Ανοιχτή πόρτα

TURK-AEGEAN …. [Coast of happiness], του Δρ Πάνου Καπώνη

Spread the love

Ο Πάνος Καπώνης* είναι Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, τ. Επ. Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών (Φαρμακευτική), ποιητής, συγγραφέας και κριτικός λογοτεχνίας  Έχει συγγράψει οκτώ πανεπιστημιακά συγγράμματα φαρμακευτικού δικαίου.Λογοτεχνική ιστoσελίδα : http://logos.caponis.gr.

GREEK RESTAURANT-THE BEST IN THE CITY- NEW YORK 253-17 NORTHERN BLVD

Επισκεφθείτε τη νέα ιστοσελίδα μας

visit our new web site

ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ [Π17]

TURK-AEGEAN ….

[Coast of happiness]

Λένε οι επαΐοντες πως, οι τούρκοι – και είναι αλήθεια – έχουν δημιουργήσει μια σχολή εξωτερικής πολιτικής από την εποχή των σουλτάνων και των βεζίρηδων=υπουργών εξωτερικών (σε μετάφραση). Έτσι η δράσεις τους, πέραν των άλλων, επεκτάθηκαν και στον τουρισμό, σήμερα που : (οι ειδήσεις) «την ώρα που αναπτύσσονται στρατιωτικές δυνάμεις στα βόρεια της Συρίας και σημαίνει συναγερμός σε δυνάμεις των ΗΠΑ, την ώρα της αντίδρασης της «γείτονος» στην είσοδο της Σουηδίας & Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ,  των απειλών (σε συνέχειες) εναντίον της Χώρας μας, του δήθεν ειρηνοποιού στην ρωσοουκρανική κρίση, την κατ’ εξακολούθηση φιλοτουρκική στάση του ΓΓ του ΝΑΤΟ, την αποστολή νέου ερευνητικού σκάφους στην Ανατολική Μεσόγειο – βλέπε Αιγαίο – προσπαθούν να επιβάλλουν και την τουριστική συνεκμετάλλευση του Ελληνικού Αρχιπελάγους.

Επειδή λοιπόν τα θέλουν ΟΛΑ, γιατί έτσι αρέσει στον σουλτάνο τους.  παραβλέποντας τη πείνα του λαού τους και τα δικά τους χαΐρια [<τουρκικά hayιr] θα προσπαθήσω εγώ, ο ασήμαντος αρθρογράφος, να απαντήσω στην σχετική τους καμπάνια :

1ον. Αιγαίον πέλαγος ονομάζεται η θαλάσσια περιοχή της ανατολικής λεκάνης της Μεσογείου που οριοθετείται από την Ελληνική χερσόνησο στα δυτικά, από τη Μακεδονία και Θράκη στα βόρεια, από τη Μικρά Ασία [δηλαδή την Ιωνία] στα ανατολικά και από τη Κρήτη στα νότια.

2ον. Σύμφωνα με τη μυθολογία, το όνομά του προέρχεται από τον Αιγέα, βασιλιά της Αθήνας και πατέρα του Θησέα, ο οποίος έπεσε και πνίγηκε στα νερά του πελάγους από το ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Το Αιγαίο πέλαγος λοιπόν, ετυμολογείται από το ρήμα ἀΐσσω (συνηρ. ᾄσσττω) που σημαίνει κινούμαι αστραπιαία και με ορμητική κίνηση. Εξ’ ου και ο Αιγεύς, ο πατέρας του Θησέως, από όπου σύμφωνα με την μυθολογία ονομάστηκε το ομώνυμο πέλαγος. Από το ίδιο ρήμα προέρχονται και η Αιγαί, αρχαία πόλη της Ημαθίας και παλαιά πρωτεύουσα της Μακεδονίας, όπου ενταφιάζονταν οι Μακεδόνες Βασιλείς. Πρόκειται για την πόλη που σήμερα φέρει το όνομα Έδεσσα. Η αρχαία πόλη Αἲγειρα (ή Αιγείρα) της Αχαΐας, που βρισκόταν στα σύνορα της Κορίνθου και της Αιγιαλείας, ετυμολογείται αναλόγως. 

3ον. Υπήρξε η κοιτίδα του Αιγαιακού πολιτισμού, πολιτισμού που περιλαμβάνει τον μινωικόν πολιτισμόν, τον μυκηναικόν, τον κυκλαδικόν και τον πολιτισμό της Ηπειρωτικής Ελλάδος. Ο Αιγαίος πολιτισμός υπήρξε μακροχρόνιος: 3500 – 1400π.Χ».

4ον. Επί αιώνες οι ίδιοι οι τούρκοι ονόμαζαν το Αρχιπέλαγος Αιγαίον, «Θάλασσα των Ελλήνων» Αλλά και ξένοι επιστήμονες υπερτονίζουν την αμειγώς ελληνική καταγωγή του Αιγαίου. Ο Ρομπέρ Φλασελιέρ χαρακτηρίζει το Αιγαίο ως «την καθαυτό ελληνική θάλασσα». Ένας από τους μεγαλύτερους Ρωμαίους ποιητές, ο Βιργίλιος, ο οποίος έχει επηρεαστεί από τα ομηρικά έπη, στο έργο του «Αινειάδα»(Γ 74) γράφει: «Αἰγαῖος ποτέ ὁ Ποσειδών εἲρηται πάρ’ Ὁμήρῳ».

