Ανοιχτή πόρτα Κοινωνία - Ελλάδα - Οικονομία

Επιστροφή στα αναβαθμισμένα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς – Αληθινά επαναστατική πράξη, του Μάνου Στεφανίδη

Spread the love

Μόνο στη Ρόδο

Αποστόλου Παύλου 50, Βενετοκλέων, 

Pane di capo: Λεωφόρος Ρόδου-Λίνδου (ύψος ΙΚΑ), Λεωφόρος Κρεμαστής & «Πηγές Καλλιθέας»

Ο Μάνος Στεφανίδης είναι Ιστορικός Τέχνης και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ

Η καθημερινότητα, σε αυτή την πολυάνθρωπη – απάνθρωπη και βρώμικη πόλη, με τα ατελείωτα μποτιλιαρίσματα και τις συνεχείς καταλήψεις του κέντρου, είναι επιεικώς αφόρητη. Ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες με την επιπλέον εισβολή των χιλιάδων ταξί, των αργοκίνητων τουριστικών ή των sightseeing λεωφορείων στις κεντρικές αρτηρίες η κατάσταση είναι τραγική.

Κι όμως. Όλο αυτό το δυσάρεστο κλίμα μπορεί να βελτιωθεί εντυπωσιακά με ελάχιστες και χωρίς κόστος πρωτοβουλίες. Αρκεί να συμφωνήσουμε όλοι… Πολιτεία και πολίτες. Το μετρό προσφέρει υψηλή ποιότητα ζωής και απίστευτη διευκόλυνση της καθημερινότητας. Ας το διατηρήσουμε έτσι. Κι ας το επεκτείνουμε. Δεν στοιχίζει τόσο όσο πονηρά μάς λένε. Χωρίς τις συνεχείς, αντικοινωνικές απεργίες που βασανίζουν κυρίως τους αναξιοπαθούντες, χωρίς βανδαλισμούς και βλακώδεις δράσεις σαν την παραπάνω. Είδαμε που μάς οδήγησαν οι επαναστάτες του Δεν Πληρώνω. Το μετρό, ειδικά στο μηνιαίο, ενιαίο του εισιτήριο, είναι φτηνό. Και μπορεί να γίνει φτηνότερο, αρκεί να πληρώσουν όλοι. Στο τραμ δεν πληρώνει κανείς! Αποδεδειγμένα! Το ίδιο συμβαίνει και στα λεωφορεία σε μεγάλο βαθμό. Γιατί; Είναι άλλο πολιτική υπέρ των άνεργων, αστέγων κλπ. και άλλο η τσάμπα μαγκιά του τσάμπα μάγκα. Γιατί έτσι απαξιώνονται όλο και περισσότερο τα δημόσια μέσα μεταφοράς, τα ελλείμματα των οποίων τα πληρώνουμε όλοι. Διερωτώμαι γιατί δεν υπάρχει έλεγχος, ποιός ηλίθιος συνδικαλισμός τον παρεμποδίζει. Είναι αυτό επαναστατική, φιλολαϊκή πράξη; Όχι, κατηγορηματικά όχι. Είναι ιδεοληψία που οδηγεί τα ΜΜΜ στην χρεοκοπία. Σε μιαν ακόμη χρεοκοπία δηλαδή.

Γιατί δεν ελέγχει τα εισιτήρια ο οδηγός στην είσοδο; Είναι τόσο δύσκολο; Τόσο κουραστικό;

Από την άλλη οι ηλεκτρονικοί πίνακες των αφίξεων, όπου εφαρμόζονται, έχουν βελτιώσει εντυπωσιακά το επίπεδο των δημοσίων μέσων μεταφοράς. Είναι μια καινοτομία που διευκολύνει τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων καθημερινά. Που αποκαθιστά την αξιοπρέπεια τους. Αφού τους απαλλάσσει από τις πολύωρες αναμονές. Τώρα μπορείτε και από το κινητό σας να πληροφορηθείτε ποτέ ακριβώς έρχεται το λεωφορείο σας. Και βέβαια να εγκαταλείψετε το ενεργοβόρο, ψυχοφθόρο και δαπανηρό Ι.Χ σας. Αυτό τον αργό καρκίνο των πόλεων. Αφού με τα ΜΜΜ πηγαίνετε πια στις περισσότερες περιπτώσεις, καλύτερα, πιο ξεκούραστα και πιο γρήγορα. Πιο φθηνά! Ιδιαίτερα όταν απελευθερώσουν τους λεωφορειόδρομους από τους καταληψίες τους. Πού είναι οι τροχονόμοι; Διερωτώμαι.

Την ποιότητα των ΜΜΜ την απόλαυσα τις προάλλες όταν θέλησα να πάω από την πλατεία Ν. Σμύρνης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Είδα στο κινητό μου πότε φτάνει στη πιο κοντινή μου στάση και αισθάνθηκα Μεσοευρωπαίος! Πήρα το λεωφορείο 130 αναμένοντας μόνο δύο λεπτά και έφτασα στον προορισμό μου σε 20 λεπτά! Ούτε άγχος για πάρκινγκ, ούτε έξοδα. Το όχημα είχε κλιματισμό και ταξίδεψα καθιστός και στην επιστροφή. Χρησιμοποιώντας ένα εισιτήριο αφού η δουλειά μου δεν υπερέβη την μιάμιση ώρα. Ήταν ακριβό; Κατηγορηματικά όχι! Αν όμως δεν πληρώνουμε, αργά ή γρήγορα δεν θα πληρώνονται και οι υπάλληλοι των μέσων μεταφοράς που μας εξυπηρετούν. Τόσο απλό.

Τόσο επαναστατικό!

* Το άρθρο απηχεί τις απόψεις του συντάκτη του.

The article expresses the views of the author

iPorta.gr

SHARE
RELATED POSTS
«Άι Γιώργης» ο Κονδυλοφόρος!!!, του Γιώργου Σαράφογλου-George Sarafoglou
Xristos Magoutas
Υπήρξε «Γενιά του Πολυτεχνείου»;, του Χρήστου Μαγγούτα
To μετακαπιταλιστικό χρήμα, του Ηλία Καραβόλια

Leave Your Reply

*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.