* Ο Δημήτρης Κατσούλαςείναι αναγνώστης της Πόρτας
Έχετε παρατηρήσει οτι όλα τα όμορφα πράγματα, έχουν γυναικείο όνομα; ”ζωή”, ”ελπίδα”, ”τύχη”, ”σοκολάτα”, ”ομορφιά”…
Εδώ όμως θα μιλήσουμε για τεχνολογικά επιτεύγματα. Για την Κυρία Τηλεόραση, (ωχ! θηλυκό κι αυτό).
Για να δούμε-έτσι στην τύχη-δυο τρία λογότυπα : pioneer=η πρωτοπόρος, sharp=η οξύτητα, lg=η καλή (γλυκειά ζωή). Βρε τί γίνεται! πέφτω συνέχεια πάνω σε ”γυναικες”!
Εντάξει, εντάξει αλλά… για να τις πλησιάσουμε,για να σταθούμε απέναντί τους,να τις προσέξουμε απο κοντά,να δούμε τα κάλλη τους!
Μπροστά στο ράφι λοιπόν του καταστήματος, όλες παρατεταγμένες, σαν τα καλλιστεία, έτοιμες προς αγορά.
Θολώνει το μάτι μπρος στην ομορφιά τους και καλούμαστε να διαλέξουμε μία. Θέλουμε την καλύτερη τόσο απο εξωτερική ομορφιά όσο και από εσωτερικά χαρίσματα(ηλεκτρονικά).
Εδώ θα παραθέσουμε και θα σας βοηθήσουμε με 5 τρόπους,προκειμένου να επιλέξετε την καλύτερη ή τουλάχιστον ν’ αποφύγετε τυχόν ”ελαττώματά τους” και ”σκέρτσα τους” στον μέγιστο βαθμό.
1. ΤΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ: Η πρώτη εντύπωση είναι το ήμισυ του παντός, κάτι που το γνωρίζουν σχεδόν όλοι, εκτός από τον άμεσα ενδιαφερόμενο, αυτόν που πληρώνει.Η υψηλή φωτεινότητα και οι ψυχρές ρυθμίσεις στη θερμοκρασία του λευκού ”πουλάνε” στο ράφι. Δεν είναι τυχαίο ότι στις περισσότερες τηλεοράσεις στις ρυθμίσεις default, η φωτεινότητα και η αντίθεση είναι ”τσίτα” κι η θερμοκρασία λευκού υψηλή. Τέτοιες εικόνες μαγνητίζουν το μάτι , δίνουν μια ψευδαίσθηση καθαρότητας και ευκρίνειας και οδηγούν στο να προτιμήσει κανείς μια συγκεκριμένη συσκευή στην ”on the fly”συγκριτική δοκιμή του ραφιού.
Ακριβώς επειδή η φωτεινή εικόνα είναι εντυπωσιακή, όταν έχουμε δίπλα δίπλα δυο τηλεοράσεις με διαφορετική φωτεινότητα , θα προτιμήσουμε την φωτεινότερη.Το ίδιο αυτό μοντέλο είναι πολύ πιθανό να μη έχει καθόλου μαύρο και να παρουσιάζει ”καμένες”,χωρίς πληροφορία,εκτεταμένες περιοχές του λευκού. Με αυτή τη λογική μια LCD με ισχυρό φωτισμό δυστυχώς θα υπερισχήσει μιάς άλλης με μεγαλύτερη ακρίβεια απεικόνησης.