5ον. Αλλά και από την αρχαιότητα ακόμη, τα διάφορα τμήματα του Αιγαίου Πελάγους έχουν ιδιαίτερα [Ελληνικά] ονόματα: α) Μυρτώο πέλαγος, μεταξύ Σουνίου και Κυθήρων, β) Θρακικό πέλαγος στις Θρακικές ακτές,  γ) Ικάριο πέλαγος, μεταξύ Χίου και Κω. δ) Κρητικό πέλαγος, βόρεια της Κρήτης. ε) Καρπάθιο πέλαγος,  Κάρπαθος και μικρασιατικές ακτές, στ) Ευβοϊκή θάλασσα, που περιβρέχει το νησί Εύβοια. ζ) Δωδεκανησιακή θάλασσα, που περιβάλλει τα Δωδεκάνησα.

6ον. Σύμφωνα με το Διεθνές Δικαστήριο από το 1982 και μετά, δηλαδή μετά τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, θεσπίστηκαν τα αρχιπελαγικά κράτη. Η χρήση του όρου «αρχιπέλαγος» δεν αλλάζει στο ελάχιστο, έχει την ίδια χρήση, είτε πριν, είτε μετά τη Σύμβαση. Επίσης, «πέλαγος» – sea – σημαίνει «θάλασσα». «Αρχιπέλαγος» – archipelago – σημαίνει «θάλασσα με νησιά». Ο όρος «αρχιπέλαγος» σήμερα, διεθνώς και διεθνοδικαϊκώς, δεν σημαίνει αυτό που ίσως οι περισσότεροι Έλληνες μπορεί να θεωρούμε, ως «το πρώτο, το αρχικό πέλαγος, το αρχι-πέλαγος», αλλά «θάλασσα με νησιά», που αποτελεί όρο αντιδάνειο. Είναι το «Αιγαίον Αρχιπέλαγος» και το «Ιόνιον Αρχιπέλαγος». Και όσα ισχύουν για τα Αρχιπελάγη διεθνώς, και δη για τα Παράκτια, ισχύουν και για τα δύο αυτά αρχιπελάγη.

7ον. Ο γνωστότερος Τούρκος διεθνολόγος Yucel Acer σε πόνημά του για το Αιγαίο, γράφει σε μια υποσημείωσή του ότι η Τουρκία, η οποία σημειωτέον δεν έχει υπογράψει τις διεθνείς Συμβάσεις για το Δίκαιο της Θάλασσας (1958 και 1982), ενεργεί με τον τρόπο που ενεργεί, έτσι ώστε να αποτρέψει την Ελλάδα από το να εφαρμόσει τα όσα προβλέπονται για τα Παράκτια Αρχιπελάγη: (Yucel Acer, «The Aegean Maritime Disputes and International Law», υποσημείωση 156).

8ον. Επίσης στην σελ. 26 γράφει : «It is emphasized that if Greece benefits from its right to the system of straight baselines as a party to the 1982 Convention, it would gain considerable maritime areas as its Aegean coasts are deeply fringed and surrounded by many islands and islets in close vicinity», δηλαδή (μτφ) : «Τονίζεται ότι εάν η Ελλάδα επωφεληθεί από το δικαίωμά της στο σύστημα των ευθειών γραμμών βάσεως, ως συμβαλλόμενο μέρος στη Σύμβαση του 1982, θα αποκτήσει σημαντικές θαλάσσιες περιοχές [του Αιγαίου], επειδή οι ακτές της είναι βαθιά πλαισιωμένες (σ.σ. από νησιά) και περιβάλλονται από πολλά νησιά και νησίδες σε κοντινή απόσταση».

Αυτά σε απάντηση της καμπάνιας του τουρκικού οργανισμού τουρισμού, που, προσφέρει «όμορφα τοπία, εκθαμβωτικές ακτές, πεντακάθαρες παραλίες, πευκοδάση και ελαιώνες… για τους λάτρεις … της ιστορίας (δηλαδή της ελληνικής ιστορίας) υπό τους ήχους του … μπουζουκιού !!!

Και αστεία – αστεία, κανένας τούρκος σουλτάνος δεν έπεσε στην θάλασσα επειδή τότε βρισκόταν βαθειά μέσα στην Μογγολία ώστε να ονομαστεί το Αρχιπέλαγος – ας πούμε = Erdoğan denizi, οπότε θα έπρεπε την καμπάνια τους σήμερα να την ονομάζουν «türkaerdoğan». ΠΑΝΟΣ ΚΑΠΩΝΗΣ

                

SHARE
RELATED POSTS
“Άγιος” Γεώργιος ο “Πορταΐτης”!, του Γιώργου Σαράφογλου
Kostis A. Makris
Το μωρό στην κούνια, του Κωστή Α. Μακρή
Δικαιωματισμός και υποκρισία (Και μια προσωπική εξομολόγηση), του Μάνου Στεφανίδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.