Ανοιχτή πόρτα

“ΠρόΣΩΠΑ” του Δημήτρη Μεσσήνη στο Τελλόγλειο τον Σεπτέμβριο- Αδημοσίευτες φωτογραφίες

12814520_10153547135961482_9187942861297292135_n.jpg
Spread the love

 

12814520_10153547135961482_9187942861297292135_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο Δημήτρης Μεσσήνης είναι Έλληνας φωτογράφος διεθνούς κύρους

 

 

 

 

13555845_10153796354661482_676509411_o.jpg

13589200_10153796354556482_1737321238_o.jpg

13548955_10153796354311482_484096503_o.jpg

 

13569794_10153796353961482_988009069_o.jpg

 

13582452_10153796353756482_1805799116_o.jpg

 13588870_10153796354791482_1833506266_o.jpg

 

 

 Στις 15 Σεπτεμβρίου το Τελλόγλειο της Θεσσαλονίκης ανοίγει τη σεζόν, παρουσιάζοντας την έκθεση “ΠρόΣΩΠΑ” του Έλληνα φωτοειδησεογράφου Δημήτρη Μεσσήνη.

 

  O Ευγένιος Ντελακρουά “απεικόνισε” με το πινέλο του τη σφαγή της Χίου (1822), που δεν “είδε” ποτέ, ο επίσης Γάλλος Ενρί Φιλιποτό και ο γιος του Πωλ ζωγράφισαν σε …πανόραμα την υπεράσπιση του φρουρίου του Issy κατά την πολιορκία του Παρισιού (1871) και ο …Έλληνας φωτοειδησεογράφος Δημήτρης Μεσσήνης διαλέγει μόνο “πρόΣΩΠΑ” από τα χιλιάδες κλικ της 40ετούς καριέρας του κι επιβάλλει με την ένταση των μορφών τους το… “Σώπα” στον θεατή…

 

Τα έργα των τριών ιδιότυπων καταγραφέων της έντασης, των εξεγέρσεων ανά τον κόσμο και ανά τους αιώνες θα βρίσκονται το Φθινόπωρο στο Τελλόγλειο ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, το πρώτο ίδρυμα πολιτισμού – μουσείο, που ανακοίνωσε μόλις σήμερα- έγκαιρα τον προγραμματισμό της ερχόμενης περιόδου.

 

Περί τα συνολικά 200 έργα φιλοτεχνημένα με “πινέλα” σε καμβάδες, αλλά και με …έντεχνες- έμπειρες ματιές, καταγραμμένες σε ευαίσθητα φωτογραφικά φιλμ, ετοιμάζονται ήδη να καλύψουν τους εκθεσιακούς χώρους του Τελλογλείου σε τρεις – αλλά ουσιαστικά μία έκθεση και σειρά “ιστοριών” πίσω τους, για τη “ματιά” και τον τρόπο καταγραφής και απαθανάτισής της ανά τους αιώνες.

 

Ειδικότερα, οι εκθέσεις “Ο Ντελακρουά σκηνοθετεί το ’21” και “Ο Φιλιποτό δημιουργεί το Πανόραμα για την Πολιορκία του Παρισιού”, που θα εγκαινιαστούν παράλληλα τον Οκτώβριο, πέρα από το εικαστικό τους ενδιαφέρον, προσεγγίζουν το ζήτημα των ελληνογαλλικών σχέσεων τον 19ο αιώνα μέσα από μεγάλα κεφάλαια και άγνωστες πτυχές της Ιστορίας.

 

Οι δύο εκθέσεις πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα της Ελληνικής και Γαλλικής Προεδρίας της Δημοκρατίας.

 

 Τη γενική ευθύνη των εκθέσεων έχει η γενική γραμματέας του Δ.Σ. του Τελλογλείου, καθηγήτρια του ΑΠΘ, Αλεξάνδρα Γουλάκη – Βουτυρά.

 

 

SHARE
RELATED POSTS
Ο Σιωπηλός Δρόμος του αυλητή του Χάμελιν και ο Covid-19, του Νίκου Βασιλειάδη
Η Αλεξάνδρα Καρακοπούλου απαντά σε 10 ερωτήσεις καλωσορίζοντας με αισιοδοξία το φθινόπωρο
Μία κρυφή εξέλιξη, του Νίκου Σταθόπουλου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.