Ανοιχτή πόρτα

Η τηλεόραση μού είναι άχρηστη, του Χρήστου Χωμενίδη

11049464_10153794481499523_4185608025578033362_n.jpg
Spread the love

11049464_10153794481499523_4185608025578033362_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Ο Χρήστος Χωμενίδης είναι συγγραφέας

 

 

 

POP_TV-800x600.jpg

 

Προχθές η κόρη μου αλίευσε μέσα από μία στοίβα από κούκλες, παιχνίδια και ζωγραφιές του νηπιαγωγείου ένα τηλεκοντρόλ. “Το θες, μπαμπά;” μου το έτεινε σαν σκήπτρο ενός χαμένο βασιλείου, σαν το κλειδί κάποιας αραχνιασμένης κάμαρας. Τότε συνειδητοποίησα ότι έχω να δω τηλεόραση παραπάνω από ένα χρόνο. Από τις μέρες, για την ακρίβεια, του περυσινού δημοψηφίσματος.

Δεν ιδιωτεύω, δεν αδιαφορώ για τα κοινά. Τουναντίον.

Πληροφορούμαι τις εξελίξεις σε απευθείας σχεδόν μετάδοση από το διαδίκτυο. Διαβάζω σχόλια και αναλύσεις στις έντυπες και στις ψηφιακές εκδόσεις των εφημερίδων. Κατεβάζω -πληρώνοντάς τες- και παρακολουθώ συνεπαρμένος τις πιό κλασσικές ταινίες και τις πιό πρόσφατες αμερικάνικες σειρές. Πηγαίνω στον κινηματογράφο και στο θέατρο. Ξεκοκκαλίζω βιβλία. Ακούω τραγούδια από το youtube. Και όταν η μουσική που επιλέγω απαιτεί υψηλότερη ποιότητα στην αναπαραγωγή της, βάζω στο πικ-απ των γονιών μου -κατασκευής 1972- δίσκους που αγοράστηκαν τότε ή τώρα. Το βινύλιο, ο ζεστός αναλογικός ήχος του, έχει επιστρέψει θριαμβευτικά.

Η τηλεόραση μού είναι άχρηστη.

Δεν έχω δει, το ομολογώ, εν κινήσει τους πολιτικούς αστέρες που μεσουρανούν στις μέρες μας. Τον Αλέκο Φλαμπουράρη να αναδεύει με βουδιστική αταραξία και με φλούο καλαμάκι τον καφέ του. Τον Βασίλη Λεβέντη σε ρόλο σοφού Νέστορα χωρίς -φευ!- τον κάποτε υπαρχηγό του, Γεώργιο Γεωργίου Παπανδρέου, να ενσαρκώνει στο πλευρό του την Κασσάνδρα. Τον -και ποιητή- Τάσο Κουράκη και τον Παύλο Πολάκη, που η αφρίζουσα τεστοστερόνη του θα ήλκυε, τον καιρό των καμακιών, σμάρια Σκανδιναβές τουρίστριες. Τους ξέρω από τα λόγια και τα έργα τους. Μα δεν τους έχω δει.

Την τελευταία φορά που πήρε το μάτι μου τηλεοπτικό πάνελ -σε μία μπακαλοταβέρνα στη Σίφνο, υπό την ευωδία των ρεβυθοκεφτέδων- οι καλεσμένοι, έτσι όπως διαπληκτίζονταν, μού θύμισαν τροφίμους φρενοκομείου. Απελπισμένους -στην καλύτερη περίπτωση- από την απραξία συνταξιούχους, που οι γυναίκες τους δεν τους άντεχαν πλέον μεσ’στο σπίτι και τους έστειλαν να ξεσπάσουν στο πλατώ.

Η τηλεόραση μού είναι άχρηστη.

Δεν είμαι ο μόνος. Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι σε παραγωγική ηλικία, με γεμάτη καθημερινότητα, το βρίσκουν αδιανόητο να εκχωρούν τον ελεύθερο χρόνο τους σε ένα, σε τέσσερα ή σε επτά κανάλια, ιδιωτικά είτε κρατικά. Να τους αναθέτουν εργολαβικά -“ταμπλ ντ’ότ”- την ενημέρωση, την επιμόρφωση και την ψυχαγωγία τους.

Όσο περνάει ο καιρός, όσο προοδεύει η τεχνολογία, οι επιλογές μας θα πολλαπλασιάζονται γεωμετρικά. Ο καθένας θα αποφασίζει τι θα δει και τι θα ακούσει, από ποιά πηγή, σε ποιές ακριβώς δόσεις και συνδυασμούς. Τα συνδρομητικά κανάλια το έχουν άριστα αντιληφθεί. Για αυτό και ήδη προσφέρουν σχεδόν εξατομικευμένα μενού.

Δοθέντων των παραπάνω, ο εκπλειστηριασμός από την κυβέρνηση των τηλεοπτικών αδειών φαντάζει μεσοπρόθεσμα κενός νοήματος. Σαν να πουλάς τεράστιες ποσότητες τροφίμων που είναι καταδικασμένα να λήξουν πριν να καταναλωθούν.

Η κυβέρνηση -θα μου πείτε- ελάχιστα ενδιαφέρεται για ό,τι θα συμβεί σε βάθος χρόνου. Το ίδιο προφανώς συμβαίνει και στους σημερινούς επίδοξους καναλάρχες. “Carpe Diem” -“Αδράξτε την Ημέρα”- είναι η φιλοσοφία τους. “Φάγωμεν, πίωμεν, αύριον γαρ αποθνήσκωμεν”.

Και αν όχι αύριο, σίγουρα στις επόμενες εκλογές.-

 

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.  Το άρθρο δημοσιεύεται και στa NEA.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
Πρόσκληση για υποβολή ταινιών στο Φεστιβάλ Καστελορίζου
«Υπερασπίσου το παιδί…», του Γιώργου Σαράφογλου-George Sarafoglou
Τα αίτια της τραγωδίας στο Μάτι – Ουδέποτε λειτούργησε η Συντονιστική Αρχή Πολιτικής Προστασίας που δόθηκε από το ΕΣΠΑ το 2010

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.