Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για τον ανθρώπινο ψυχισμό όταν η Επιθυμία μπλέκεται με την Πραγματικότητα.Έτσι λοιπόν οι Έλληνες βλέπουμε πάντα… μπροστά! Πχ: πέφτει ξύλο στην Ειδομένη και στον Πειραιά; Θα έλθει ξεσηκωμός παντού στη χώρα από τους πρόσφυγες. Μπήκαν σε ελληνικό έδαφος Σκοπιανοί στρατιώτες; Θα γίνει σύρραξη και ίσως πόλεμος. Το ΝΑΤΟ πλέει στο Αιγαίο; Χάσαμε εθνική κυριαρχία. Την ίδια ώρα φυσικά που βρίζουμε το Κράτος καταφεύγουμε στο γνωστό ρητό: Πού είναι(!) το Κράτος ;
Ο νεοέλληνας,διχασμένο και νευρωτικό υποκείμενο, ζει για να απλώνει στην φαντασία του τον Κίνδυνο και να ”νιώθει” το Τέλος, τον Θάνατο. Μόνιμο μίσος κατά της εξουσίας (όποια και αν είναι) και φυσικά ισχυρογνωμοσύνη για τις δικές του και μόνο απόψεις. Η ψυχραιμία κάνει διακοπές όλη την χρονιά. Η επισήμανση του χειρότερου γίνεται εθνική νεύρωση. Ο υπερπατριωτισμός ξεχειλίζει από παντού. Τα εθνικά ιδεώδη καλύπτουν την αδυναμία να κατοικοεδρεύσει το Πραγματικό στο νου. Μια απέραντη και αστείρευτη ροή ημιμάθειας δημιουργεί ένα σύννεφο νευρώσεων και ψυχώσεων .Το μίσος χρησιμεύει για να προστατευτούμε από την δική μας ερμηνεία των δρώμενων.
Ο νεοέλληνας δεν ζει χωρίς το Κακό. Δεν μπορεί, δεν αντέχει να κινείται μονίμως στα όρια της Λογικής. Δεν ξέρει ή δεν θέλει να καταλάβει ότι η στράτευση, η ιδεολογία και το στοχευμένο μίσος δεν είναι προϊόντα λογικής επεξεργασίας.Ο νεοέλληνας δεν ισορροπεί όταν ακολουθεί την οργή του. Σπανίως τολμάει να πιάσει τον ταύρο από τα κέρατα. Γι αυτόν αληθινό είναι αυτό που αυτός πιστεύει, όχι αυτό που υπάρχει.
Ο νεοέλληνας ζει για να κατηγορεί, να καταγγέλλει,όχι για να προτείνει, να συνεργάζεται, να σκέφτεται ψύχραιμα. Σ’ αυτό τον τόπο η ψυχραιμία αντικαταστάθηκε από την νεύρωση και η αυτογνωσία σκεπάστηκε από τον φόβο.
Όσοι όμως δεν γνωρίζουν, σιωπούν και δεν εκτείθονται με φωνές και πανηγυρικούς λόγους, με ρητορείες ημιμάθειας και έλλειψη διαλεκτικής. Ο νεοέλληνας φωνάζει γιατί φοβάται και σιωπά γιατί ξέρει. Στην δεύτερη ιδιότητα ανήκει η μειοψηφία που ίσως κάποτε πυροδοτήσει την επανάσταση των σιωπηλών…
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr