Κτηνιατρική/Φιλοζωΐα

Η λίστα των κλασσικών λαθών με τον σκύλο μας, του Βασίλη Μπορομπόκα

10858497_1576602872576844_8940842082730935351_n.jpg
Spread the love

10858497_1576602872576844_8940842082730935351_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

* Ο Βασίλης Μπορομπόκας είναι εκπαιδευτής σκύλων

Τηλέφωνο: 6979 114039

 

 

 Η σχέση με το σκύλο μας τις περισσότερες φορές θέλει τρόπο και όχι κόπο…όπως έλεγε και το παλιό διαφημιστικό σλόγκαν. Υπάρχουν κάποια πράγματα που συνήθως βρίσκονται ψηλά στη “λίστα των κλασσικών λαθών” που κάνουμε.

Σας τα συγκέντρωσα λοιπόν και σας τα παραθέτω ώστε να δείτε αν κάνετε κάποιο από αυτά και αν χρειάζεται να αλλάξετε κάτι στην καθημερινότητα σας.

Δεν δίνουμε τον απαραίτητο χρόνο στον σκύλο ώστε να μάθει την εντολή. Ο χρόνος αυτός ονομάζεται “χρόνος επεξεργασίας” και είναι σημαντικό αλλά και καθοριστικό να έχουμε την υπομονή για να αποτυπώσει αυτό που θέλουμε.

-Ξεκινάμε την εκπαίδευση και επειδή βαριόμαστε,θυμώσαμε, δεν μας βγαίνει ο χρόνος ή δεν τα “πιάνει” με τη μια ο σκύλος τα παρατάμε. Δυστυχώς ή ευτυχώς η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που χρειάζεται συνέπεια και σταθερότητα.

-Χρησιμοποιούμε στην εκπαίδευση “εργαλεία” τα οποία πιέζουν το σκύλο (ειδικά αν είναι κουτάβι) με αποτέλεσμα να έχουμε τελείως αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά.

-Δεν δίνουμε βάση στην κοινωνικοποίηση του σκύλου. Οι γνωριμίες με το περιβάλλον (ανθρώπους,σκύλους,αντικείμενα) διαμορφώνουν σημαντικά το χαρακτήρα του και τον βοηθούν να αποκτήσει αυτοπεποίθηση.

-Τσιτώνουμε με παιχνίδια το σκύλο και μετά έχουμε την απαίτηση να σταματήσει αμέσως. Αυτό με τα κουτάβια είναι συνήθως δύσκολο γιατί ο νους τους είναι μονίμως στο παιχνίδι (και λογικά). Βοηθώντας τους να είναι ήρεμοι τους προστατεύουμε από το μάλωμα.

-Ταΐζουμε ασταμάτητα όλη τη μέρα το σκύλο και έχει συνεχώς πρόσβαση σε ένα γεμάτο μπωλ φαγητού. Η διαδικασία του φαγητού είναι πολύ σημαντική για τους σκύλους και εκεί θα χρειαστεί σταθερή ρουτίνα.

-Ξεχνάμε να αντιμετωπίσουμε το σκύλο μας σαν ζώο “θηρευτή”. Αυτή η παράμετρος θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε τη φύση του και να τον προστατέψουμε. Π.χ γιατί χάνονται οι σκύλοι- γιατί κυνηγούν γάτες- τρώνε ακαθαρσίες – γίνονται έξαλλοι όταν περνά σκύλος έξω από το σπίτι κλπ;

-Μαλώνουμε τον σκύλο όταν αντιληφθούμε τη ζημιά, δηλαδή εκ των υστέρων. Δυστυχώς αυτή η μέθοδος δε βοηθά, προσπαθείτε να “συλλαμβάνετε” επ’ αυτοφόρω τον σκύλο. Οι σκύλοι όταν διορθώνονται ή επιβραβεύονται on-time τα πάνε εξαιρετικά.

-Έχουμε υπερβολικές απαιτήσεις χωρίς πρώτα να έχουμε ζυγίσει την ηλικία, το χαρακτήρα, ή χωρίς καλά-καλά να τον έχουμε διδάξει.

-Δίνουμε πλήρη ελευθερία κίνησης μέσα στο σπίτι με αποτέλεσμα να δίνουμε μαζί και πολλές ευκαιρίες να μας την “κάνει” (το κουτάβι).Στις αρχές η επίβλεψη μας είναι αναγκαία και καθοριστική.

-Τα παρηγορητικά λόγια, τα χάδια σε φάσεις έντασης ή φόβου του. Αυτό έχει τα αντίθετα αποτελέσματα για το σκύλο από αυτό που νομίζουμε εκείνη τη στιγμή.

