Νέρων (Lucius Domitius Ahenobarbus Nero Claudius Ceasar Augustus Germanicus)
Ημερομηνία Γέννησης 15 Δεκεμβρίου 37 μ.Χ., στο Άντιουμ της Ρώμης.
«Ο Αυτοκράτορας της φωτιάς»
Στην αρχαία Ρώμη συνηθίζονταν, ιδιαιτέρως στις γνωστές οικογένειες, να αναλύεται το Ωροσκόπιο του νεογέννητου παιδιού. Έτσι μπορούσαν οι γονείς να έχουν μια συγκεκριμένη άποψη για το μέλλον του παιδιού, την καριέρα του, τον γάμο του , τις πιθανόν ασθένειές του και ίσως και την διάρκεια ζωής του. Όταν βέβαια επρόκειτο για Ωροσκόπια απογόνων μελών της Συγκλήτου ή του ίδιου του Αυτοκράτορα, τότε έπρεπε οι Αστρολόγοι να είναι ιδιαίτερα διακριτικοί. Μόνο σε περίπτωση που παρατηρούσαν μια ξεχωριστή όψη, που αναδείκνυε την δύναμη του εκάστοτε μελλοντικού μεγάλου ηγέτη, αυτό ήταν κάτι που έπρεπε να μοιραστούν και με τον υπόλοιπο λαό.
Στην περίπτωση του Νέρωνα, οι περισσότεροι ειδήμονες της εποχής, ανάμεσα τους και ο γνωστός Φιλόσοφος, Γραμματικός και Αστρολόγος Θράσυλλος, συμφώνησαν πως έχουν να κάνουν με ένα εξαιρετικά εκρηκτικό, παρορμητικό και τελικά τραγικό Ωροσκόπιο. Διασώζεται μάλιστα και το Ωροσκόπιο της στιγμής της σύλληψής του. Είναι γεγονός πως οι Αστρολόγοι της εποχής είχαν αναγράψει δυο πολύ σοβαρές «προφητείες» σχετικά με το πεπρωμένο του Νέρωνα, πως θα γίνει αυτοκράτορας και πως θα σκοτώσει την μητέρα του. Το έργο Historia Romana LXI ανάμεσα σε άλλα, αναφέρεται στην στιγμή που το έμαθε η μητέρα του Αγριππίνα, η οποία είπε χαρακτηριστικά «Ας με σκοτώσει, αλλά μόνο αν γίνει Αυτοκράτορας»…
Παρατηρώντας το γενέθλιο Ωροσκόπιο του Νέρωνα, δεν αργούμε να παρατηρήσουμε πως το στοιχείο της φωτιάς είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του σε σχέση με τα υπόλοιπα …. δεν θα μιλούσαμε για ισορροπία μεταξύ των στοιχείων… Ένας «διπλός» τοξότης, με Ήλιο και Ωροσκόπο να δύει στο ταξιδιάρικο ζώδιο αυτό, με την φωτιά να κάνει ακόμη εντονότερη την παρουσία της ( Τοξότης ζώδιο της φωτιάς ), τον καθιστούσαν χολερικό, σε κίνηση, έναν άνθρωπο που ήθελε να «εξαπλωθεί» και εσωτερικά αλλά και εξωτερικά σε όλα τα επίπεδα με μεγάλη δυναμική. Ο Ήλιος του, η ενέργειά του, το Εγώ του, βρίσκεται πάνω σε έναν από τους τέσσερις κεντρικούς άξονες του Ωροσκοπίου του και σχηματίζει μάλιστα σύνοδο με τον μαχητικό Άρη και τον σκοτεινό Πλούτωνα μεταξύ του 12ου οίκου ( παρασκήνιο, αποκρυφισμός, μυστικά, τελετές, αφανείς εχθροί, έκσταση ) και 1ου οίκου ( το Εγώ, ακτινοβολία, ενέργεια ζωής, σωματική υπόσταση, τεμπεραμέντο ) και του Ωροσκόπου του.
