Κοινωνία - Ελλάδα - Οικονομία

Γιατί δεν “περπατάει” ο Τουρισμός στην Ελλάδα, της Τζίνας Δαβιλά

Spread the love

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Το άρθρο χορηγούν τα Pane di Capo Kallithea Springs & Delivery 2241003600 

 

 

Εικόνα 1η : Δύο μεσήλικες σε δύο ξαπλώστρες σε παραλία, που εκμεταλλεύεται μεγάλο ξενοδοχείο της Ρόδου. Και οι δύο κρατούν από δυο χωνάκια παγωτό. Κατά το τέλος του δεύτερου χωνακίου η κυρία βουτά το χωνάκι στο ποτήρι του καφέ που επίσης καταναλώνει μαζί με τα παγωτά. Όλα αυτά – όσα χωνάκια παγωτού, όσους καφέδες, όσα πιάτα φαγητού, όσα ποτά, κρασιά, νερά, πορτοκαλάδες, μπύρες, βότκες, όσα φρούτα κλπ κλπ κλπ καταναλώσουν – είναι μέσα στο πακέτο που έχουν κλείσει με το ξενοδοχείο αρκετούς μήνες πριν και απολαμβάνουν στις ξαπλώστρες της παραλίας. Το βραχιολάκι στο χέρι, εννοείται, υπάρχει. Όπως υπάρχει και ο κάτοικος του νησιού περιμένει να ζήσει από τον τουρίστα που όταν βγαίνει από το ξενοδοχείο δεν κάνει τίποτα άλλο από βόλτες. Επαναλαμβάνω, όπως έλεγα και πέρυσι, ότι όλα τα παραπάνω μπορεί να απολαύσει ο οποιοσδήποτε επισκεφθεί το ξενοδοχείο της Ρόδου (στην πραγματικότητα είναι αρκετά) από τις 10 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ με εισιτήριο στα 15 ή 20 ευρώ ανά άτομο, χωρίς τη διαμονή βεβαίως.

 

Εικόνα 2η: στην ίδια τοποθεσία δυο πλαστικά ποτηράκια επιπλέουν στη θάλασσα. Προφανώς η παιδεία των τουριστών, όπως άλλωστε και πολλών ελλήνων, είναι ελλιπής και φαίνεται.

 

Όσο και να μην θέλω, είναι αδύνατο να μην φανώ ρατσίστρια. Και ίσως και να είμαι, αλλά οπωσδήποτε όχι γι’ αυτό που φαίνεται. Θέλω να πω πως ρατσίστρια γίνομαι με τους αρμόδιους του Τουρισμού, που θέλουν να μας πείσουν πως έχουν κάνει τις κατάλληλες κινήσεις για να προσελκύσουν κόσμο στην Ελλάδα. Αναφέρομαι σε όσους έχουν απόλυτη άγνοια για το πώς δουλεύει το σύστημα Τουρισμός, ενώ παράλληλα έχουν θέσεις καίριες σε υπουργεία, σε δήμους και σε περιφέρειες. Και γίνομαι ρατσίστρια όταν μιλώ για τις ξεχαρβαλωμένες πολιτικάντισσες που υπόσχονται υψηλού επιπέδου τουρίστες στα ελληνικά νησιά, την ώρα που πέρα από δημόσιες σχέσεις και χαμόγελα δήθεν επιτυχίας δεν κάνουν κάτι άλλο. Οι στοχευμένες ενέργειες για τον Τουρισμό τον αναδεικνύουν άνθρακα στη χώρα, αφού ναι μεν βουλιάζουν η Ρόδος και η Κως, ας πούμε, από κόσμο, αλλά από απένταρους τουρίστες. Όπερ έδει δείξαι, άδεια ταμεία για τους ιδιοκτήτες καταστημάτων.

