Προχθές, Δευτέρα βράδυ, κεντρικό δελτίο ειδήσεων ενός απο τα “μεγάλα” κανάλια. Η συμπαθέστατη παρουσιάστρια αναφέρεται στα νέα
φορολογικά μέτρα. Στο κάτω μέρος της οθόνης εμφανίζεται τίτλος: “ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΟΓΑ…”. “Ωχ!”, ακούγεται στο καφενείο
του χωριού και συνοδεύεται από όχι πολύ κολακευτικά σχόλια για την κυβέρνηση.
Στην οθόνη εμφανίζεται τώρα κάρτα με τα διάφορα μέτρα. Ο τίτλος παραμένει ακλόνητος από κάτω, “ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ
ΑΛΟΓΑ…”. Εκφωνητής διαβάζει την κάρτα: “… Φορολογούνται τα άλογα ιππασίας…”.
Ο τίτλος ακλόνητος: “ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΟΓΑ…”
Ώστε λοιπόν δεν θα φορολογηθεί το ψωράλογο του μπαρμπα Τσαμπίκου όπως μας έκαναν να νομίσουμε αλλά κάποια άλλα άλογα, που
μερικά από αυτά κοστίζουν απ’ ό,τι ακούω από μερικές δεκάδες χιλιάδες Ευρώ, μέχρι και εκατομμύρια.
Τι λέει η δημοσιογραφική δεοντολογία; Λέει πως ο τίτλος δεν πρέπει να είναι παραπλανητικός, πως πρέπει να ανταποκρίνεται στην είδηση.
Ναι, έτσι λέει. Παραξενεύει όμως κανέναν που τα άλογα αποδείχτηκαν (σκόπιμα) πράσινα; Όχι βέβαια, απλά μας θύμισαν εκείνο το
παλαιότερο, πως αν έρθουν δηλαδή στα πράγματα οι κομμουνιστές θα μας πάρουν τα γαϊδούρια και τις κατσίκες. Παλιά η συνταγή που
επαναλαμβάνεται σε μια χώρα όπου το κίτρινο φοριέται πολύ στα ΜΜΕ και η δημοσιογραφική δεοντολογία είναι είδος υπο εξαφάνιση.
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
The article expresses the views of the author
iPorta.gr