Πόρτα στη Δωδεκάνησο

RICHeS: για το εισιτήριο στο Αρχαίο Στάδιο Ρόδου (Ναός Πύθιου Απόλλωνα-Μόντε Σμιθ)

Spread the love

 

& PANE DI CAPO ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ- ΑΡΧΟΝΤΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ

Catering-Συνέδρια-Γάμοι-Βαπτίσεις-Εκδηλώσεις

Απ.Παύλου 50 (Ανάληψη)-Βενετοκλέων (Στ.Διαγόρας)-Ρόδου-Λίνδου (ΙΚΑ)-Λεωφ.Κρεμαστής-Πηγές Καλλιθέας (Μάϊος-Οκτώβριος)

Σχετικά με την περίφραξη και το σταδιακό κλείσιμο του αρχαίου Σταδίου που όπως πληροφορηθήκαμε στοχεύει στον περιορισμό της πρόσβασης των πολιτών, με είσοδο έναντι καταβολής αντιτίμου (εισιτηρίου) οι RICHeS Rhodes International Culture & Heritage Society θα θέλαμε να καταθέσουμε τα ακόλουθα:

  Στους αρχαιολογικούς χώρους πάντα πληρώνεις εισιτήριο. Έτσι δεν γίνεται στην Κάμειρο, Ακρόπολη της Λίνδου, αρχαία Ολυμπία, Μυκήνες, Επίδαυρο κτλ; Γιατί όχι και στο αρχαίο Στάδιο;

Σε αντίθεση με τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους το αρχαίο Στάδιο, εδώ και πολλές δεκαετίες, αποτελεί de facto και ελεύθερο χώρο πρασίνου, περιπάτου, άθλησης και αναψυχής. Είναι χώρος πλήρως ενσωματωμένος και ενταγμένος στο αστικό τοπίο και στην καθημερινότητα των πολιτών. Δεν είναι ένας απομακρυσμένος αρχαιολογικός χώρος έξω από την πόλη που πρέπει να πάρεις αυτοκίνητο για να τον επισκεφτείς αλλά είναι η γειτονιά μας, το πάρκο μας, ο ζωτικός μας χώρος.

Το εισιτήριο θα βοηθήσει στην αναβάθμιση του.

Δυστυχώς όχι. Τα έσοδα των εισιτηρίων από τους αρχαιολογικούς χώρους, ανά την Ελλάδα, δεν έχουν άμεσο ανταποδοτικό χαρακτήρα αλλά πηγαίνουν στο κεντρικό ταμείο του Υπουργείου. Ο μετέπειτα καταμερισμός των κονδυλίων γίνεται με άλλα κριτήρια. Παράδειγμα: Το Καστέλλο, το Αρχαιολογικό Μουσείο και η Ακρόπολη της Λίνδου είναι στις πρώτες θέσεις επισκεψιμότητας σε πανελλήνιο επίπεδο συνεισφέροντας σημαντικό μέρος των εσόδων του Κράτους. Παρόλα αυτά τα πρόβλημα υποδομών στους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού μας έχουν απασχολήσει πολλές φορές και τα ΜΜΕ και τους πολίτες και τους επισκέπτες (το 2018 η δημοσιοποίηση της έλλειψης χαρτιού υγείας στο WC της Ακρόπολης της Λίνδου είχε εκθέσει διεθνώς το νησί μας ενώ το πωλητήριο στο Μουσείο είναι μίζερο). Σε τοπικό επίπεδο υπάρχει μεγάλη αγανάκτηση για το «Κράτος των Αθηνών» που εισπράττει από τη Ρόδο αλλά δεν επενδύει (δείτε πληθώρα σχετικών δημοσιευμάτων στον τοπικό Τύπο).

 Στην Καλλιθέα πληρώνεις εισιτήριο ενώ στο παρελθόν ήταν δωρεάν.

Η Καλλιθέα ανήκει στο Δήμο και η εκμετάλλευση της ανήκει σε δημοτική επιχείρηση. Αποκαταστάθηκε πρόσφατα και το εισιτήριο έχει άμεσο ανταποδοτικό χαρακτήρα καθώς συμβάλλει στις δαπάνες συντήρησης της. Αυτό όπως εξηγήθηκε παραπάνω δεν ισχύει για το αρχαίο Στάδιο.

