Ο κ. Αντώνης Διαματάρης είναι Ομογενής Έλληνας της Αμερικής, Αρθρογράφος, Επιχειρηματίας, πρώην Εκδότης, Πρόεδρος και Διευθυντής της Εφημερίδας “Εθνικός Κήρυξ” που κυκλοφορεί καθημερινά στην Αμερική, νυν Σύμβουλος του “Ε.Κ” και πρώην Υφυπουργός Εξωτερικών.
Επισκεφθείτε τη νέα ιστοσελίδα μας
Ενώ η προσοχή μας τα τελευταία σχεδόν δύο χρόνια είναι –δικαιολογημένα- στραμμένη στον κορωνοϊό, οι αλλαγές που συντελούνται στην τεχνολογία είναι περισσότερο από επαναστατικές. Γι’ αυτό και είναι δύσκολο, κυρίως γι’ αυτούς που ανήκουν στις μεγαλύτερες ηλικίες, να τις παρακολουθούν.
Πάρτε για παράδειγμα την τεχνολογία στα αυτοκίνητα. Ηδη η βελτίωση στις μηχανές τους, στην οδήγηση είναι εκπληκτικές. Και από πάνω τώρα είναι βέβαιο ότι σε λίγα χρόνια μόνο καινούργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πωλούνται και όχι αυτά με εσωτερική καύση.
Ο κόσμος κινείται προς την κατεύθυνση αυτή με μεγάλη ταχύτητα. Και επίσης όπου νάναι θα κατακτήσουν και την τεχνολογία των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό και ακόμα και των… ιπτάμενων αυτοκινήτων. Αυτά είναι θέμα χρόνου.
Αυτό που δυσκολεύει την μεγαλύτερη ακόμα εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η έλλειψη ηλεκτρικών φορτιστών σε περισσότερα σημεία της χώρας, με αποτέλεσμα ένας οδηγός να διστάζει να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι από το φόβο ότι θα τελειώσει η μπαταρία και δεν θα βρει ηλεκτρικό φορτιστή να την ξαναφορτίσει.
Οι ηλεκτρικοί φορτιστές είναι κάτι αντίστοιχο με τους φορτιστές στα κινητά μας. Ωστόσο, στο νόμο που ψηφίστηκε και υπογράφηκε από τον πρόεδρο Μπάιντεν, για τις υποδομές, συμπεριλαμβάνονται και 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την εγκατάσταση ηλεκτρικών φορτιστών στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Ηδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες, εδώ και στο εξωτερικό, ξοδεύουν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακολουθώντας τις απαιτήσεις της αγοράς.
Ο πρόεδρος Μπάιντεν επισκέφθηκε την Τετάρτη ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο της General Motors, στο Ντιτρόιτ, μεγέθους 4,1 εκατομμύρια τετραγωνικά πόδια, το οποίο θα παράγει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μάλιστα, ο Πρόεδρος θέλει να προσφέρει 7.500 δολάρια ως φοροαπαλλαγή σε όποιον αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το 2026.
Ανάλογα κίνητρα προσφέρουν κι άλλες χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Οπως και η πρόσφατη σύνοδος για την κλιματική κρίση δείχνει, η προστασία του Πλανήτη μας έχει καταστεί ένα από τα κορυφαία θέματα που απασχολούν την ανθρωπότητα.
Αυτό, σε συνδυασμό με τις απαράδεκτες διακυμάνσεις στην τιμή του πετρελαίου, φέρνει πολύ πιο κοντά την ημέρα που η ατμόσφαιρα δεν θα μολύνεται από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων μας.