 

Αφού, λοιπόν, σε μια χώρα που «η βαριά της βιομηχανία είναι ο Τουρισμός» (τι καραμέλα κι αυτή, πιο ξακουστή και από τον Μεγαλέξανδρο), γιατί δεν υπάρχει στρατηγική ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Τουρισμός; Γιατί αναλαμβάνει τις θέσεις ο κάθε στερημένος για εξουσία και προβολή παριστάνοντας τον ειδήμονα σε θέματα Τουρισμού και Πολιτισμού; Γιατί δεν ακολουθείται το μοντέλο της συνεργασίας μεταξύ Ένωσης Ξενοδόχων και αρμόδιων σε θέματα Τουρισμού και Πολιτισμού; Αλλά πράγματι αρμοδίων, δηλαδή ανθρώπων με γνωστικό υπόβαθρο! Αναφέρω παραπάνω την Ένωση Ξενοδόχων γιατί είναι επιχειρηματίες που θέλουν και τα ξενοδοχεία τους γεμάτα και να μείνουν οι πελάτες τους ευχαριστημένοι. Κανένας σοβαρός επιχειρηματίας – ξενοδόχος δεν θέλει να έχει ολημερίς-ολονυχτίς τους πελάτες του στο ξενοδοχείο. Δεν το θέλουν, τέρμα και τελείωσε. Θέλουν να τους δίνουν προτάσεις για συναυλίες, περιπάτους, συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες, ξεναγήσεις σε χώρους, αξιοθέατα, τοπικές και παραδοσιακές βιοτεχνίες και επιχειρήσεις. Περισσότερο θα μείνει στη μνήμη του τουρίστα μια συναυλία στο Ηρώδειο, στη Μονή Λαζαριστών ή στην Τάφρο της Ρόδου και της Κω με τον διεθνή Μάριο Φραγκούλη, την Αρβανιτάκη, τη Γεωργία Νταγάκη ή τη Χαρούλα Αλεξίου από το καλό φαγητό στην πισίνα ή το πάρτυ στο ξενοδοχείο. Ή μια εικαστική έκθεση στα Χανιά ή στην Κέρκυρα. Και ο επιχειρηματίας-ξενοδόχος το ξέρει αυτό καλύτερα από τον καθένα. Το γιατί κλείνουν πακέτα all inclusive είναι, γιατί προφανώς δεν μπορούν να βασιστούν στον τρόπο που κινούνται οι υπεύθυνοι σε θέματα Τουρισμού. Έλλειψη εμπιστοσύνης βλέπω εγώ κι ας θέλουν να τους χρεώσουν ό,τι αρνητικό υπάρχει οι άλλοι. Και το all inclusive φέρνει και τον κακής ποιότητας τουρίστα.

 

Συνοπτικά: ο Τουρισμός στην Ελλάδα δεν πρόκειται να ξεφύγει από την μέθοδο του κράχτη, την προχειρότητα, τα επικοινωνιακά βεγγαλικά (από λογότυπα μέχρι social media), την αναποτελεσματικότητα και κατά συνέπεια τους κακής οικονομικής κατάστασης τουρίστες, εάν σε θέσεις κορυφής για τον Τουρισμό – υπουργεία, πόστα περιφερειακών δομών και γραφεία Τουρισμού/ Πολιτισμού – τοποθετούνται άτομα με απωθημένα εξουσίας και προβολής, με γνωστική ανεπάρκεια του αντικειμένου. Οι καλοί τουρίστες έχουν καλλιέργεια, δεν λειτουργούν ως παρατρεχάμενοι και κολαούζοι, όπως οι πολιτικάντηδες είναι συνηθισμένοι να ακολουθούνται από τις βδέλλες τους. Επειδή οι νέες περιφερειακές αρχές αναλαμβάνουν από 1η Σεπτέμβρη, ας δουν πολύ σοβαρά το θέμα του Τουρισμού και ας τοποθετήσουν στις καίριες θέσεις ανθρώπους με γνώσεις, ικανότητες και σεβασμό.

 

Και επιπλέον: ας σταματήσουμε να πυροβολούμε όσους ξενοδόχους επιλέγουν τα all inclusive πακέτα. Από το κεφάλι μυρίζει το ψάρι. Σε μια χώρα που οι επικεφαλής της τους αφήνουν ξεκρέμαστους, είναι λογικό, όταν είσαι επιχειρηματίας να μην επιλέξεις την θηλιά για το λαιμό σου. Έστω και αν χρειάζεται καθημερινά να τους κάνεις την υπενθύμιση: «ποτέ τα σκουπίδια σας σε θάλασσες και ακτές». 

 

 

Τζίνα Δαβιλά

SHARE
RELATED POSTS
Δολερός ή αφελής;, της Τζίνας Δαβιλά
Η γλωσσική ακηδία ενός ανελκυστήρα και η πικραμένη θυμηδία ενός παγιδευμένου φιλολόγου, του Κωνσταντίνου Μεϊντάνη
Με ενδιαφέρει;, του Κωστή Α. Μακρή

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.