Μόνο στη Ρόδο
Αποστόλου Παύλου 50, Βενετοκλέων,
Pane di capo: Λεωφόρος Ρόδου-Λίνδου (ύψος ΙΚΑ), Λεωφόρος Κρεμαστής & «Πηγές Καλλιθέας»
Δύο λόγια για το Θέατρο της Μεσαιωνικής Τάφρου «Μελίνα Μερκούρη»:
Η σημερινή τοποθεσία του θεάτρου «Μελίνα Μερκούρη» στη Ρόδο στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 ήταν σκουπιδότοπος. Συνεπώς, οι τουρίστες δεν μπορούσαν να την περπατήσουν κι αν όσοι τολμηροί την περπατούσαν επιδιώκοντας να δουν κάτι διαφορετικό από τα τουριστικά καταστήματα, τις ταβέρνες και το Κάστρο εντός μεσαιωνικής πόλης, αντίκριζαν αδιαφορία, βρωμιά και εγκατάλειψη. Η εικόνα του τοπίου που σήμερα βρίσκεται το θέατρο Μελίνα Μερκούρη άλλαξε επί δημαρχίας Σάββα Καραγιάννη, και επί υπουργίας Μελίνας Μερκούρη και Κώστα Λαλιώτη. Το θέατρο έγινε κόντρα στην μανιώδη αντίδραση των αρχαιολόγων πάσης Ελλάδος, εξαιρουμένου του αρχαιολόγου Ηλία Κόλλια –που ήταν Αθηναίος, αλλά επέλεξε να ζει με την οικογένειά του στη Ρόδο- ενώ τότε δημοτικός σύμβουλος και πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Εορτών Ειρήνης της Χάλκης ήταν ο διεθνώς γνωστός και βραβευμένος γελοιογράφος Βαγγέλης Παυλίδης. Τα πράγματα προφανώς δεν ήταν και πολύ εύκολα για τους εκλεκτούς επισκέπτες του νησιού, καθώς είχαν να αντιμετωπίσουν αυτό που χαρακτηρίζει ακόμα και σήμερα τους Έλληνες: ανοργανωσιά και εγωπάθεια. Εν τούτοις, Μελίνα, Καραγιάννης, Κόλλιας, Παυλίδης κατάφεραν να υλοποιήσουν τούτο το θαυμάσιο, ξεχωριστό έργο, το θέατρο της Μεσαιωνικής Τάφρου, με χρήματα του Υπουργείου Πολιτισμού και την αμέριστη συμβολή του δήμου Ροδίων. Όλα αυτά για να φιλοξενούν εκδηλώσεις, όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, δηλαδή από Μάιο μέχρι και Σεπτέμβρη.
Και ερχόμαστε στο σήμερα. Στο πολύ σήμερα. 18 Αυγούστου 2014. Η Νατάσα Θεοδωρίδου δίνει συναυλία στο θέατρο της Μεσαιωνικής Τάφρου «Μελίνα Μερκούρη». Η Θεοδωρίδου που πριν από χρόνια ερμήνευσε θαυμάσια στην «Πολίτικη Κουζίνα» του Μπουλμέτη, τα «Λιμάνια» της Ρεμπούτσικα και που σκεφτήκαμε πως μια ωραία και σωστή φωνή βρήκε τον δρόμο της. Έτσι ένοιωσα τότε. Που προφανώς η Νατάσα αφού απέδειξε πως τα καταφέρνει εξαιρετικά και με την ποιότητα που απαιτεί το εκπαιδευμένο ακροατήριο, επέστρεψε σε αυτό που στην Ελλάδα τραγουδιέται στην πίστα με τα γαρύφαλλα και τα σπασμένα πιάτα. Σε αυτό που η πιάτσα αποκαλεί – κακώς, κάκιστα- «σκυλάδικο». «Μα είναι μια καλή λαϊκή τραγουδίστρια» βαυκαλιζόμουν και πριν από δύο περίπου χρόνια εκτιμώντας τη φωνή της επισκέφθηκα τον χώρο που εμφανίστηκε στη Ρόδο, για να μείνω με το στόμα ανοιχτό αρχικά και να αποδεχτώ οριστικά την παροιμία: «ο λύκος τρίχα αλλάζει, γνώμη δεν αλλάζει». Σε εκείνη την απογοητευτική μας συνάντηση, η Νατάσα Θεοδωρίδου κατάφερε με μαεστρία να μετατρέψει σε σκυλάδικο ό,τι τραγούδησε. Από Πάνου και Κουγιουμτζή μέχρι Πλέσσα και Τσιτσάνη.
