«Ο κόσμος μας είναι μικρότερος απ’ότι πιστεύουμε», λέει ο ίδιος, εξηγώντας πως το Air, όπως αποκαλεί το εγχείρημα ο δημιουργός του, επιβεβαιώνει ακριβώς αυτό: πως τα σύνορα είναι σχετικά, οι αποστάσεις άνευ σημασίας και η οικειότητα μεγαλύτερη απ’όσο κατανοούμε – συμβολισμοί που αγγίζουν όχι μόνο τις χιλιομετρικές αποστάσεις αλλά και τις ανθρώπινες σχέσεις.
Γεννημένος στην Ελβετία και βραβευμένος με πούλιτζερ, ο Γαλλοαμερικανός φωτογράφος πέρασε ατελείωτες ώρες κρεμασμένος από ένα ελικόπτερο για να απαθανατίσει τα νυχτερινά πορτρέτα των πιο θεαματικών μητροπόλεων του πλανήτη.
Η Νέα Υόρκη, το Λας Βέγκας, το Λονδίνο, το Σίδνεϊ, το Βερολίνο, το Λας Βέγκας, η Βαρκελώνη απαστράπτουσες από τα 12 χιλιάδες πόδια, σαν τηλαυγείς φάροι για τους ταξιδιώτες των αιθέρων.
«Όταν βρίσκεσαι στο δρόμο κάποιας από αυτές τις μητροπόλεις, αισθάνεσαι μικροσκοπικός και απομονωμένος. Σε κυριεύει ο θόρυβος και οι διαφορές που βλέπεις γύρω σου», λέει στο CNN ο διάσημος φωτογράφος κι εξηγεί: «Όταν, όμως, βρίσκεσαι πάνω από αυτές τις πόλεις, σε ύψος πολλών ποδών ή χιλιομέτρων, τις αισθάνεσαι πιο οικείες. Νιώθεις να συνδέεσαι με την πόλη και τους ανθρώπους που την κατοικούν. Κι αυτή η ενέργεια είναι σχεδόν χειροπιαστή».
Ο Λαφορέ τιμήθηκε, το 2002, με το ΒΡΑΒΕΙΟ Πούλιτζερ για την κάλυψη των γεγονότων μετά την 11η Σεπτεμβρίου, σε Αφγανιστάν και Πακιστάν για λογαριασμό των New York Times.
Ο ίδιος, ωστόσο, ομολογεί πως η φωτογράφιση των μεγαλουπόλεων από αέρος ήταν ένα project που ονειρευόταν για πάνω από 2,5 δεκαετίες: «Όταν πετούσα – σαν παιδί – πάνω από τα αεροδρόμια, ή κάθε φορά που κοίταζα από το παράθυρο του αεροσκάφους τη νύχτα, έβλεπα αυτόν τον μικρό κόσμο. Το πρόβλημα είναι πως στην πραγματικότητα δεν έχεις την ίδια αίσθηση μέσω ενός παραθύρου».
Ακολουθούν βίντεο και έκθεση των φωτογραφιών του Βενσάν Λαφορέ
1 Comment
…οταν κοιτάς απο ψηλα,
Μοιάζει η γη με ζωγραφιά!