* Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης
και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ντροπή για τα όσα συμβαίνουν στα πανεπιστήμια ή σε υπηρεσίες των ΑΕΙ (π.χ η οικογενειοκρατία στον ΕΛΚΕ με τα πέντε επώνυμα που κυριαρχούν σε δεκάδες υπαλλήλων και τους ανάλογους χαριστικούς διορισμούς ). Αλλά και εν γένει στον φαβοριτισμό και τον νεποτισμό των επιλογών. Ένα σύστημα που αναπαράγει προκλητικά τον εαυτό του .
Είναι ενδεικτικό ότι το πόρισμα – φωτιά για τον ΕΛΚΕ και όχι μόνο του τ. Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή “πνίγηκε” με άνωθεν εντολή.
Τελευταίο κρούσμα “βελούδινης” παρέμβασης – αν μη τι άλλο – ήταν η ανεπίτρεπτη παρουσία του υπουργού Παιδείας στην πρόσφατη έκθεση υποψηφίων της ΑΣΚΤ όπου ήταν υποψήφιος ο ανηψιός του (sic )! Λεπτομέρεια : Ο ανηψιός εξελέγη από επαναστάτες καλλιτέχνες – ακαδημαϊκούς δασκάλους σχεδόν παμψηφεί. Ένας μόνο έσωσε την τιμή της Σχολής και την έννοια της αξιοκρατίας.
Θα μου πείτε όταν σε τοποθετούν σε επιτροπές, διαβούλια, συμβούλια κλπ. είναι δύσκολο να πεις όχι. Γίνεσαι κομμάτι της εξουσίας. Μοιράζεις και μοιράζεσαι πολιτιστικό χρήμα και συμβολική δύναμη. ( Ιδιαίτερα οι συμμετέχοντες στις επιτροπές του ΥΠΠΟ). Τα λόγια και οι ρηματικές επαναστάσεις είναι εύκολες. Οι θεατρικές αποχωρήσεις από ανοιχτές συζητήσεις εντυπωσιακές μεν αλλά και αμήχανα ενοχικές. Συμπέρασμα : Στην πράξη χωλαίνουμε. Σταθερά.
Άσχετο: Πληροφορήθηκα ότι αντισυμβατικός καθηγητής της ΑΣΚΤ είναι διορισμένος στο Δ.Σ της ΕΡΤ. Έχοντας κάνει χρόνια τηλεόραση και ραδιόφωνο στην ΕΡΤ και μη έχοντας συμμετάσχει ποτέ σε καμία επιτροπή … τι να πω, ζήλεψα! Θα μου πεις όταν ασκείς σταθερά κριτική στην εξουσία χωρίς διπλωματικές ισορροπίες, τότε θα επωφελούνται σταθερά κάποιοι άλλοι. Πιο εύελικτοι. Όλα καλά σύντροφοι! Να δούμε απλώς ποιος θα έρθει εγκαίρως στο ραντεβού της Ιστορίας. Επειδή μόνο αυτό μετράει.
Στην φωτογραφία ο Χαλεπάς και πίσω του ο Στρατής Δούκας. Δεν έγιναν ποτέ καθηγητάδες, ακαδημαϊκοί κλπ. Δεν είχαν τα προσόντα!
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author