Είναι δικαίωμα όλων των καλλιτεχνών, αρτιστών κλπ, να φαντάζονται τον εαυτό τους στη σκηνή του θεάτρου «Μελίνα Μερκούρη». Είναι δικαίωμα όλων των ακροατών να φαντάζονται το αγαπημένο τους είδωλό, ίνδαλμα, όπως θέλετε πείτε το, στη σκηνή του θεάτρου «Μελίνα Μερκούρη». Αλλά είναι αναφαίρετο δικαίωμα του ποιοτικά εκπαιδευμένου και απαιτητικού ακροατηρίου να τοποθετείται αρνητικά ή και καυστικά στην εμφάνιση ερμηνευτών που δεν προάγουν τον Πολιτισμό που η ίδια η Μελίνα υιοθέτησε. Γιατί απλά ο Πολιτισμός δεν ορίζεται, αλλά υιοθετείται από συμπεριφορές, αποφάσεις, επιλογές και στάσεις ζωής που προάγουν αυτόν τον κουρασμένο Πολιτισμό. Τον καταταλαιπωρημένο Πολιτισμό. Που δεν κλείνεται στα σκυλάδικα της παραλιακής με τα εκατοντάδες ταψάκια από γαρύφαλλα (παλιότερα και τις ντουζίνες πιάτων).
Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω τις όποιες επιλογές του καθενός – δεν είναι άγιοι και στο απυρόβλητο οι του ποιοτικού – αυτό με την Νατάσα στην Τάφρο μού έκατσε κομματάκι βαρύ. Γιατί το θέμα δεν είναι τι θα τραγουδήσει κάποιος, αλλά πώς θα ερμηνεύσει. Και αυτό δεν παίρνει εκπαίδευση, βγαίνει από την ψυχή.
Υγ: κάποια ονόματα είναι βαριά σαν Ιστορία. Και δεν έχουμε δικαίωμα να τα αγγίζουμε, ούτε με βαμβάκι.
9 Σχόλια
Saunders chapMost are secondary to adrenal disorders primary hyperaldosteronism.In vivo YC not only elicited dosedependent erectile responses when administered intracavernosally but also increased the effects on intracavernosal pressure produced by stimulation of the cavernosal nerve Mizusawa et al.yields an estimate of the minimum energy required to propagate the impulse along the axon. [url=http://fast-vardenafil.com]Levitra[/url] Without surgical intervention the survival is poor Angina average survival years Syncope average survival years Heart failure average survivalI was recovering as expected and my remaining kidney was actually growing in size and capacity.Cic [url=http://buyisotretinoinusfast.com]Buy Isotretinoin[/url] Another widely used traditional plant is the African stinkwood tree Prunus africanarenal transplantation Urinalysis Findingslunula The halfmoonshaped whitish area at the base of a nail. [url=http://buyfinasteridecitrat.com]Propecia[/url] were current smokers.B Embryonal carcinoma of a testis.Is it safe to walk around Is there appropriate lighting at night Are there events buildings and places that promote social interactions or physical activities parks or public natural spaces The fourth part of the urban environment is the urban form which arises from the design such as transportation and landuse decisions that have happened on a larger usually governmental scale.There is a link between hypercortisolemia and an individual putting on central obesity. [url=http://buyisotretinoin-fast.com]accutane isotretinoin acne online[/url] SCC accounts for less than of all skin cancers.As is shown in Exercise P required to expand aMilk Pure water Ocean water Hand soap Ammonia Lye Bleach FIGURE The pH scale.a. [url=http://achatlevitrafrance.com]levitra ou cialis[/url] How would you treat him Try a lower dosage of dexmethlyphenidate Begin lowdose methylphenidate Switch to atomoxetineTherefore the mean free path of a diffusing molecule is short Chapter Heat and Kinetic Theory about cm this is approximately the distance between atoms in a liquid.
