ΕΥ ΖΗΝ

Δημιουργική Γραφή με τον Μάνο Κοντολέων: δωρεάν συμμετοχή στο Εργαστήριο του ΙΑΝΟΥ για έναν αναγνώστη του iPorta.gr

og-image-ianos.jpg
Spread the love

og-image-ianos.jpg

 

www.ianos.gr 

 

 

 

 

 

 

BANNER-KONTOLEWN2.png

 

kontoleon-25112016.jpg

 

 

Ένας αναγνώστης του iPorta.gr θα συμμετέχει δωρέαν στο Πρόγραμμα Εργαστηρίων του ΙΑΝΟΥ που αφορά στο Τμήμα Κριτικής Λογοτεχνίας με διδάσκοντα δάσκαλο τον Συγγραφέα και Κριτικό Λογοτεχνίας  κ. Μάνο Κοντολέων.

 

Πρόκειται για 30 ώρες διδασκαλίας οι οποίες θα επιμεριστούν σε 10 τρίωρα. Για τις συμμετοχές σας στέλετε ονοματεπώνυμο και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] με την ένεδειξη ΙΑΝΟΣ-ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ. Πρόκειται για ένα δώρο αξίας 340 ευρώ .

 

Αναλυτικά ακολουθούν οι λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο εργαστήριο.

 

 

Αξίζει να ενημερωθείτε εδώ και για τα άλλα Τμήματα Φθινοπωρινών Εργαστηρίων του ΙΑΝΟΥ που ξεκινούν στις   20 Νοεμβρίου 2017

 



 

Με ιδιαίτερη χαρά και υπηρηφάνεια σας ενημερώσουμε ότι ξεκίνησαν οι αιτήσεις συμμετοχής για το σεμινάριο ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΚΡΙΝΩ με τον καταξιωμένο συγγραφέα και κριτικό λογοτεχνίας κ. Μάνο Κοντολέων.

 

Θες να γίνεις κριτικός λογοτεχνίας;

Πρέπει να ταξινομήσεις τις αναγνωστικές σου προτιμήσεις.

Πρέπει να τεκμηριώσεις το τι θεωρείς καλό λογοτεχνικό κείμενο.

Πρέπει να ανακαλύψεις τους τρόπους να ενημερώσεις τους άλλους για τις δικές σου απόψεις. Με άλλα λόγια… πρέπει να γίνεις κριτικός.

 

Διαβάζω και κρίνω: Από τη χαρά της ανάγνωσης στην τεκμηρίωση της κριτικής

διδάσκει ο Μάνος Κοντολέων

Έναρξη: Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2017, 17:30-20:30


Διάρκεια μαθημάτων: δέκα τρίωρα απογευματινά μαθήματα (30 ώρες διδασκαλίας)


Ημέρα μαθημάτων: ΔευτέραΔίδακτρα: 340 ευρώ για νέες εγγραφές και 300 ευρώ για φοιτητές, άνεργους και απόφοιτους προηγούμενων κύκλων.

 

Αιτήσεις συμμετοχής στο https://www.ianos.gr/ergastiria-bibliou/diavazo-kai-krino.html 

 

Αναλυτική Περιγραφή μαθήματος

 

Ανάμεσα στον συγγραφέα και στον αναγνώστη δημιουργείται ένας διάλογος: από τη μια μεριά ο συγγραφέας μεταπλάθει σε μυθιστόρημα τη ζωή και τα βιώματά του, τις ανησυχίες της εποχής του, νοοτροπίες και αντιλήψεις, από την άλλη ο αναγνώστης αναγνωρίζει σε ένα καλό βιβλίο τον εαυτό του, τη ζωή του, την εποχή του. Αν ο συγγραφέας διαθέτει «τα κλειδιά» της λογοτεχνικής γραφής, πώς μετατρέπεται δηλαδή η ζωή σε λογοτεχνία, ο αναγνώστης καλείται «να ξεκλειδώσει» το λογοτεχνικό κείμενο για να το κατανοήσει καλύτερα, αλλά και για να επιχειρήσει να γράψει ο ίδιος.

 

Αυτά τα τόσο χρήσιμα για τη γραφή και για την ανάγνωση «κλειδιά και αντικλείδια» είναι το αντικείμενο των σεμιναρίων δημιουργικής γραφής που διδάσκω στον ΙΑΝΟ, σε 10 τρίωρα μαθήματα. Η ζωντανή, η προσωπική επικοινωνία μου με τους μαθητές, η συζήτηση των ασκήσεων ανάλογα με το μάθημα, οι διευρυμένες αναζητήσεις και σκέψεις σε κάθε τμήμα, βοηθά τους συμμετέχοντες (όπως οι ίδιοι βεβαιώνουν) να γράψουν οι ίδιοι, όσο και να γίνουν καλύτεροι αναγνώστες. Αλλά και για μένα τα σεμινάρια είναι πολύτιμα, αφού διδάσκομαι από τους μαθητές, δημιουργούνται σχέσεις, μοιραζόμαστε την αγάπη για τη λογοτεχνία.

 

 

Σκοπός σεμιναρίου

Οι συμμετέχοντας στο σεμινάριο θα αποκτήσουν εφόδια που θα μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν και σε μια επαγγελματική εξάσκηση του έργου του κριτικού της λογοτεχνίας – τόσο σε ηλεκτρονικές βιβλιοφιλικές σελίδες, όσο και σε διάφορα άλλα ηλεκτρονικά ή και παραδοσιακά έντυπα.

Ακόμα θα μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ως επαγγελματίες αναγνώστες σε διάφορους εκδοτικούς οίκους, καταθέτοντας την τεκμηριωμένη άποψή τους ως προς το αν θα εκδοθούν ή όχι και γιατί λογοτεχνικά έργα γραμμένα τόσο από ξένους συγγραφείς όσο και από Έλληνες.

Στο πλαίσιο των δέκα τρίωρων εβδομαδιαίων συναντήσεων οι συμμετέχοντες θα έχουν αφ’ ενός τη δυνατότητα να γνωρίσουν τα έργα σημαντικών Ελλήνων και ξένων συγγραφέων και αφ’ ετέρου την ευκαιρία να συζητήσουν αλλά και γραπτώς να καταθέσουν τις απόψεις τους (κριτικές) σε ζητήματα όπως:

Τεχνικές αφήγησης

— Πρωτοπρόσωπη και τριτοπρόσωπη αφήγηση

— Λογοτεχνικός χρόνος

— Ρεαλισμός, συμβολισμός, μαγικός ρεαλισμός, φαντασία

Διαφορές και ομοιότητες λογοτεχνικών κειμένων

— Κοινωνικό, ψυχογραφικό, πολιτικό, ερωτικό, ιστορικό, ηθογραφικό, παιδικό, εφηβικό κ.ά.
Κανόνες σύνθεσης μιας γραπτής κριτικής προσέγγισης

— Ποιον αφορά ένα κριτικό σημείωμα;

— Στόχος ενός κριτικού σημειώματος

— Διαφορές κριτικών σημειωμάτων και σημειωμάτων βιβλιοπαρουσίασης

— Ο κριτικός λόγος – λόγος πρωτογενής ή δευτερογενής;

 

Σύνθεσης αναφοράς αναγνώστη για την έκδοση ή μη ενός λογοτεχνικού έργου

— Σε ποιον απευθύνεται ένα έργο

— Εκδοτικό προφίλ και επιλογή βιβλίου προς έκδοση

—Προτάσεις editing

 

Δομή συναντήσεων

Στο τέλος κάθε συνάντησης θα δίνεται στους συμμετέχοντας ο τίτλος προς κριτική ανάγνωση για την εβδομάδα που μεσολαβεί ως την επόμενη συνάντηση.

Οι συμμετέχοντας θα πρέπει να γράψουν μόνοι τους το δικό τους κριτικό σημείωμα
Κατά τη διάρκεια του τρίωρου:

α. Την πρώτη ώρα θα γίνεται από τον υπεύθυνο του σεμιναρίου μια αναλυτική παρουσίαση του βιβλίου που διαβάστηκε

β. Στις υπόλοιπες δύο ώρες θα διαβάζονται πρώτα και στη συνέχεια θα σχολιάζονται οι κριτικές που έχουν γράψει οι συμμετέχοντες.

γ. Η συνάντηση θα κλείνει με την παρουσίαση μιας ανανεωμένης ματιάς πάνω στο προς κρίση βιβλίο.

 

Συγγραφείς και κείμενα που θα χρησιμοποιηθούν

Για λόγους οικονομίας των συζητήσεων, αλλά και για μεγαλύτερη ποικιλία κριτικών προσεγγίσεων, θα προτιμηθούν κείμενα βραχείας φόρμας ή συλλογές διηγημάτων.

Τα κείμενα αυτά θα προέρχονται από Έλληνες και ξένους συγγραφείς και θα καλύπτουν ένα αρκετά πλατύ φάσμα θεμάτων και συγγραφικών τεχνικών.

Παράλληλα θα προτείνονται και βιβλία θεωρίας της κριτικής, όπως και θα σχολιάζονται δημοσιευμένες κριτικές πάνω στα προς συζήτηση έργα.

Ενδεικτικά αναφέρονται ονόματα συγγραφέων: Σκαμπαρδώνης, Χιόνης, Χάκκας, Γονατάς, Παπαδημητρακόπουλος, Δημητρίου, Σφυρίδης, Μωπασάν, Μωμ, Τσέχωφ, Μονρό, Σμιτ κ.ά.

www.ianos.gr

 

SHARE
RELATED POSTS
Έεεερχομαι…, του Γιώργου Σαράφογλου
11959978_1096363717064216_9171828007562969989_n.jpg
Το μήνυμα της ημέρας, του Χρήστου Βασιλείου
«Τα δύσκολα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ κοινωνικής συμβίωσης»: 77ο, της Μαρίας Γεωργαλά

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.