Ο Ευγένιος Τριβιζάς στην ομιλία αποδοχής του Βραβείου Παιδικής Λογοτεχνίας των καταστημάτων PUBLIC στηλιτευσιε τον μεγαλύτερο εχθρό του βιβλίου
Αν και θα μου έδινε μεγάλη χαρά να βρισκόμουν σήμερα κοντά σας, δεν κατάφερα να δραπετεύσω από το πειρατικό καράβι όπου βρίσκομαι αιχμάλωτος και σας στέλνω με ταχυδρομικό γλάρο αυτό το μήνυμα.
Το βιβλίο έχει φίλους, αλλά και εχθρούς. Και από τους χειρότερους εχθρούς του είναι η αδιαφορία. «Μισό θάνατο» την είχε αποκαλέσει ο Χαλίλ Γκιμπράν, αν και στην περίπτωση του βιβλίου μάλλον ακέραιο θάνατο επιφέρει.
Το αξιοσημείωτο με την προσπάθεια των PUBLIC δεν είναι τόσο η βράβευση συγκεκριμένων έργων, όσο η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος του κοινού, η ανταπόκριση και η συμμετοχή του.
Το ότι σε δύσκολες για τη χώρα μέρες, δεκάδες χιλιάδες μικρών και μεγάλων ενδιαφέρθηκαν να λάβουν μέρος στις διαδικασίες επιλογής, το ότι αφιέρωσαν χρόνο για να εκφράσουν τις απόψεις τους, το ότι ασχολήθηκαν με το θέμα «βιβλίο» είναι ένα κέρδος καθόλου ευκαταφρόνητο.
Εύχομαι τα PUBLIC να συνεχίσουν να μάχονται την αδιαφορία, να προσφέρουν στους αναγνώστες ευφορία και να πυροδοτούν το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων για το διάβασμα και το βιβλίο.
Επειδή το παιδικό, περισσότερο από κάθε άλλο είδος βιβλίου, είναι προϊόν συλλογικής προσπάθειας, ευχαριστώ τόσο τον εκδοτικό οίκο, τον κ. Καλέντη, την κα Ιωαννίδου, την κα Τζόκα, όσο και τη Βάσω Βαρβάκη και τη Μαρία Κουτσιούμπα που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους στον σχεδιασμό και την επιμέλεια του «Δώδεκα παρά δώδεκα». Τα βιβλία με θεατρικά έργα θεωρείται ότι δεν είναι ιδιαίτερα εμπορικά. Αυτή η νέα πρόταση εμφάνισης και σχεδιασμού τους έρχεται να αποδείξει το αντίθετο.
Να ’στε όλοι καλά και τα βιβλία μας καλύτερα.
Ευγένιος Τριβιζάς