Ανοιχτή πόρτα

Poor Things, μια ελληνικότατη ταινία και όχι μόνο λόγω υπογραφής Λάνθιμου, της Ωραιοζήλης Τζίνας Δαβιλά

Spread the love

Η Ωραιοζήλη Τζίνα Δαβιλά είναι Θεολόγος (Msc “Η Θεολογία στον Σύγχρονο Κόσμο”), αρθρογράφος/ραδιοφωνική παραγωγός/εκδότρια του iPorta.gr.

Κορυφαία ερμηνεία της Emma Stone στο Poor Things. Ο Λάνθιμος μεταξύ κυνικού ρεαλισμού και σουρεαλισμού, αποδίδει την εσώψυχά του για την ελληνική κοινωνία. Νομίζω… Η ταινία είναι βαθιά ελληνικής επίδρασης και η επιδραστικότητά της οφείλεται σε αυτό: η Ελευθερία ως ύψιστο αγαθό οδηγεί στην απώλεια της ασφάλειας, στην αφελή ευπιστία, στην αποενοχοποίηση και της καταπιεσμένης σεξουαλικότητας, καθώς ο άνθρωπος είναι ο εαυτός του όταν πλαγιάζει με κάποιον. Η φαντασία είναι το εναρκτήριο λάκτισμα για όποιον καθωσπρεπικό κρίνει αυστηρά τα πάντα, κάτι που καυτηριάζεται ως γεγονός σε όλη την περιπέτεια της Μπέλλα Μπάξτερ , αλλά και στο τέλος της ταινίας όπου το κακό δεν δολοφονείται, αλλά αποκτά το μυαλό της αγέλης, ενός προβάτου. Επίσης, σε πολλά σημεία όπου η Μπέλλα έκανε έξαλλο τον λαμογιοδικηγόρο, ο Λάνθιμος επέλεξε τον σεβασμό στην Γυναίκα χωρίς την έκφραση βίας, όπως συχνά ο νέος ελληνικός κινηματογράφος επιλέγει το ξυλοφόρτωμα και την βλασφημία για να πουλήσει νταηλίκι. Ο Λάνθιμος χρησιμοποιεί την πεζοδρομιακή διάλεκτο μόνο για τις σεξουαλικές καταστάσεις.

Κοντολογίς, είναι μια ελληνική, ελληνικότατη ταινία λόγω χαρακτηριστικών και όχι λόγω πατρότητας, δηλαδή του Γιώργου Λάνθιμου, διανθισμένη με κωμικά στοιχεία, την οποία χάρηκα που είδα, μα δεν θα ξαναέβλεπα. Το γεγονός ότι ο Λάνθιμος επέλεξε την επαγγελματική διάδραση του εκτός Ελλάδας είναι νομίζω πολύ σαφές γιατί το έκανε. Σε τούτο τον τσαντηρομαχαλά – απολογούμαι φίλοι καθωσπρεπικοί – όπου μας επιβάλλονται τα βαλκανοτσιφτετέλια, οι αμερικανιές, οι κινεζιές και ό,τι τουρλού-τουρλού περισσεύει από τους έξω και η Ελλάς καταπίνει αμάσητο το κουτόχορτο, ο Γιώργος επιβλήθηκε με την δουλειά του και πολυβραβεύτηκε από τους πιο αναγνωρισμένους διεθνείς οργανισμούς κινηματογράφου χωρίς συμβιβασμούς και εκπτώσεις. Και αντιπαθείς να μου ήταν οι ταινίες του, που δεν μου είναι, άλλες μου αρέσουν άλλες όχι, τον εκτιμώ και τον σέβομαι βαθιά για την εξέλιξή του. Και τον αναγνωρίζω και τον τοποθετώ πολύ ψηλά και χαίρομαι με την χαρά του. Όχι γιατί είναι Έλληνας, μα γιατί απενδύθηκε νωρίς την ελληνική μιζέρια και κακομοιριά. Γιατί κακομοιριά σημαίνει κακή μοίρα. O Λάνθιμος γύρισε την πλάτη εγκαίρως στην ξινίλα της Ελλάδας και κέρδισε.

Εύγε, εύγε, εύγε!

Ωραιοζήλη-Τζίνα Δαβιλά,

12 Μαρτίου 2024

SHARE
RELATED POSTS
Μάνος Στεφανίδης
Καλλιτέχνες-διαφημιστές [Ένας μοργανατικός γάμος, μια παρά φύσιν σχέση], του Μάνου Στεφανίδη
Η Κύπρος ανοίγει τα τουριστικά χαρτιά της, του Γιώργου Αρκουλή
0f45a54a-d9da-4506-8b35-fcadb0357545.jpg
Πολιτική και Πολιτικοί, του Παναγιώτη Κουνάκη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.