Μόνο στη Ρόδο
Αποστόλου Παύλου 50, Βενετοκλέων,
Pane di capo: Λεωφόρος Ρόδου-Λίνδου (ύψος ΙΚΑ), Λεωφόρος Κρεμαστής & «Πηγές Καλλιθέας»
Τα αρχικά του Μάνου Χατζιδάκι σε παραπέμπουν στο Μ.Χ. Μετά Χριστόν, όπως μου είπε κάποτε ένας συνθέτης που τον αγαπούσε πολύ και του απάντησα ότι θα μπορούσαν να ήταν και Π.Χ. Πριν Χριστόν, γιατί ο Μάνος, όπως σκεφτόταν, μουσικά τουλάχιστον, σε πάει στους αρχαίους Έλληνες γιατί και εκείνοι χρησιμοποιούσαν έγχορδα, πνευστά και πολλά κρουστά στις παραστάσεις τους.
Από μικρός μου άρεσε πάρα πολύ ο κινηματόγραφος, οι ταινίες με πλοκή, με ωραία φωτογραφία και ωραία μουσική.
Ο Χατζιδάκις έχει γράψει μουσική, με λόγια και χωρίς, σε πολλές ταινίες, αλλά έχει κάνει και ορχηστρικούς δίσκους, διασκευάζοντας παλιά ρεμπέτικα και λαϊκά,(αγαπούσε και σεβόταν πολύ τους ρεμπέτες και λαϊκούς συνθέτες και το απέδειξε με τις »Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη», »Έξη λαϊκές ζωγραφιές» και τον »Σκληρό Απρίλη του 45».
Ήμουν μαζί του από το 1971 που ηχογραφήσαμε στην Columbia τον Μεγάλο Ερωτικό (δίσκος σταθμός για μένα προσωπικά του Μάνου) και για πολλά χρόνια μετά.
Ο Χατζιδάκις έχει γράψει μουσική, με λόγια και χωρίς, σε πολλές ταινίες, αλλά έχει κάνει και ορχηστρικούς δίσκους, διασκευάζοντας παλιά ρεμπέτικα και λαϊκά,(αγαπούσε και σεβόταν πολύ τους ρεμπέτες και λαϊκούς συνθέτες και το απέδειξε με τις »Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη», »Έξη λαϊκές ζωγραφιές» και τον »Σκληρό Απρίλη του 45».
Ήμουν μαζί του από το 1971 που ηχογραφήσαμε στην Columbia τον Μεγάλο Ερωτικό (δίσκος σταθμός για μένα προσωπικά του Μάνου) και για πολλά χρόνια μετά.
Ήταν Οκτώβρης του 1972 που τελειώσαμε τον Μεγάλο Ερωτικό και πάλι στο studio ο Μάνος, αυτή τη φορά για τον Σκληρό Απρίλη του 45.
Στις ηχογραφήσεις του είχε πάντα τους καλύτερους μουσικούς και για πολλά χρόνια σολίστες τον Χιώτη, τον Ζαμπέτα και, από το ’72 και μετά, τον Θανάση Πολυκανδριώτη.
Ο δίσκος έχει έντεκα ορχηστρικά τραγούδια των Βαμβακάρη, Μητσάκη, Τσιτσάνη, Καλδάρα, Γκόγκου (Μπαγιαντέρα), Παπάζογλου, Κερομύτη, Τσαουσάκη, Μπιθικώτση και ένα δικό του, τον «Καθρέπτη». Για αυτόν θα σας πω μια ιστορία »μέσα στο studio».
Σε αυτό το κομμάτι δεν έχει δώσει ακόμη τίτλο και όταν το ηχογραφούμε ο Θανάσης έχει παίξει δυο μπουζούκια για να διαλέξει ο Μάνος, ποιο θα βάλει στο δίσκο. Κάποια στιγμή τυχαία ανοίγω και τα δυο κανάλια, ακούει τα μπουζούκια και λέει, «στοπ, αυτό είναι, καθρέφτη θα πούμε το κομμάτι, θα βάλουμε το ένα μπουζούκι αριστερά και το άλλο δεξιά σαν να κοιτάζονται».
Για ακούστε τώρα τον «Καθρέπτη..» (με πι, όπως γράφει και ο δίσκος), αλλά και τα υπόλοιπα ορχηστρικά, και είμαι σίγουρος ότι κάτι καινούριο θα ανακαλύψετε από τη μαγεία του Μάνου Χατζιδάκι.
SHARE