Πόρτα στη Ψυχολογία

Η χρήση tablets και κινητών τηλεφώνων, περιορίζει την ανάπτυξη του λόγου στα παιδιά, της Θέκλας Βασιλείου

Spread the love

Αποτέλεσμα εικόνας για Θέκλα Βασιλείου

 

Η Θέκλα Βασιλείου είναι  Ψυχολόγος / Ψυχοθεραπεύτρια

στο Ινστιτούτο Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας

[www.askitis.gr]    

 

 

720_7ccc17cb48b8f78bdf9be5226f8fbc94.jpg

 

 

Τα τελευταία χρόνια τα tablets και τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει «η προέκταση του χεριού μας». Και αυτό δεν αφορά μόνο τους ενήλικες. Όλο και συχνότερα βλέπουμε πολύ μικρά παιδιά να χειρίζονται τις συσκευές αυτές με μεγάλη δεξιοτεχνία. Μάλιστα οι γονείς συχνά «καμαρώνουμε» για το πόσο έξυπνα είναι τα παιδιά μας και σχολιάζουμε χαριτολογώντας πως η εξοικείωσή τους με την τεχνολογία είναι μεγαλύτερη από τη δική μας. Τα επιστημονικά δεδομένα όμως έρχονται να τονίσουν την άλλη όψη του νομίσματος. Στο παρελθόν έχουν δημοσιευτεί διάφορες έρευνες που τονίζουν τις δυσμενείς συνέπειες της χρήσης των ανωτέρω συσκευών στα παιδιά και στους εφήβους, ενώ και η αρνητική επίδραση της τηλεόρασης έχει τονιστεί από την επιστημονική κοινότητα. Η τελευταία έρευνα, που αφορά τις φορητές οθόνες, ανακοινώθηκε πριν μερικές ημέρες σε επιστημονικό συνέδριο στο San Francisco.

 

Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθεί η συσχέτιση της χρήσης των φορητών οθονών με τα επικοινωνιακά προβλήματα των παιδιών. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 1077 παιδιά, με ηλικία 6-24 μηνών (μέσος όρος ηλικίας 18,4 μήνες). Το 54% ήταν αγόρια και το 46% κορίτσια. Τα παιδιά παρακολουθήθηκαν από τον Σεπτέμβριο 2011 μέχρι και τον Δεκέμβριο 2015. Οι γονείς ανέφεραν την συνηθισμένη καθημερινή χρήση των συσκευών που έκαναν τα παιδιά τους, ενώ τα επικοινωνιακά τους προβλήματα αξιολογήθηκαν με την σταθμισμένη κλίμακα Infant Toddler Checklist (ITC). Άλλες παράμετροι που εξετάστηκαν ήταν ο χρόνος που ο γονιός ασχολείται με τις συσκευές, η προσωπικότητα του παιδιού, το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας και η οικονομική κατάσταση της οικογένειας. Από τους συμμετέχοντες, το 69% δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ φορητές οθόνες, ενώ το 20% ασχολούνταν με τις συσκευές κατά μέσο όρο 27,8 λεπτά ημερησίως.

 

Προσαρμόζοντας τις παραμέτρους, παρατηρήθηκε υψηλή συσχέτιση ανάμεσα στη χρήση των συσκευών και στην περιορισμένη ανάπτυξη του φωνούμενου ή εκφραστικού λόγου. Αυτό ήταν πιο εμφανές στα παιδιά που έκαναν χρήση για περισσότερη ώρα. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τορόντο, με επικεφαλή την Julia Ma, καταλήγουν πως ο χρόνος χρήσης των φορητών οθονών εμπεριέχει αυξημένο κίνδυνο για καθυστέρηση στην ανάπτυξη του εκφραστικού λόγου.

 

Η έρευνα ανακοινώθηκε στις 6 Μαΐου 2017 στο Moscone West Convention Center στο San Francisco, στα πλαίσια του παιδιατρικού συνεδρίου Pediatric Academic Societies.

 

 

 

SHARE
RELATED POSTS
Το βρίσιμο και η αντιμετώπισή του, του π. Μάξιμου Παναγιώτου
Είναι απλώς εμμηνόπαυση… όχι σεξόπαυση, του Δρ Θάνου Ασκητή
636298007_be0cf473c2.jpg
23 Σεπτεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Αμφισεξουαλικότητας

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.