Παν/μιο Πατρών: Η προσπάθεια υποβάθμισης της εκπαίδευσης
Η οικονομική κρίση και η κρίση των αξιών φέρνουν για άλλη μία φορά αντιμέτωπους τους φοιτητές με την διοίκηση του τμήματος των πολιτικών μηχανικών του πανεπιστημίου Πατρών. Βρισκόμαστε σε μία κατάσταση που μας οδηγεί στην υποβάθμιση και στην πλήρη διάλυση του τμήματος μας.
Το 1974 οι φοιτητές ενωμένοι κατάφεραν μέσα από έναν επαναστατικό αγώνα να κατακτήσουν την ελευθερία της γνώμης τους , την ελευθερία της σκέψης και να δώσουν μια νέα τροπή στην εκπαίδευση . Καθώς όμως οι μέρες και τα χρόνια περνούν αυτές οι κατακτήσεις αλλάζουν ή χάνονται. Στο πανεπιστήμιο Πατρών έχει δημιουργηθεί ένα τεράστιο ζήτημα που δεν είναι άλλο πέρα από την διακοπή της διπλής εξεταστικής, δηλαδή οι φοιτητές επί πτυχίω να μην μπορούν να δώσουν στην εξεταστική τους μαθήματα μη αντιστοίχου εξαμήνου . Αυτό το μέτρο είχε αρχίσει να εφαρμόζετε στο συγκεκριμένο τμήμα την εποχή που ξεκίναγε η οικονομική κρίση, ώστε τα παιδιά και κατά συνέπεια οι γονείς να μην επιβαρύνονται με πρόσθετα οικονομικά βάρη . Το τελευταίο όμως εξάμηνο χωρίς προειδοποίηση και με τις αλλαγές που επέφερε ο νόμος του υπουργού κ.Γαβρόγλου που προβλέπει το τμήμα να είναι αυτοδιοίκητο , το οποίο δεν ήταν απαραίτητα κακό διότι αναπτύσσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των τμημάτων της χώρας . Το δικαίωμα των φοιτητών χάθηκε . Από εκείνη την στιγμή όλες οι φοιτητικές παρατάξεις κινητοποιήθηκαν. Συνέλεξαν υπογραφές με πλήρη δημοκρατικό τρόπο οι οποίες δεν βρήκαν ανταπόκριση πουθενά . Έγιναν πολλές κινητοποιήσεις στην πρυτανεία καθώς και πραγματοποιήθηκε κατάληψη της σχολής . Οι φοιτητές φτάσανε μέχρι και στον υφυπουργό . Κάποια από τις παρατάξεις πρότεινε ακόμα και μία συμβιβαστική λύση διότι τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να χαθεί η εξεταστική και το εξάμηνο. Αυτή η πρόταση υιοθετήθηκε από το τμήμα εν μέρη μόνο για φοιτητές επί πτυχίω που χρωστάνε συνολικά πέντε μαθήματα. Κάτι τέτοιο όμως ήταν ενάντια στο σύνολο των φοιτητών. Μετά απ όλα αυτά ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αδιαλλαξία των καθηγητών αλλά και την παρορμητικότητα των φοιτητών , που οδηγούν τα πράματα σε αδιέξοδο . Την τετάρτη στις 23 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί η συνέλευση των καθηγητών και μέσα σε αυτήν θα παρουσιαστεί η νέα πρόταση των φοιτητών που είναι μία συμβιβαστική λύση που προβλέπει ότι όσοι φοιτητές επί πτυχίω χρωστάνε 8 μαθήματα θα έχουν δικαίωμα διπλής εξεταστικής . Η επόμενη μέρα θα κριθεί από την απόφαση των καθηγητών . Είναι εμφανές ότι η κατάσταση στην σχολή των πολιτικών μηχανικών είναι τεταμένη και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή .
Αυτό το θέμα που προέκυψε έφερε τον σύλλογο μετά από πολύ καιρό αντιμέτωπο με σοβαρά ζητήματα . Βέβαια δεν πρέπει να επαναπαυτούμε σε μία πρόσκαιρη λύση αλλά να εξετάσουμε και να αξιολογήσουμε όλα τα προβλήματα . Είδη γίνεται λόγος πανεπιστημιοποίησης των ΤΕΙ ,το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν επαρκεί και συνεχώς μειώνεται με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται τα ερευνητικά προγράμματα. Εδώ θα πρέπει ο σύλλογος των φοιτητών αλλά και οι καθηγητές να συζητήσουν και να δώσουν μία πορεία στην παιδεία που θα την οδηγεί στην ανάταση και όχι στην υποβάθμιση που προσπαθεί να επιφέρει η εφήμερη πολιτική . Την λύση για την βιωσιμότητα της σχολής μας αλλά και του επαγγέλματός μας θα την δώσουμε εμείς και δεν θα μας χαριστεί!
Είναι σημαντικό να αξιολογούμε τις προτάσεις που θέτουμε ακόμη και αν είναι νόμοι του κράτους . Το πρόβλημα δεν πηγάζει ούτε από τους φοιτητές αλλά ούτε από τους καθηγητές, αυτό που βιώνουμε είναι οι συνέπειες όλων αυτών των απερίσκεπτων και χωρίς κανέναν σχεδιασμό ενεργειών του υπάρχων πολιτικού σαθρού συστήματος . Το πρόβλημα δεν είναι μόνο εντός της σχολής μας αλλά ολόκληρης της κοινωνίας . Είναι επιτακτική ανάγκη να βάλουμε την Ελλάδα μπροστά να χαράξουμε την πορεία που μόνο εμείς γνωρίζουμε . Να πούμε <<ΌΧΙ >> αλλά το <<ΌΧΙ >> να μην είναι παρορμητικό αλλά να σχεδιάσουμε το μέλλον μας. Μέσα από ένα σύστημα αξιολόγησης που δεν θα μένει κλειστό μέσα σε συρτάρια γραφείων , μέσα από γόνιμο διάλογο με πραγματικές και άμεσα υλοποιήσιμες προτάσεις . Διάθεση θα πρέπει να υπάρξει και στον πολιτικό χώρο που πρέπει να αξιολογηθούν οι νόμοι διότι οι ανάγκες αλλάζουν στο πέρασμα των χρόνων . Διότι εάν συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο την διπλή εξεταστική θα χάσουμε αλλά και την ταυτότητά μας.
* Ο Αλέξανδρος Τσιμέρης είναι προπτυχιακός Φοιτητής Πολιτικός Μηχανικός, μέλος του Φοιτητικού Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών & πρώην μέλος του Δ.Σ. Φοιτητών Πολιτικών Μηχανικών Πάτρας
* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.
Τhe article expresses the views of the author.
iPorta.gr