  Οι Ροδίτες να μπαίνουν δωρεάν ή με κάρτα ελευθέρας ή με άλλο τρόπο ή για τους Ροδίτες να είναι συμβολικό το εισιτήριο (πχ 2 €).

Όταν επιβληθεί εισιτήριο δεν επιτρέπονται εξαιρέσεις με βάση την εντοπιότητα. Οι κατηγορίες που έχουν ελεύθερη είσοδο στους αρχαιολογικούς χώρους είναι συγκεκριμένες (ηλικιωμένοι, παιδιά, ανάπηροι, άνεργοι κτλ). Επίσης δεν επιτρέπονται διακρίσεις μεταξύ Ελλήνων (δωρεάν) και αλλοδαπών (με εισιτήριο).

Το εισιτήριο δεν είναι κακό. Μόνο έτσι εκτιμάς κάτι.

Σωστό σε αρκετές περιπτώσεις. Αλλά. Πρόκειται για δημόσιο χώρο. Όταν επιβληθεί εισιτήριο θα πηγαίνουν μόνο τουρίστες το καλοκαίρι δηλαδή αποσυνδέεις έναν μνημειακό και ελεύθερο χώρο από τις καθημερινές κοινωνικές δραστηριότητες για τη δημιουργία ενός τουριστικού προϊόντος. Το χειμώνα ποιος θα πηγαίνει; Άραγε πόσοι Ροδίτες επισκέπτονται το χειμώνα αρχαιολογικούς χώρους; Πως θα διατηρεί προσωπικό ένας τόσο εκτεταμένος χώρος; Και αν μπει εισιτήριο εκεί, γιατί όχι αργότερα και στο Ροδίνι; ή στην τάφρο; ή στην Ροδιακή Έπαυλη;

 Όσοι συμφωνούν στην επιβολή εισιτήριου είμαι σίγουρος ότι θα ξεσηκωθούν αν τυχόν υπάρξει πρόταση για εισιτήριο στις παραλίες της Έλλης, της Τσαμπίκας, του Άντονι Κουίν κτλ με σκοπό την αναβάθμιση τους.

  Να μην γίνουν τα έργα ανάδειξης και προστασίας του χώρου; Να μην προστατεύσουμε τα αρχαία μας;

Ασφαλώς να γίνουν. Επιβάλλεται να γίνουν. Γιατί όμως πρέπει να επιβληθεί εισιτήριο; Η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών δεν εμποδίζει την αναβάθμιση του χώρου. Ίσα – ίσα που όλοι μας θα χαρούμε και θα τον απολαύσουμε ακόμα περισσότερο. Άλλωστε για ποιους γίνονται τα έργα αν όχι για τους πολίτες; Ασφαλώς να προστατευτούν τα αρχαία μας. Το κλείσιμο και το εισιτήριο δεν είναι ο μόνος δυνατός τρόπος. Έχουν εξεταστεί και εξαντληθεί οι λιγότεροι επαχθείς; Πχ φύλακες, φωτισμός; Άσε που το κάγκελο είναι τόσο χαμηλό που αν κάποιος βάνδαλος θελήσει το πηδάει με ευκολία και μπαίνει μέσα.

Επομένως δεν μπορούμε να αποδεχτούμε τον αδικαιολόγητο περιορισμό και την επιβολή εισιτήριου στο αρχαίο Στάδιο ιδίως μάλιστα την περιόδο που λόγω της πανδημίας Covid-19 σε όλο τον κόσμο έχει γίνει σαφής η επιτακτική ανάγκη για ποιοτική αναβάθμιση της αστικής καθημερινότητας μέσα από τη διαφύλαξη ή δημιουργία περισσότερων ελεύθερων χώρων.

SHARE
RELATED POSTS
Το εργαστήρι του τελευταίου καραβομαραγκού και το Ναυτικό Μουσείο, του Φώτη Χατζηδιάκου (τ.Δημάρχου Ρόδου)
Στην Αλεξάνδρεια ο τ.Δήμαρχος Ρόδου κ.Φ.Χατζηδιάκος – Στον πατριάρχη Αλεξανδρείας, στο σπίτι του Καβάφη και στη συναυλία του Σάββα Καρατζιά
Ο Σύλλογος Αιμοδοτών Ρόδου “Άγιος Εφραίμ” ευχαριστεί την Δώρα Παρδάλη-Σωτρίλλη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.