες ζωγράφους τον Αντώνη Απέργη και τον συντηρητή Γιάννη Γκερέκο.

Έχει κάνει 20 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Γαλλία, Ιταλία, Ελβετία, Νορβηγία, Αυστραλία στο Σίδνεϋ και την Μελβούρνη).

Το 1987 εκθέτει για πρώτη φορά στο σπίτι-μουσείο του ζωγράφου Giorgione στο Castelfranco Veneto της Ιταλίας. Έκτοτε εκθέτει στην Ιταλία προσκεκλημένη από τους Δήμους της περιοχής Veneto, αλλά και στην Καλαβρία κάνοντας δύο εκθέσεις τον χρόνο. Από το 1997 εκθέτει στη Ρόδο. Έχει αγιογραφήσει ιδιωτικά εκκλησάκια και φορητές εικόνες εκκλησιών, ενώ σημαντική θεωρεί και την περίοδο της θητεία της στην πόλη Τempio Pausania της Σαρδηνίας, όπου δίδαξε αγιογραφία στο ινστιτούτο Euromediterraneo.

SHARE
RELATED POSTS
Ο επόμενος Έρωτας, του Μάνου Στεφανίδη
Συμμαχία Νοτίου Αιγαίου: “Οι νέοι δεν είναι κομπάρσοι, είναι προτεραιότητα”-Η πρότασή μας σε δυο πυλώνες
Ένα λάθος, του Γιώργου Χατζηδιάκου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.