Επειδή παρακολουθώ τις τελευταίες μέρες τι γίνεται στα κοινωνικά δίκτυα, και γνωρίζοντας τους “πρωταγωνιστές” της ιστορίας όπως αυτή εξελίχθηκε- μεταξύ φεστιβάλ, υπεύθυνων και Δαβιλά- λέω πως όταν κάποιος πάει κόντρα στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα τον τρώει η μαρμάγκα. Είδα με τα μάτια μου το σκηνικό όπως έγινε στο θέατρο την περασμένη Τετάρτη. Σεβασμός παρακαλώ σ’ένα άνθρωπο που έφερε με τη δουλειά του τις συνεντεύξεις των σπανιότερων ανθρώπων της Ελλάδας στη Ρόδο. Θυμάμαι Χριστιανόπουλο, Πλέσσα, Γεωργουσόπουλο, Μερκούρη, Μιχαλακόπουλο, Βαλτινό, Αντωνόπουλο, Σκαμπαρδώνη,Αρβανιτάκη. Η αντιμετώπιση της κοπέλας που έλεγε πως εκτελούσε εντολές του Μίχαλου ήταν προκλητική. Και μου φάνηκε και θρασύς ο άνδρας που καθόταν δίπλα της. Αν οι υπεύθυνοι του Φεστιβάλ είναι οι άνθρωποι που είδα, δεν παραξενεύομαι που η Θεοδωρίδου τραγούδησε στην Τάφρο.
Καλησπέρα,
Το σχόλιο μου κυρίως είχε πρόθεση να διορθώσει την εντύπωση των αναγνωστών σας ότι το Υπουργείο Πολιτισμού και οι ….”αρχαιολόγοι πάσης Ελλάδος” αντιδρούσαν “μανιωδώς” στην κατασκευή του θεάτρου στην τάφρο. Το σημερινό μόνιμο θέατρο του 2003 είναι έργο του Υπουργείου Πολιτισμού-ΤΔΠΕΑΕ και επισφράγισε μάλιστα την ολοκλήρωση της διαμόρφωσης- ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου της τάφρου ως ελεύθερα επισκέψιμου αρχαιολογικού περιπάτου.Αναλυτική ενημέρωση για τα έργα της τελευταίας 25ετίας στις οχυρώσεις της Ρόδου υπάρχει διαδικτυακά στο academia.edu.Μπορούμε όμως να σας διαθέσουμε και τις σχετικές εκδόσεις του Γ’ΚΠΣ στο γραφείο του πρώην ΤΔΠΕΑΕ. Σημείωση: Σήμερα τα έργα ΕΣΠΑ-Νοτίου Αιγαίου υλοποιούνται από το τεχνικό γραφείο της “Επιτροπής Παρακολούθησης Έργων στα Μνημεία της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου” που λειτουργεί στα πλαίσια της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΥΠΠΟΑ.
έγινε κι αυτό! η Πόρτα έφαγε πόρτα! Εξηγώ: ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Rhodes Festival Summer LIVE Δημήτρης Μίχαλος δια στόματος υπεύθυνης δημοσίων σχέσεων του φεστιβάλ Αναστασίας Κορινθίου μου απαγόρευσαν την είσοδο στην συναυλία Αρβανιτάκη-Πρωτοψάλτη, επειδή έγραψα πως η Θεοδωρίδου δεν ταίριαζε στο Θέατρο “Μελίνα Μερκούρη” – το http://www.iporta.gr είναι χορηγός επικοινωνίας στο φεστιβάλ Ρόδου και ως χορηγός έχει σε κάθε εκδήλωση 2 μονές προσκλήσεις. Αυτά… Μιλά κάποιος για Πολιτισμό; Για πολιτιστικές εκδηλώσεις μήπως; ή για συμπεριφορές που παραπέμπουν σε σκοτεινές εποχές; Αυτά!
