Ανοιχτή πόρτα

Περιφερειακό Συμβούλιο Κρουαζιέρας εδώ και τώρα- Τι προτείνουν Κουνάκης και Ανανίας για τον Τουρισμό

kounakis-ananias.jpg
Spread the love

 

 kounakis-ananias.jpg

Οι κκ Παναγιώτης Κουνάκης και  Άγγελος Ανανίας

είναι ανεξάρτητοι  Περιφερειακοί Σύμβουλοι Ν.Αιγαίου.

 

 

 

 

 

passion-fruit-daiquiri-906099_960_720.jpg

 

 

Προς δημάρχους Ρόδου, Σαντορίνης, Μυκόνου, Πάτμου, Κω, Κάρπαθου , Σύμης , Πάρου, Μήλου και Νάξου.


Ο Θαλάσσιος τουρισμός και ειδικά η Κρουαζιέρα φθίνει με πολύ γοργούς ρυθμούς. Αυτές οι μορφές τουρισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την επιχειρηματικότητα και το λιανεμπόριο των νησιών που περνάει και θα περάσει ακόμα μεγαλύτερη κρίση.

 

Η Τουρκία δυστυχώς δεν θεωρείται ακόμα ασφαλής προορισμός και η Ανατολική λεκάνη της Μεσογείου ακόμα δεν έχει σταθεροποιηθεί ώστε να αποτελέσουμε ένα ενιαίο δρομολόγιο.

Τα Λιμενικά Ταμεία ανήκουν στους Δήμους και παρόλο που διεκδικήθηκε η εποπτεία τους από την Περιφέρεια, αυτή η ιδέα δεν προκρίθηκε από κανέναν, επομένως ο θαλάσσιος τουρισμός και τα λιμάνια παρέμειναν αποκλειστικά και μόνο ευθύνη των Δήμων που συνήθως ούτε την τεχνογνωσία ούτε το προσωπικό έχουν για να τα λειτουργήσουν με σύγχρονες μεθόδους και εξωστρέφεια.

Η πρόταση που από το 2015 είχε πέσει στο τραπέζι αλλά δεν έτυχε αποδοχής είναι η εξής: Να συσταθεί ένα Περιφερειακό Συμβούλιο Κρουαζιέρας (South Aegean Cruise Cluster) το οποίο να απαρτίζεται από τα Λιμενικά Ταμεία των νησιών που έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και των νησιών αυτών που θα ήθελαν να ξεκινήσουν να δημιουργούν τις προϋποθέσεις να έχουν προσεγγίσεις.

Οι Δήμοι Σαντορίνης, Μυκόνου, Ρόδου, Πάτμου , Κω, Σύμης, Καρπάθου, Μύλου και άλλων νησιών θα μπορούσαν να συνάψουν ένα σύμφωνο συνεργασίας κατά το οποίο να μπορούν να δημιουργήσουν ένα πακέτο παροχών ώστε να καταστήσουν το προϊόν της κρουαζιέρας στο Αιγαίο αυτόνομο και οικονομικά ελκυστικό. Π.χ τα λιμενικά τέλη μπορούν να βελτιωθούν σε μεγάλο βαθμό για όλα τα λιμάνια που συμμετέχουν στο cluster, ή η τιμή του νερού να είναι μειωμένη κατά 50% αλλά και να υπάρξουν κοινές δράσεις προβολής και επικοινωνίας με τις εταιρείες κρουαζιέρας και αλλά πολλά. Άλλωστε δεν πρέπει να ανακαλύπτουμε τον τροχό ξανά και ξανά αλλά να ακολουθούμε επιτυχημένα παραδείγματα άλλων περιοχών όπως το παράδειγμα του French Riviera Cruise Club.

Η αξιοποίηση όλων αυτών των πόρων που κάθε προορισμός έχει σε ένα μεγάλο σχηματισμό συνεργασίας υπό την καθοδήγηση ενός τεχνοκράτη ώστε να παρουσιαστεί ένα πακέτο συγκροτημένο και όχι διασπασμένο. Να αφουγκράζεται μέσω των επιχειρηματιών του χώρου όλες τις ανάγκες και τις νέες τάσεις.

Να εξοπλιστούμε με αξιοπιστία και βήματα τέτοια ώστε σε μια πενταετία από τώρα να θεωρείται το δίκτυο που θα δημιουργηθεί αυτόνομο από άλλους μη ελληνικούς προορισμούς, ασφαλές και ελκυστικά επωφελές από τις εταιρείες τις κρουαζιέρας.

Τεχνοκράτες με γνώσεις της Ελληνικής πραγματικότητας, εμπειρία και διασυνδέσεις πάνω στο αντικείμενο, που έχουν δώσει τα διαπιστευτήρια τους υπάρχουν διαθέσιμοι, η διάθεση σας να συνεργαστείτε χρειάζεται και η αρωγή από όλους τους παραγωγικούς φορείς και την αγορά που είμαστε σίγουροι πως θα έχετε.

Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ένας άξονας τουρισμού που ποτέ στην Ελλάδα δεν αξιοποιήθηκε σοβαρά, στο χέρι σας είναι να βάλετε ένα μικρό λιθαράκι ώστε με ευελιξία να ξεπεράσετε τις αγκυλώσεις του κεντρικού κράτους και να χαράξετε επιτυχημένη στρατηγική.

 

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
11049464_10153794481499523_4185608025578033362_n.jpg
Το έργο τουλάχιστον σας άρεσε, κυρία Λίνκολν;, του Χρήστου Χωμενίδη
Καπετάν Ανδρέα Ζέππο ντρέπομαι όταν σε βλέπω, του Αλέξανδρου Μπέμπη
Στην “αλλαγή” (αν γίνεται) του χρόνου, του Νίκου Βασιλειάδη

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.