-Δεν έχουμε σταθερή ρουτίνα στις βόλτες του (στα κουτάβια όσο πιο τυπικοί είμαστε στη βόλτα τόσο καλύτερα αποτελέσματα έχουμε στο θέμα της τουαλέτας του.) Πιστεύω πως οι σωστές βόλτες είναι το Α και το Ω για τον σκύλο.

-Αφήνουμε σιγά-σιγά τον σκύλο να γίνεται ηγέτης στο σπίτι μας. Δεν χρειάζεται βία,φωνές και εκφοβισμούς παρά μόνο ξεκάθαρα όρια και σταθερότητα για να μας σέβεται και να μας αντιλαμβάνεται ως δίκαιους και καλούς ηγέτες.

-Δεν είμαστε σταθεροί απέναντι του. Του δίνουμε λιχουδίες όταν τρώμε άλλα έχουμε την απαίτηση να είναι “κλαρίνο” όταν έχουμε τραπέζι ή τον αφήνουμε να κοιμάται στον καναπέ αλλά ο αδερφός μας π.χ του φωνάζει για αυτό.

-Διδάσκουμε ασυνείδητα τον σκύλο να μας τραβάει και να έχει ένταση στη βόλτα, ενώ ταυτόχρονα τον μαθαίνουμε να αντέχει και στον πόνο του τραβήγματος.

-Βασιζόμαστε στην τροποποίηση της συμπεριφοράς του μέσω της βίας, των απειλών και των συμβουλών τύπου “σπάσε του τον τσαμπουκά, έλα μωρέ σκυλί είναι και άλλα τέτοια ¨επιστημονικά”…

-Τον ενθαρρύνουμε να πηδάει πάνω μας με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα αργότερα, όταν ο σκύλος έχει πια μεγαλώσει.

-Τον μαθαίνουμε να έχει ένταση και να γαβγίζει λέγοντας του π.χ στο κουδούνι ” Ποιός είναι αγόρι μου ή ποιός ήρθε…”

-Φορτίζουμε συναισθηματικά τις επιστροφές και τις αποχωρήσεις απο το σπίτι. Ο σκύλος είναι ιδιαιτέρως κοινωνικό ζώο πρέπει να τον βοηθούμε να μάθει να μένει και μόνος του.

-Δεν δίνουμε βάση στο να ξεδίνει και να ξεσπάει με αποτέλεσμα να έχουμε καταστροφικές συμπεριφορές στο σπίτι από αξόδευτη ενέργεια. Καλός σκύλος είναι ο κουρασμένος σκύλος…

-Του τρίβουμε το πρόσωπο στις ακαθαρσίες του. Αυτό δε βοηθά καθόλου! Θα τρίβατε μια πάνα στο πρόσωπο ενός μωρού;

-Τον φωνάζουμε για να τον μαλώσουμε. Έτσι μαθαίνει να συσχετίζει το κάλεσμα με τιμωρία και όταν τον φωνάζουμε θα την “κάνει”.

-Δεν είμαστε συνεπείς με την εκπαίδευση και δεν γενικεύουμε, δηλαδή δεν δουλεύουμε σε διαφορετικά μέρη ώστε να βελτιωθεί η αντίληψη του.

Ο σκύλος φέρεται… σκυλίσια, δεν τα κάνει όλα επίτηδες ούτε για να μας σπάσει τα νεύρα. Εμείς πρέπει να τον διδάξουμε και να του μάθουμε αυτά που χρειάζεται για να ζούμε όλοι καλύτερα. Στη happydogs έχουμε την εμπειρία και τις γνώσεις για να προσφέρουμε το καλύτερο σε εσάς και το σκύλο σας. Η δουλειά μας είναι να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για τον σκύλο σας με βάση το χαρακτήρα του, τη φυλή του, την ηλικία του και μεθοδικά να τον εκπαιδεύσουμε πετυχαίνοντας τα καλύτερα αποτελέσματα.

 

 

SHARE
RELATED POSTS
10858497_1576602872576844_8940842082730935351_n.jpg
Το φαρμακείο του σκύλου, του Βασίλη Μπορομπόκα
Ρούλα Βασιλοπούλου
Επ’αυτοφώρω ο βοσκός που κυκλοφορούσε με φόλες, της Ρούλας Βασιλοπούλου
yguyggjgh.jpg
Η Τοξοπλάσμωση ως Ζωοανθρωπονόσος, του Θωμά Πολύδωρου

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.