ΕΥ ΖΗΝ Πόρτα στον Κόσμο Πρόσωπα - Αφιερώματα

Εσύ, θυμάσαι τον Mordillo; Σχολιασμός από τον Βαγγέλη Ραπτόπουλο και σκίτσα του

Spread the love

Μόνο στη Ρόδο

Αποστόλου Παύλου 50, Βενετοκλέων, 

Pane di capo: Λεωφόρος Ρόδου-Λίνδου (ύψος ΙΚΑ), Λεωφόρος Κρεμαστής & «Πηγές Καλλιθέας»

Ο Βαγγέλης Ραπτόπουλος είναι συγγραφέας

η εικόνα προφίλ του Βαγγέλης Ραπτόπουλος, Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και κοντινό πλάνο

Πραγματικά συγκινήθηκα σήμερα μαθαίνοντας τον θάνατο του Mordillo. Τα έργα του σπουδαίου αυτού καλλιτέχνη από την Αργεντινή ακόνισαν την αίσθηση του χιούμορ της γενιάς μου. Ή, αλλιώς, χάρη στο αδυσώπητο χιούμορ του η άγρια εφηβεία μας έγινε πιο υποφερτή.


 


Ο διάσημος Αργεντινός, με τη χαρακτηριστική καμηλοπάρδαλη στα σκίτσα του, μεγαλούργησε για πέντε δεκαετίες, σχεδιάζοντας πάνω από 2.000 σκίτσα

Ο Γκιγιέρμο Μοντίγιο, ο διάσημος Αργεντινός σκιτσογράφος, οι εμπνεύσεις του οποίου εξαπλώθηκαν από άκρη σε άκρη στον πλανήτη, σε μία αναγνώριση του ταλέντου, της διορατικότητας, της ευαισθησίας και του ανεξάντλητου χιούμορ που χαρακτήριζαν τον δημιουργό πέθανε σε ηλικία 86 χρόνων. Οι γεννημένοι μέχρι και την γενιά των 80 αποκλείεται να μην θυμούνται τα πολύχρωμα σκίτσα του, τα πάντα χιουμοριστικά με λεπτή αίσθηση δηκτικότητας, τα πάντα χαρούμενα. Σκίτσα του υπήρχαν στα εφηβικά και φοιτητικά δωμάτια, κάποιων ορκισμένων υποστηρικτών του έργου του στα δωμάτια των παιδιών τους ενώ στη ζωή του έκανε μόνο τρεις εκθέσεις. Η μία στο Παρίσι στα τέλη της δεκαετίας του ’60, η δεύτερη στη Βαρκελώνη και η τελευταία στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα τον Νοέμβριο του 1989, όπου τα έσοδα διατέθηκαν για θεραπεία παιδιών με αυτισμό. Λάτρευε το ποδόσφαιρο και γι’ αυτό πολλά σκίτσα του ήταν αφιερωμένα στον «βασιλιά των σπορ». Το 1966, ένα σκίτσο του δημοσιεύτηκε στο Paris Match. Αμέσως έγινε διάσημος. Σημειώνεται ότι ποτέ δεν χρησιμοποίησε λέξεις στα σκίτσα του, ενώ ολοκλήρωσε πάνω από 2.000 σχέδια. Ο Γκιγιέρμο Μοντίγιο έχει να επιδείξει πάνω από 2.000 σκίτσα, το καθένα από αυτά με ένα ξεχωριστό μήνυμα, αν και δεν χρησιμοποιούσε ποτέ λέξεις. Μόνο εικόνα. Ο Mordillo απέδειξε τη δύναμη του σκίτσου, τη δυναμική της εικόνας και την ελληνική λαϊκή ρήση «τα λόγια είναι φτώχεια». Το παρόν άρθρο, ελάχιστο για την απότιση φόρου τιμής στον  καλλιτέχνη, συνοδεύουν τα σχόλια αναγνωστών της iΠόρτας και σκίτσα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.

 
SHARE
RELATED POSTS
Σαλάμ αλέκουμ, του Αλέξανδρου Μπέμπη
Άγιος Σώζων – 7 Σεπτεμβρίου
2016: Από τον Ομπάμα στην Κλίντον(;) – Από κάτι σαν απομονωτισμό σε κάτι σαν παρεμβατισμό(;), του Γιώργη Χάγια

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.