συμπληρώνω ενημερωτικά το παρακάτω σχόλιο, γιατί στο φβ γίνεται χαμός με αφορμή το παρόν άρθρο!
Η Τάφρος θέλει σεβασμό. Η Νατάσα σέβεται ερμηνεύοντας μόνο τα δικά της τραγούδια και καθόλου των άλλων. Κοινώς, ασεβεί. Σε συνέντευξη που πήρα από τον Μίμη Πλέσσα πριν χρόνια μου είχε πει πως ενοχλείται από την ασέβεια των νεότερων ερμηνευτών και είχε φέρει ως παράδειγμα μια γυναίκα που τραγουδούσε το γνωστό “Άγαλμα” λέγοντας ” με το άγαλμα στον ώμο προχωρήσαμε…” Στον ώμο, όχι στο δρόμο… τον είχε ενοχλήσει πολύ.
Μαντέψτε ποια ήταν…
καλώς τους, καλησπέρα!
@ Κατερίνα Μανούσου-Ντέλλα: η απλούστευση της παρουσίασης του θεάτρου, που πράγματι είναι θαυμάσιο έργο, έχει γίνει εξ αφορμής της εμφάνισης της Θεοδωρίδου στην Τάφρο, που – για τα προσωπικά μου δεδομένα- είναι ασυμβίβαστη με το όλο πλαίσιο. Παράθεσα μικρό ιστορικό για να εκφράσω την άποψή μου.
Με χαρά να μας παραθέσετε τις λεπτομέρειες για το έργο, να γνωρίσουν και οι αναγνώστες μας την αλήθεια από την ειδικό. Σημείωση: η κυρία Κατερίνα Μανούσου-Ντέλλα είναι αρχιτέκτονας και επικεφαλής του επιστημονικού προσωπικού του ΤΔΠΕΑΕ του ΥΠ. Πολιτισμού. Ζει και εργάζεται στη Ρόδο.
@ Καλησπέρα Βαγγέλη και Χρήστο
Πολύ ….απλουστευμένη η ιστορία της ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου της τάφρου και του θεάτρου Μελίνα Μερκούρη, που θεωρείται το μεγαλύτερο ολοκληρωμένο έργο του Υπουργείου Πολιτισμού στη Ρόδο μετά την Ενσωμάτωση. Το πρόγραμμα αποκατάστασης-ανάδειξης ξεκίνησε το 1983 αλλά συνεχίζεται ακόμη και η αρχικά πρόχειρη μεταλλική κατασκευή του υπαίθριου θεάτρου αντικαταστάθηκε το 2003 με το σημερινό ενταγμένο σε φυτεμένο πρανές εδάφους θέατρο με τον άρτιο εξοπλισμό. Το έργο υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού με χρηματοδότηση Γ.ΚΠΣ’. Αν ενδιαφέρεστε υπάρχουν σχετικές λεπτομερειακές δημοσιεύσεις που μπορώ να σας διαθέσω ια τεκμηριωμένη ενημέρωση σας.
Μια κι αναφέρθηκες σε παλιά ιστορία, να πω πως υπήρξαν κι άλλοι που βοήθησαν, που στήριξαν, που έσπρωξαν την προσπάθεια εκείνη. Δεν είναι ο τόπος να τους αναφέρουμε όλους μα να μην αφήσουμε απ’ έξω τώρα την Τόνια Μωροπούλου, απο τις ατμομηχανές της προσπάθειας.
ο Θα
Στον ίδιο “Τάφο” εννοείς? Όχι ελάχιστοι χωράνε με τη Μελίνα.
“Ελλάδα είναι ο πολιτισμός μας. Χωρίς αυτόν είμστε ένα τίποτα” (Μελίνα)
Μήπως γίναμε ένα τίποτα Αφεντικίνα?