2. Η ΓΩΝΙΑ ΘΕΑΣΗΣ: Οταν μπορούμε να δούμε ταυτόχρονα ή τη μια δίπλα στη άλλη τόσες πολλές τηλεοράσεις,και μάλιστα κάτω απο τις ΄ιδιες συνθήκες,ε,τότε,οι πιθανότητες να κάνουμε λάθος επιλογή είναι μηδαμινές. Σωστά; Χμμ… Κι όμως, αυτός ο τρόπος θέασης κρύβει παγίδες,ακόμη κι αν πρόκειται για δυο τηλεοράσεις. Οταν ένας καλοπροαίρετος πωλητής (αυτός δηλαδή που δεν γνωρίζει) μας προτείνει να συγκρίνουμε την ποιότητα εικόνας δυο LCD που είναι τοποθετημένες η μια δίπλα στην άλλη στο ράφι είναι πολύ πιθανό να βγάλουμε λάθος συμπεράσματα και να πάρουμε λάθος απόφαση. Ο λόγος είναι απλός και γνωστός:οι τηλεοράσεις LCD σε ένα μεγάλο ποσοστό, έχουν πολύ μικρή γωνία θέασης,οπότε απο τη θέση που βλέπουμε τη μια σωστά θα βλέπουμε την άλλη λάθος και τανάπαλιν. Ο κακοπροαίρετος πωλητής(αυτός δηλαδή που γνωρίζει), θα μας βάλει απέναντι από την τηλεόραση που θέλει να πουλήσει και υπό γωνία σε σχέση με αυτή που δεν θέλει να πουλήσει. Αφείστε τις άλλες που είναι ψηλά εκεί στο ράφι τοποθετημένες σε μια συστοιχία εντυπωσιασμού και μόνο.
3. Ο ΧΩΡΟΣ: Ο χώρος κι οι συνθήκες θέασης οδηγούν σε λάθος συμπεράσματα. Έχετε δει πολλά καταστήματα που να σας θυμίζουν το χώρο του καθιστικού σας; Το πως θα δείχνει η τηλεόρασή σας όταν χαμηλώσετε τα φώτα και βυθιστείτε στον καναπέ σας, δεν έχει καμμιά σχέση με αυτό που αντιλαμβάνεσθε στην αναμπουμπούλα του καταστήματος, μέσα σε στριμώγματα και λάμπες φθορισμού.
4. ΩΡΑΙΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ,ΑΛΛΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; Το τί παίζει κάθε τηλεόραση είναι ένα άλλο πονεμένο κεφάλαιο.Οι περισσότερες δείχνουν κάποιο τηλεοπτικό κανάλι αλλά ορισμένες είναι συνδεδεμένες με κάποιο σκληρό δίσκο και με υλικό κυριολεκτικά κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους και σε άψογη σύνδεση. Η χρήση των κουτιών αυτών δημιουργεί εσφαλμένες εντυπώσεις και είναι άνισος ο τρόπος σύγκρισής τους.
5. ΦΗΜΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ: ”Οι LCD είναι καλύτερες από τις PLASMA”,”οι τηλεοράσεις (όλες όμως!) μιας εταιρείας είναι καλύτερες από (όλες) της άλλης”, ”η μια τεχνολογία έχει διπλάσια διάρκεια ζωής από την άλλη”, ”οι μεγάλες οθόνες τυφλώνουν” και άλλα τέτοια αστεία. Όλες οι σημερινές τηλεοράσεις είναι πάρα πολύ καλές, στις λεπτομέρειες όμως κρύβεται ο ”διάβολος”,εκείνος δηλαδή που θα κάνει το up.
Η ημέρα πάντως, που το τηλεοπτικό ”προϊόν” θα γεμίζει το σπίτι μας (χωρίς τη χρήση των ειδικών γυαλιών για 3D προβολές), δεν ειναι και πολύ μακριά. Οι εικόνες που θα σκοντάφτουμε επάνω τους και οι ήχοι που θα μας περικλύουν, είναι μπροστά μας. Καλές και σωστές θεάσεις.
2 Σχόλια
το θέμα είναι ΄οτι μπαίνεις σ’ ένα κατάστημα ζητείς μια PLASMA(η καλύτερη τεχνολογια και εύκολη στην προφορά),θα φύγεις όμως με μια LCD υπό μάλης(σίγουρο κατα 98%) θα πεις ευχαριστώ και θάχεις μείνει με την εντύπωση ότι αγόρασες PLASMA και θα το διαλαλείς μάλιστα!
Δημήτρης Κατσούλας
Plasma;!;!;! Ποῦ τίς θυμήθηκες; Κυκλοφοροῦν ἀκόμα; Μακράν καλύτερο μαῦρο ἀπό κάθε lcd. Oled ἤ προβολέας γιά τήν εἰκόνα τοῦ μέλλοντος.