Ο μικρός Νέρων δεν ποορίζονταν για κάποιο ανώτατο αξίωμα, αφού ήταν απλά ο γιός του στρατηγού Γερμανικού και της αδερφής του τότε Αυτοκράτορα Καλιγούλα, Ιούλίας Αγριππίνας ( δισέγγονη του Οκταβιανού Αυγούστου ). Κανείς δεν περίμενε πως ο Καλιγούλας θα έπεφτε θύμα δολοφονίας και πως ο ηλικιωμένος θείος του Κλάυδιος θα έπερνε τον θρόνο. Αυτόματα ο Νέρων έγινε ο «υιοθετημένος» γιός του Αυτοκράτορα αφού ο τελευταίος παντρεύτηκε την μητέρα του. Με τον πλανήτη της τύχης Δία να κατοικεί στον 11ο Οίκο, σπίτι των διασυνδέσεων, των γνωριμιών και των φιλίων, η εύνοια σε αυτόν τον τομέα ήταν επίκτητη. Η δύσκολη όμως όψη του Δία με την Σελήνη ( Τετράγωνο ), πλανήτη που ευθύνεται για την συναισθηματική μας κατάσταση, την σύντροφο που αναζητά ένας άνδρας, την μητρότητα και το εσωτερικό μας παιδί, φαίνεται πως ο Νέρωνας είχε μέσα του εντάσεις και εχθρικότητα απέναντι στο γυναικείο φύλο κυρίως, δεν ένιωθε πως να το προσεγγίσει και δεν ήξερε πως να «ηρεμήσει» αυτό που θα του συνέβαινε στην πορεία της ζωής του. Η βιαιότητα και η αδικαιολόγητη «τρέλα» του δεν ήταν κρυφά χαρακτηριστικά. Η Σελήνη του, δύσκολη και αυτή, στο φλογερό ζώδιο του Λέοντα, στον 8ο Οίκο, το σπίτι της ζωής και του θανάτου, των ταμπού, της Μαγείας, της κληρονομιάς, των χρημάτων των «άλλων», τον κρυφό Οργασμό της εμπειρίας ενός θανάτου, θα έκανε κάθε Αστρολόγο να κουνήσει το κεφάλι του με προβληματισμό και να φανταστεί τα χειρότερα…
Το 53 μ.Χ. ο μόλις δεκαεξάχρονος Νέρων παντρεύτηκε την Κλαυδία Οκταβία, κόρη του Κλαύδιου, μετά από εντολή του Αυτοκράτορα. Ο Κλαύδιος όμως πέθανε το 54 μ.Χ. και ο Νέρων έγινε ο νεαρότερος Αυτοκράτορας στην ιστορία της Ρώμης. Η μητέρα του Αγριππίνα τον επηρέαζε πολύ στις αποφάσεις του τον πρώτο καιρό. Μοιραίο.
Με βόρειο δεσμό στον 1ο του Οίκο, το κεντρικό θέμα της εξέλιξής του ήταν η συντροφικότητα και η εξέλιξη μέσα από αυτήν, κάτι που με τόσο εκρηκτικά και δυσανάλογα χαρακτηριστικά και ένστικτα θα ήταν ένας δύσκολος δρόμος. Η αυτονομία ήταν κάτι που έπρεπε να προσπαθήσει να αποκτήσει, αλλά σαν νεαρός Αυτοκράτορας με «κακούς» συμβούλους δίπλα του και μια μητέρα που δολοπλοκούσε συνεχώς, τα ερεθίσματα έφερναν μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα.
Ο μαχητικός Πλανήτης Άρης με Τετράγωνο στον Κρόνο, έδειχνε μεγάλα προβλήματα θυμού και εξάρσεων. Σε έναν Οίκο, όπως τον 9ο, το σπίτι της ιδεολογίας και της θρησκείας, όλο αυτό θα έπαιρνε μεγάλες διαστάσεις. Ο Νέρων είχε μια εσωτερική αγριάδα, η οποία δεν είχε εκτονωθεί ακόμη, είχε φόβους μήπως δεν είναι αρκετά καλός σε ότι έκανε, προσωπικές ανασφάλειες, προβλήματα με την σεξουαλικότητά του, κάτι που τον ωθούσε πολλές φορές σε βία, δεν έβλεπε άλλο τρόπο να εκφραστεί, παρόλο που είχε αρκετές ερωμένες και έτσι το «φταίξιμο» έπεφτε πάντα στους άλλους και ποτέ στον εαυτό του, αφού ήταν ο Θεός.
Η μητέρα του Αργιππίνα, αφού άρχισε να συνομωτεί εναντίον του γιού της, λόγω του έρωτά του με την τότε ερωμένη του Ποππαία Σαβίνα, η οποία είχε τους τρόπους της να οργανώνει κρυφές τελετές με Αστρολόγους και «Μάγους» της εποχής, με σκοπό της να ξεμυαλίσει τον Νέρωνα για να την παντρευτεί τελικά, ένας γάμος που δεν είχε αίσιο τέλος αφού ο Νέρων έβαλε να την δολοφονήσουν. Το 59 μ.Χ. διέταξε την δολοφονία της μητέρας του Αγριππίνας και ήταν πια «επίσημα» ανεξέλεγκτος .
Ο Νέρων άρχισε να κάνει αλλαγές στην Σύγκλητο, διέταξε μάλιστα τον Σενέκα να προχωρήσει σε 65 «αυτοκτονίες» λόγω συνωμοσίας κατά του Αυτοκράτορα. Ο ονειροπόλος Πλανήτης Ποσειδώνας στον 2ο Οίκο, σε αντίθεση με την Σελήνη του τον καθιστούσε ανίκανο στην διαχείριση οικονομικών θεμάτων, χωρίς καμία υπευθυνότητα τελικά και άμεσα εξαρτώμενο από την γνώμη των άλλων. Παρόλαυτά σημείωσε και κάποια θετικά έργα, όπως την μείωση της φορολογίας, την θέσπιση νέων διαταγμάτων για την προστασία των δούλων, ελευθέρωσε την Νότια Ελλάδα ( Αχαΐα ) και έκανε και τον περίφημο διακανονισμό μεταξύ των Ρωμαίων και των Πάρθων, μια διαμάχη που είχε «στοιχίσει» δεκαετίες. Αυτοκήρυξε τον εαυτό του ποιητή και εραστή των τεχνών, ήταν μάλιστα και γνωστός φιλέλληνας, αφού με αυτό τον τρόπο μπορούσε να «ξεφεύγει» από την πραγματικότητα ( Ποσειδώνας ) και προσπάθησε μάλιστα να δημιουργήσει έναν καινούργιο λογοτεχνικό κύκλο.
Το 64 μ.Χ. σημειώθηκε και η πολύ γνωστή σε όλους, μεγάλη πυρκαγιά, στην Ρώμη, φωτιά που φημολογείται μέχρι και σήμερα πως την διέταξε ο ίδιος ο Νέρων, κάτι που θα του ταίριαζε απόλυτα στον χαρακτήρα του ! Όλοι έλεγαν πως ο σκοπός της πυρκαγιάς αυτής ήταν η πολυέξοδη ανοικοδόμηση της πόλης, και θέλοντας να κατευνάσει τις αρνητικές φήμες εναντίον του καταδίωξε τους χριστιανούς της πόλης. Η ακραία συμπεριφορά του δεν του βγήκε σε καλό. Η Σύγκλητος τον θεώρησε δημόσιο κίνδυνο και τον «αυτοκτόνησε» στις 9 Ιουνίου του 68 μ.Χ.
Η εικόνα του Νέρωνα να τραγουδάει στο μπαλκόνι του καθώς η Ρώμη καίγεται, είναι ίσως μια από τις πιο δυνατές εικόνες στην ιστορία του κινηματογράφου, που όχι μόνο εντυπώθηκαν στην μνήμη μας λόγω της καταπληκτικής ερμηνείας του μοναδικού Πίτερ Ουστίνοφ, στο «μνημειώδες» έργο “Quo Vadis” ( 1951 ), αλλά μάλλον γιατί ο πραγματικός χαρακτήρας του Αυτοκράτορα θα μπορούσε να ταιριάζει απόλυτα στην «φανταστική» αυτή παρουσίαση.
Εμείς δεν έχουμε παρά να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα…. όμως, όπως λέει και η λαϊκή ρήση «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά»!